رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین سرور مجازی لینوکسی

سرورهای مجازی همانند یک سرور فیزیکی عمل می‌کنند با این تفاوت که بر روی یک لایه مجازی ساز نصب می‌شوند.

به گزارش اینتیتر، تبدیل سرور فیزیکی به مجازی مزایای بسیاری از جمله عدم پرداخت هزینه نگهداری، امنیت، عملکرد و سرعت بالا را دربر دارد. سرور مجازی لینوکسی یک سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس می‌باشد که کاربران بعد از انتخاب میزان RAM و CPU با انتخاب سیستم عامل و نسخه مورد نظرشان می‌توانند یک سرور مجازی لینوکسی راه اندازی نمایند.

سرور مجازی لینوکسی یک سرور با سیستم عامل‌ عمومی ‌و متن باز است که کاربران و برنامه نویسان می‌توانند نیازهای خود را در حوزه‌های مختلف با عملکرد بالایی برطرف نمایند.

کاربران با خرید سرور ابری در وهله بعد می‌بایست سیستم عامل موردنظر خود را انتخاب نمایند. سرور لینوکسی، سیستم عاملی متن باز (OS) است که به دلیل قیمت منصفانه و عملکرد بالایی که دارد از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

سیستم عامل لینوکس برخلاف ویندوز دارای محیط گرافیکی نمی‌باشد و طبق دستوراتی که کاربر به صورت متن به سرور ارسال می‌نماید، عملیات خود را شروع می‌کند. این فرآیند در سرعت عمل سرور نیز نقش بسزایی دارد.

سرورهای لینوکسی به دلیل امنیت بالایی که دارند مشهور هستند و از ثبات و انعطاف پذیری بالایی نسبت به سایر سیستم عامل ها برخوردارند.

به همین دلیل اکثر کاربران برای سرورهای خود اغلب لینوکس را به عنوان سیستم عامل اصلی انتخاب می‌کنند

لینوکس بر خلاف ویندوز که محصولی تجاری محسوب می‌شود یک محصول متن باز یا Open Source می باشد و با هدف گسترش پیدا کردن استفاده از رایانه توسعه داده شده است.

سرور لینوکس، یکی از بهترین نرم افزارها برای میزبانی سایت‌های تحت PHP و یا اسکریپت‌های وردپرس، جوملا، دروپال و…می‌باشد.

کاربران، سرور لینوکسی را به دلیل برتری در امنیت، ثبات و انعطاف‌پذیری در اولویت کاری خود قرار می‌دهند.

سرورهای لینوکسی برای مدیریت برنامه‌های تجاری مانند مدیریت سیستم و شبکه، مدیریت Database و خدمات وب‌سرویس Web service طراحی و تنظیم شده‌اند.

در حال حاضر توزیع‌های مختلفی از لینوکس بر روی انواع سرور، رایانه‌ی شخصی، موبایل و مین‌فریم نصب شده و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرورهای لینوکسی ارائه شده از جانب ارائه دهندگان دارای تنوع زیادی می‌باشند و کاربران می‌توانند سرور مجازی و سرور ابری خود را با سیستم عامل لینوکسی تهیه کنند و کسب و کار خود را ارتقا دهند.

توزیع‌های سیستم عامل لینوکس اعم از Centos ، Ubuntu و Debian می‌باشد که امکان اجرای اکثر برنامه‌ها و ماژول‌های پرطرفدار متن باز را دارند.
هریک از نسخه‌های سیستم‌عامل لینوکس قابلیت مدیریت و اجرا منابع سخت‌افزاری و برنامه‌ها را کنترل می‌نمایند که در ادامه به معرفی هریک خواهیم پرداخت.

سیستم‌عامل‌های مختلف سرور لینوکس

توزیع‌های سیستم عامل لینوکس اعم از Centos ،Ubuntu و Debian می‌باشد که امکان اجرای اکثر برنامه‌ها و ماژول‌های پرطرفدار متن باز را دارد.
هریک از نسخه‌های سیستم‌عامل لینوکس قابلیت مدیریت و اجرا منابع سخت‌افزاری و برنامه‌ها را کنترل می‌نمایند که در ادامه به معرفی هریک خواهیم پرداخت.

