رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین دمنوش برای گلودرد و سرفه

زردچوبه یک ادویه ضدالتهاب بسیار قوی است که مصرف آن در دوران کرونا می‌تواند باعث کاهش التهاب بدن و التیام سریع‌تر گلودرد و سرفه شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از بهداشت نیوز، دمنوش شیر و زردچوبه یکی از بهترین دمنوش‌های پیشنهادی برای افراد مبتلا به کرونا است که مصرف روزانه یک فنجان از آن در روزهای ابتلا به این بیماری می‌تواند تا حد زیادی به رفع سرفه و گلودرد کمک کند.

در ادامه این مطلب، به طرز تهیه و فواید عادت به مصرف این نوشیدنی پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از:

مواد لازم برای یک نفر

  • زردچوبه تازه و کامل یک بند انگشت
  • زنجبیل تازه یک بند انگشت
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • شیر یک لیوان
  • پودر زردچوبه یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

نکته: اگر ریشه زردچوبه تازه نداشتید، به‌جای آن می‌توانید از یک قاشق چای‌خوری سرخالی پودر زردچوبه استفاده کنید. اگر زنجبیل تازه هم نداشتید، می‌توانید به‌جای آن از نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید به‌جای شیر ساده از شیر نارگیل یا شیر بادام هم استفاده کنید.

طرز تهیه

۱. زنجبیل و زردچوبه تازه را داخل ظرف گودی بریزید و عسل را به آنها اضافه کنید.

۲. با کمک یک جسم سنگین مانند گوشتکوب سعی کنید تا زردچوبه، زنجبیل و عسل را تا جایی که می‌توانید له کنید.

۳. شیر را داخل ظرف شیرجوش بریزید و پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید.

۴. شیرجوش را روی حرارت ملایم بگذارید و اجازه دهید تا شیر کاملا گرم شود.

۵. بعد از گرم شدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید و شیر گرم‌شده را روی ترکیب عسل، زردچوبه و زنجبیل بریزید.

۶. مقداری پودر دارچین روی همه مواد بپاشید تا نوشیدنی شما برای مصرف آماده شود.

۷. اگر به‌جای زردچوبه و زنجبیل تازه از پودر زردچوبه و زنجبیل استفاده می‌کنید، می‌توانید همه مواد را از همان اول با یکدیگر ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر به اندازه دلخواه گرم شود و سپس آن را مصرف کنید.

ارزش تغذیه‌ای

این دمنوش حاوی ۱۴۳ کالری انرژی، ۱.۵ گرم پروتئین، ۲۹ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۵۳۵ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۲ میکروگرم فولات، ۲۲۸ میلی‌گرم کلسیم، ۲۵ میلی‌گرم منیزیم و ۲۷۸ میلی‌گرم پتاسیم است.

فواید مصرف دمنوش شیر و زنجبیل

۱. زردچوبه حاوی ترکیبی به‌نام کورکومین است که یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی به‌حساب می‌آید. تحقیقات ثابت کرده‌اند که کورکومین می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ضدویروس و ضدباکتری هم در بدن عمل کند و شدیدا باعث تقویت سیستم ایمنی شود. از این‌رو، مصرف دمنوش‌های حاوی زردچوبه در دوران ابتلا به کرونا می‌تواند به بهبود سریع‌تر بیماری کمک کند.

۲. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که اثرات ضدالتهابی زردچوبه می‌تواند خطر گرفتگی عروق و ابتلا به حمله‌ها یا سکته‌های قلبی را هم کاهش بدهد. به همین دلیل هم اگر شما بتوانید مقداری زردچوبه خام را با شیر یا آب ولرم ترکیب و به‌صورت روزانه مصرف کنید، احتمال ابتلا به حملات قلبی را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهید.

۳. یکی دیگر از فواید ارزشمند مصرف زردچوبه، این است که استفاده از زردچوبه به‌صورت روزانه می‌تواند از طریق کاهش شدید التهاب در بدن باعث محافظت از سلول‌های مغزی شود و خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر را در دوران بزرگسالی کاهش بدهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.