بهترین نقاط فشار برای درمان سردرد

نقاط فشار بخش هایی از بدن هستند که گفته می شود بسیار حساس هستند و لمس آنها موجب تحریک آسودگی و آرامش در بدن می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، رفلکسولوژی یا بازتاب درمانی ، یکی از رشته های طب چینی است که با لمس نقاط فشار به روشی خاص به تقویت سلامت، کاهش درد و بازگرداندن تعادل در بدن کمک می کند. رفلکسولوژی در واقع مطالعه چگونگی اتصال یک قسمت از بدن انسان به قسمتی دیگر است. این بدان معنی است که ممکن است مجبور شوید مکان دیگری از بدن خود را مانند دست ماساژ دهید تا درد ناحیه متفاوتی از بدن خود مانند سر را درمان کنید. برای کاهش درد هر ناحیه باید نقاط فشار مناسب آن را بشناسید.

اگر می خواهید برای درمان سردرد خود از این روش استفاده کنید لازم است بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید. در این گزارش برخی نقاط فشار به شما معرفی می شود تا دفعه بعد که سرتان درد گرفت بتوانید از آنها استفاده کنید.

گفته می شود که برخی از نقاط فشار در بدن سردرد را تسکین می دهد. اما این نقاط کجا هستند و چگونه می توان از آنها استفاده کرد.

دره اتحادیه (Union Valley)

نقطه دره اتحادیه بین انگشت شصت و انگشت اشاره واقع شده است. برای درمان سردرد با انگشت شصت و اشاره دست دیگر، این نقطه را به آرامی به مدت ۱۰ ثانیه نیشگون بگیرید سپس با انگشت شصت خود بر روی این منطقه به صورت دایره وار از دو جهت به مدت ۱۰ ثانیه ماساژ دهید.

همین مراحل را بر روی نقطه دره اتحادیه دست دیگر خود انجام دهید؛ اعتقاد بر این است که این نوع فشار برای تسکین تنش و درد سر و گردن بسیار مفید است.

حفاری بامبو (Drilling Bamboo)

این نقاط تقریبا بین بالای بینی و ابروها قرار دارد. جایی که حالت پل مانند بالای بینی به ابروها می‌رسد. برای فشار این نقاط باید هر دو انگشت اشاره را بر روی این دو نقطه قرار داد و آهسته به مدت ۱۰ ثانیه آنها را ماساژ داد و رها کرد؛ این کار را دوباره تکرار کنید فشار این نقاط باعث تسکین سردردهایی می‌شود که به دلیل خستگی چشم و دردهای سینوسی رخ می‌دهد

دروازه آگاهی (gates of consciousness )

نقاط دروازه آگاهی در پایه اسکلت سر، در حفره‌های موازی بین دو عضله عمودی گردن واقع شده است. برای استفاده از این نقاط فشار باید انگشت اشاره و انگشت وسط هر یک از دستان را بر روی این نقاط گذاشت و بعد به مدت ۱۰ ثانیه محکم به صورت بالا به پایین ماساژ داد. این کار را چند بار تکرار کنید این کار سردردهای مربوط به تنش و گرفتگی گردن را تسکین می‌دهد.

چشم سوم

نقطه چشم سوم درست میان دو ابرو و در بالای پل بینی قرار دارد. با استفاده از انگشت اشاره یکی از دستان، این نقطه را به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید فشار این نقطه، سردردهای ناشی از خستگی چشم و فشارهای سینوسی را تسکین می‌دهد.

چاه شانه (shoulder well)

نقاط چاه شانه در لبه شانه، در نیمه راه میان شانه و پایه گردن قرار دارد. برای استفاده از این نقاط فشار با انگشت شصت یک دست خود یکی از این نقاط را به مدت یک دقیقه محکم و به صورت دایره ای ماساژ دهید و سپس این کار را بر روی نقطه فشار شانه دیگر خود تکرار کنید. اعمال لمس محکم بر روی نقاط فشار چاه شانه می تواند به رفع گرفتگی ها و سفتی ها در گردن و شانه ها، تسکین گردن درد و جلوگیری از سردردهای ناشی از آنها کمک کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.