رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برنامه نمایش فیلم های ایرانی در جشنواره ونکوور

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور که امسال سی و هفتمین دوره‌اش را از ۲۷ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۵ تا ۲۰ مهر) برگزار می‌کند، میزبان چند فیلم از سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور امسال با فیلمی با بازی جسی آیزنبرگ و الکساندر اسکارشگرد با عنوان «پروژه مرغ مگس‌خوار» شروع می شود. این فیلم ساخته کیم نگوین است و سلما هایک در آن در نقش رییس سابق دو بازیگر یاد شده نقش‌آفرینی کرده است.

«پروژه مرغ مگس‌خوار» ۸ سپتامبر در جشنواره فیلم تورنتو دیده خواهد شد.

فیلم اختتامیه جشنواره فیلم ونکوور نیز فیلم جیسون رایتمن با عنوان «دونده ردیف جلو» است که با بازی هیو جکمن در نقش گری هارت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۸ ساخته شده است. این فیلم ۱۲ اکتبر اکران می‌شود.

این جشنواره ۱۶ روزه همچنین از ژان-مارک ولی کارگردان کانادایی مولفی که از سازندگان سریال موفق «دروغ‌های کوچک بزرگ» و «موضوع‌های جدی» بود، تجلیل می‌کند. وی از سازندگان فیلم‌های موفقی چون «وحشی» و «کلوپ خریداران دالاس» نیز بوده است. مراسم تجلیل وی ۲ اکتبر برگزار می‌شود.

از ایران «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی از فیلم‌های این دوره جشنواره است. این فیلم جمعه ۲۸ سپتامبر ساعت ۹ شب به نمایش درمی‌آید.

«درساژ» ساخته پویا بادکوبه نیز در بخش بین‌المللی به نمایش درمی‌آید. این فیلم چهارشنبه ۳ اکتبر ساعت ۶:۳۰ و جمعه ۵ اکتبر ساعت ۲ بعداز ظهر اکران می‌شود.

«سه رخ» جعفر پناهی نیز چهارشنبه ۳ اکتبر ساعت ۹:۱۵ و چهارشنبه ۱۰ اکتبر ساعت ۳:۴۵ نمایش داده می‌شود.

«هت تریک» ساخته رامتین لوافی جمعه ۵ اکتبر ساعت ۸:۳۰ و یکشنبه ۷ اکتبر ساعت ۱:۴۵ به نمایش درمی‌آید.

«هندی و هرمز» ساخته عباس امینی سه شنبه ۹ اکتبر ساعت ۱:۴۵ و پنجشنبه ۱۱ اکتبر ساعت ۹:۴۵ نمایش داده می‌شود.

فیلم سینمایی‌ «The Load» با نام فارسی «محموله» به کارگردانی اوجنیک گلاونیچ، به تهیه کنندگی مشترک پوریا حیدری اوره، استفان ایوانچیچ، دراگانا جوویچ و تام درکورت، محصول مشترک ایران، صربستان، کرواسی و فرانسه یکشنبه ۷ اکتبر ساعت ۶ و جمعه ۱۲ اکتبر ساعت ۵:۱۵ نمایش داده می‌شود.

فیلم «دله دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا از ژاپن و برنده نخل طلای کن امسال، «جنگ سرد» فیلمی از پاول پاولیکوفسکی برنده جایزه بهترین کارگردان کن امسال و «سایه» ساخته ژانگ ییمو از دیگر فیلم‌هایی است که در این دوره نمایش داده می‌شود.

«پیرمرد و اسلحه» با بازی رابرت ردفورد و «می‌توانی فراموش کنی» ساخته ماریل هفلر با بازی ملیسا مک‌کارتی در نقشی دراماتیک درباره نویسنده‌ای که دست به جعل داستان می‌زند از دیگر فیلم‌های این دوره است.

«یک جنگ شخصی» با بازی رزاموند پایک در نقش ماری کالوین ساخته متیو هاینمن که درباره یک عکاس مطبوعاتی شناخته شده در جنگ است، «کولت» فیلمی با بازی کایرا نایتلی در نقش یک رمان‌نویس مشهور فرانسوی، «شاهزاده شاد» با بازی کالین فرث و امیلی واتسون و «مورد علاقه» ساخته یورگوس لانتیموس نیز در این دوره به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره از سال ۱۹۸۲ آغاز به‌کار کرد و توسط انجمن جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور بزرگ که یک نهاد غیرانتفاعی ایالتی و سازمان خیریه‌ای فدرالی است، اداره می‌شود.

جشنواره ونکوور آثار کانادایی و بین‌المللی را نمایش می‌دهد. این جشنواره همچنین به‌عنوان سکوی پرتاب مناسب برای بسیاری از فیلمسازان جوان آسیایی، به‌ویژه در بخش رقابتی «جایزه اژدهایان و ببرها» شناخته شده‌است. این جشنواره معمولا از بزرگترین نمایش‌دهندگان فیلم‌های آسیای شرقی است و فیلم‌های مستند نیز بخش مهمی از جشنواره به‌شمار می‌روند.

امسال مستندهایی چون «کسی که بنکسی را دزدید» مستندی از مارکو پاسپریو در این جشنواره نمایش داده می‌شود. «زرد ممنوع است» مستندی درباره طراح چینی ژئو پای نیز از جمله فیلم‌های این دوره است.

همه فیلم‌های بلند این جشنواره از حاضران در رقابت دریافت جایزه معتبر منتخب مردم این جشنواره هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.