رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بلیط هواپیما ارزان

حتما شما هم آخرین بار که سفر داشته اید را کامل به یاد دارید و تمام لحظات لذت بخش آن ممکن است برای شما تداعی شود.

به گزارش اینتیتر، سفر به گونه ای است که تمامی کم و کاستی ها یکباره به چشم نمی آید اما بعد از سفر معمولا به دلیل هزینه های بالای آن، برخی مسافران دچار کمی عذاب وجدان می شوند. اما بهترین روش برای سفری ارزان، خرید بلیط هواپیما ارزان و کاهش هزینه های اقامت می باشد. این مقاله بر روی این موضوع محوریت دارد که چطور می توان بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما را خریداری کرد.

بلیط هواپیما ارزان

تهیه بلیط هواپیما ارزان در زمان مناسب

شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که می گویند هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد. خرید بلیط هواپیما نیز از این موضوع مستثنی نیست. باید زمان درست خرید بلیط هواپیما را پیدا کنید تا برای بلیط خود نیاز نباشد هزینه ای چندین برابر را بپردازید. زمان درست خرید بلیط هواپیما چه موقعی است؟ آیا شلوغ یا خلوت بودن مقصد موردنظر بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد؟ برای خرید بلیط هواپیما ارزان سفر ها در کدام بازه زمانی بهتر است؟

شلوغی و خلوتی شهر مقصد و میزان بلیط های خریداری شده تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده بلیط شما خواهد گذاشت. البته برخی مسافرین از راهنماهای اشتباهی برای تهیه بلیط هواپیما ارزان استفاده می کنند که در لینک ) https://www.mehrnews.com/news/5537243/۵-باور-غلط-در-مورد-بلیط-هواپیما-ارزان-که-باید-فراموش-کرد ) این باورهای غلط را با جزئیات آن مطالعه کنید.

در زمان خرید بلیط خود باید دقت داشته باشید که اگر در ایام شهادت به یک شهر زیارتی و یا در ایام عید به یک شهر تفریحی پرطرفدار سفر می کنید احتمالا هزینه بسیار بیشتری را برای بلیط خود باید بپردازید. پس در زمان خرید بلیط هواپیما حتما به اعیاد و شهادت ها دقت کنید چون معمولا این دو زمان شلوغ ترین و پرسفر ترین روزها در سال می باشد.

تعطیلات عید نوروز نیز در همین دسته قرار می گیرد با این تفاوت که یکی از پرسفرترین عید های موجود است و صندلی خالی در هواپیماها پیدا نمی شود. به غیر از زمان مولفه ای دیگر در سفر ها تاثیر زیادی بر روی قیمت بلیط هواپیما شما خواهد گذاشت و آن هم موضوعی با نام مقصد انتخابی سفر شماست.

بلیط هواپیما ارزان برای مقصد مناسب

مقصد شما تاثیرگذارترین موضوع در زمان تهیه بلیط هواپیما ارزان می باشد. به طور مثال شما اگر بخواهید در زمان شهادت، یک شهر زیارتی مانند مشهد را برا سفر انتخاب کنید باید هزینه زیادی هم برای بلیط هواپیما و هم هتلی که در آن سکونت دارید بپردازید. در صورتی که به این موضوعات در زمان انتخاب مقصد سفر خود دقت کنید در هزینه بلیط شما به طرز چشمگیری صرفه جویی خواهد شد.

ایرلاین ارزان قیمت انتخاب کنید

البته این را در اول این مطلب بگویم که هیچ گرانی بی علت، و هیچ ارزانی بی همت نیست. اما اگر شما به دنبال خرید بلیط هواپیما فقط به دنبال یک جا به جایی ساده هستید و نیازی به تشریفات اضافه ندارید می توانید از ایرلاین هایی بلیط خود را خریداری کنید که در مسیرهای خود قیمت های مناسب تری ارائه می دهند و به صورت تخصصی بر جا به جایی مسافرین تمرکز دارند. منظور این است که بقیه ایرلاین ها بر روی خدمات اضافه خود نیز تمرکز بیشتری دارند و به شما امکانات متنوعی را ارائه میدهند اما اگر تنها یک سفر نهایت دو ساعته دارید و می خواهید یک بلیط هواپیما ارزان داشته باشید می توانید بر روی ایرلاین های ارزانی همچون وارش و ساها حساب کنید.

استفاده از بلیط هواپیما کودک و نوزاد

یکی دیگر از روش های خرید بلیط ارزان، در نظر گرفتن سن مسافرین و به ویژه کودکان می باشد. بلیط هواپیما کودک (۲ تا ۱۲ سال) را می توانید به صورت نیم بها در اکثر ایرلاین ها تهیه کنید. همچنین ایرلاین ایران ایر این بلیط ها را به صورت رایگان برای کودکان و نوزادان ارائه می دهد.

