رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین و بدترین غذا‌ها برای تیروئید

محصولات لبنی مانند ماست، بستنی و شیر حاوی ید هستند. برای جلوگیری از بزرگ شدن غدد بدن به ید نیاز دارد. به همین هدف خود را با ماست یخ‌زده درمان کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا،‌ آیا تیروئید شما به خوبی کار می‌کند؟ اگر تیروئید شما آنطور که باید هورمون تولید نمی‌کند و یا بیش از حد کار می‌کند، به هر حال اثر منفی روی بدن شما می‌گذارد. هورمون‌های تیروئید سطح انرژی، متابولیسم، دمای بدن، خلق‌وخو، ضربان قلب و فشار خون شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

غذا‌های مناسب برای تیروئید

اگر دچار کم‌کاری تیروئید هستید، این مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند:

جلبک دریایی: جلبک دریایی به طور طبیعی غنی از ید هستند که برای عملکرد طبیعی تیروئید مورد نیاز است. جلبک دریایی را با سوشی بخورید و یا روی سالاد بریزید.

آجیل شور: آجیل برزیلی و فندق منبع عالی سلنیوم هستند که به پشتیبانی از عملکرد سالم تیروئید کمک می‌کنند. یک کیسه کوچک آجیل برای روز خود بسته‌بندی کنید.

ماهی پخته: ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و سلنیوم است که هر دو به کاهش التهاب‌ها کمک می‌کنند. برای دریافت یک دوز مناسب امگا ۳ و سلنیوم، باید چند وعده در هفته از آن میل کنید. ماهی سالمون، تن، میگو و… برای شما مناسب هستند.

ماست تازه: محصولات لبنی مانند ماست، بستنی و شیر حاوی ید هستند. برای جلوگیری از بزرگ شدن غدد بدن به ید نیاز دارد. به همین هدف خود را با ماست یخ‌زده درمان کنید.

تخم‌مرغ تازه: تخم‌مرغ حاوی سلنیوم و ید است. حتما یک تخم‌مرغ کامل بخورید، زیرا زرده بیشترین مواد مغذی را در خود نگه می‌دارد.

گوشت: انواع گوشت‌ها از جمله گوسفند، گاو، مرغ و… برای شما مفید هستند.

سبزیجات: همه سبزیجات.

میوه‌ها: از جمله انواع توت، موز، پرتقال و گوجه‌فرنگی.

دانه‌های فاقد گلوتن: برنج، گندم سیاه، کینوا، دانه چیا و دانه کتان.

نوشیدنی‌ها: آب و سایر نوشیدنی‌های بدون کافئین.

مواد غذایی که نباید بخورید

غذا‌های فرآوری‌شده: هات داگ، کیک، کلوچه و غیره و…

انواع فست فود

مکمل‌ها: مصرف کافی سلنیوم و ید برای سلامت تیروئید ضروری است، اما دریافت بیش از حد از هر دو ممکن است باعث آسیب به بدن شما شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.