سیستم عامل Ubuntu

سیستم عامل اوبونتو یک توزیع لینوکس است که توسط Canonical پشتیبانی می‌شود و به دلیل سهولت استفاده، در نسخه‌ی Desktop و Server به یکی از محبوب‌ترین توزیع‌ها تبدیل شده است.

این توزیع در دستگاه‌های مختلف اعم از سرور، PC، تبلت، تلفن‌های هوشمند و حتی Cloud VPS مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای نسخه‌‌های متعددی است.

سیستم عامل دبیان Debian

دبیان یکی از توزیع‌های لینوکس است، خود دارای توزیع‌های زیادی می باشد. متن باز و رایگان بودن آن سبب شده است تا توسعه دهندگان زیادی علاقه‌مند به توسعه این توزیع شوند.

دبیان یکی از گزینه‌های مطلوب برای راه‌اندازی Cloud و infrastructure به شمار می‌رود که در سرورها بیشتر از دسکتاپ کاربرد دارد و از مجموعه نرم افزاری رایگان تشکیل شده است.

سیستم عامل سِنت او اس CentOS

این توزیع توسط Red Hat و بر پایه‌ی Red Hat Enterprise Linux منتشر شده است. سنت او اس یک توزیع رایگان از لینوکس می‌باشد که توسط Community ها پشتیبانی می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌ها از این سیستم عامل در کنار سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux استفاده می‌کنند و با توجه به پشتیبانی که از شرکت Red Hat دریافت می‌نمایند می‌توانند در صورت بروز مشکل از طریق سیستم عامل‌ CentOS اشکال خود را نمایند.

سنت او اس یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس برای استفاده در سرویس‌های هاستینگ وب اینترنتی است.

سرور مجازی لینوکسی

مزایای بهترین سرور لینوکسی

سرور لینوکسی یکی از بهترین سیستم عامل‌ها برای اجرای چندین برنامه می‌باشد که توسط لینوکس پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند.

در سرور لینوکسی بازدهی همواره در حال افزایش است و همین امر سبب بالا رفتن عملکرد و ازبین رفتن اشکالات و بهبود امنیت می‌شود.

سرورهای لینوکسی خیالتان را از امنیت راحت می‌کنند چرا که فایروال‌های قدرتمند آن اجازه دسترسی به پرونده‌های شما را نمی‌دهند.

این سیستم عامل Open Source بوده و کد داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد تا بتواند نرم افزار را مطابق نیاز خود تغییر دهند.

سرور لینوکسی عملکرد بالا را در شبکه و سرور ارائه می‌دهد که این قابلیت برای مدیریت حجم زیاد کاربر و همچنین اتصالات کاربرد دارد.

همه بروزرسانی‌های این سیستم عامل برروی سرور، بدون نیاز به خارج شدن از حساب کاربری اعمال خواهد شد و نیازی به راه اندازی مجدد ندارد.

در نهایت انعطاف پذیری این سیستم عامل قدرتمند یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن می‌باشد.

سرور مجازی لینوکسی

بهترین ارائه دهنده سرور لینوکسی

ابرآسیاتک بهترین ارائه دهنده سرور مجازی و ابری می‌باشد که با ورود به سایت ابر آسیاتک و انتخاب نسخه مورد نظر سیستم عامل خود می‌توانند سرورهای خود را تنها با چند کلیک در بهترین دیتاسنترهای موجود در تهران راه اندازی نمایند و در کاهش هزینه‌های خود نقش چشمگیری داشته باشند چرا که نحوه محاسبات ابر آسیاتک به صورت ساعتی و روزانه می‌باشد و کاربران می‌توانند به کاهش هزینه مربوط به سازمان کمک شایانی نمایند.

کاربران با پلتفرم ابری پیشرفته آسیاتک، می‌توانند به راحتی منابع خود را به صورت دلخواه افزایش داده و بیشتر وقت خود را صرف توسعه نرم‌افزار نمایند.

همچنین این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا با تست ۲۴ ساعته سرور مجازی رایگان بعد از اطمینان سرعت و عملکرد منحصر به فرد آن اقدام به انتخاب منابع مصرفی خود نمایند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.