ایران ایر یکی از ایرلاین های بزرگ کشور بوده که با انواع هواپیمای مسافربری ایران در مسیرهای پروازی مختلف، فعالیت دارد. بلیط هواپیما کودک در ایران ایر به صورت رایگان فروخته می شود و برای شما در صورتی که کودک در سفر خود به همراه دارید یک گزینه خوب برای خرید بلیط هواپیما ارزان محسوب می شود. باید به این موضوع توجه کنید که در صورتی می توانید بلیط ارزان کودک تهیه کنید که به ازای هر بلیط یک همراه بزرگسال به همراه آن کودک داشته باشید. بلیط هواپیما نوزاد هم در اکثر ایرلاین ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بلیط هواپیما بزرگسال است.

بلیط هواپیما کودکان

البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای بلیط هواپیما نوزاد در سفر های چارتر می توانید بلیط رایگان را تجربه کنید اما اگر کودک به همراه دارید و به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید باید بدانید که در بلیط های چارتری هزینه بلیط هواپیما کودک همانند بزرگسال محاسبه می شود و بهتر است برای تهیه بلیط ارزان هواپیما به همراه کودک از بلیط های سیستمی خریداری کنید.

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری

بلیط چارتر یکی دیگر از انواع سفر های پر متقاضی می باشد که افراد زیادی را در سال به خود جذب می کند. مفهوم چارتر یعنی چیزی را در بست اجاره کردن و شرکت های چارتر کننده صندلی های یک پرواز را به صورت تعدادی و یا در کل چارتر کرده یا دربست اجاره می کنند. در برخی اوقات به دلیل تقاضای پایین برای خرید بلیط، شرکت ها نمی توانند بلیط خود را با قیمت تمام بها بفروشند. این دقیقا دلیلی است که قیمت بلیط های چارتری و لحظه آخری را از دیگر بلیط ها مجزا می کند و قیمت این بلیط ها را به شدت کاهش می دهد.

شما می توانید با مراجعه به سایت های فروش بلیط هواپیما و با مشخص کردن مبدا و مقصد سفر خود و زمان سفر وارد صفحه بعدی شوید که تمامی پروازهای آن مسیر به شما نمایش داده می شوند و می توانید با استفاده از فیلترهای مخصوص هر سایت از قسمت پروازها نوع چارتری را انتخاب نمایید تا به بلیط هواپیما ارزان چارتر دسترسی پیدا کنید.

بلیط هواپیما ارزان برای جانبازان

شما اگر فرد جانباز در خانواده دارید یا خود فردی جانباز هستید می توانید از بلیط ارزان هواپیما که برای این جانبازان درنظر گرفته شده است استفاده کنید. بلیط هواپیما ارزان برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا وجود داشته و این افراد می توانند تا ۵۰ درصد تخفیف بهره مند شوند. طبق بخشنامه ای از هواپیمایی ایران ایر همسر یک جانباز که درصدی جانبازی او بین ۲۵ الی ۷۰ درصد است می تواند از تخفیفات ۵۰ درصدی در این ایرلاین استفاده کند.

فرودگاه

بلیط هواپیما ارزان با انتخاب کلاس پروازی مناسب

برای تهیه بلیط هواپیما ارزان باید به دنبال کلاس های پروازی باشید که ارزان ترین بلیط هواپیما را بتواند به شما اختصاص دهد. کلاس های پروازی که در پروازهای داخلی ارائه می شود کلاس های بیزنس و اکونومی هستند. کلاس پروازی بیزنس دارای هزینه بیشتری است و شما امکانات بیشتری از قبیل غذای گرم و فضای پای بسیار بیشتری نسبت به پروازهای اکونومی در اختیار دارید اما انتخاب این بلیط ها در هنگامی که به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید کاری غیرمعقول است.

برای تهیه بلیط ارزان می توانید از بلیط های اکونومی استفاده کنید. بلیط های اکونومی قیمت پایین تری داشته و امکانات متوسطی را مانند یک وعده غذا و یک نوشیدنی ارائه می دهند اما برای یک سفر کوتاه با هزینه پایین می تواند گزینه خوبی برای سفر شما باشند.

همچنین در ایرلاین های خارجی، کلاس فرست کلاس نیز وجود دارد. امکانات بلیط های فرست کلاس بسیار زیاد است و فضایی اختصاصی در یک هواپیما به مسافران داده می شود و مسافران بسیار کمی در این بخش هستند و می توانید آرامش بسیار خوبی را در آسمان ها تجربه کنید. پذیرایی اختصاصی نیز در این نوع کلاس پروازی از شما صورت می گیرد و انواع نوشیدنی ها با منو اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پروازهای پرمیوم اکونومی همانطور که پیداست شباهت زیادی با پروازهای اکونومی دارند اما به واسطه امکاناتی همچون فضای پای بیشتر و امکانات غذایی بهتری که دارند معمولا این دسته نیز برای تهیه بلیط هواپیما ارزان مناسب نمی باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.