رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

به دنبال حذف امضاهای طلایی در فرایند اخذ مجوز کسب و کار هستیم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لیست دستگاه‌های اعم از نهادهای عمومی غیر دولتی و صنفی که در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار همراهی نکردند را در اختیار دارم، گفت: خواهشم از وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون حهش تولید این است که موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده (۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی با تاکید بر اینکه هنوز در آغاز راه تسهیل کسب و کار هستیم، اظهار کرد: قانون لازم برای این کار نوشته شده و چالش مهم امروز کشور ما تولید و اشتغال است؛ لذا توجه به این بحث مهم و اساسی است و زیبنده کشور ما نیست در حوزه کسب و کار رتبه سه رقمی ۱۲۷ را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: همه می‌دانیم در همین آغاز کار مشکلاتی وجود دارد و هنوز راه اندازی درگاه ملی اخذ مجوزها ثمری برای مردم نداشته است. ما به دنبال برداشتن همه امضاهای طلایی در حوزه اشتغال و فرایند اخذ مجوز کسب و کار و از بین بردن پیچیدگی‌های موجود در این مسیر هستیم.

رییس مجلس با بیان اینکه سرمایه گذارانی که می خواهند در حوزه فعالیتهای اقتصادی وارد شوند با چالش‌های جدی مواجهند، خاطرنشان کرد: در ۲۰ روز گذشته سرمایه گذاری طی دو سال تمام مراحل را طی کرده و زمین به او داده شده و چند ده میلیارد سرمایه گذاری کرده و نیرو در آنجا کار می‌کند و به دنبال گشایش اعتبارات است اما یکمرتبه در این بین فردی پیدا شده‌ است و گفته که کار متوقف شود تا فلان موضوع را مجدداً بررسی نمایند.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز ما در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد باید امنیت اقتصادی داشته باشیم، گفت: ما به دنبال آن هستیم که سهولت و شفافیت در مسیر صدور مجوزها اتفاق بیفتد. من از هیئت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت خواهش می کنم که طرح تسهیل صدور کسب و کار که در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است را هر چه زودتر مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه لیست دستگاه‌ها اعم از نهادهای عمومی غیر دولتی و صنفی که در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار همراهی نکردند را در اختیار دارم، گفت: می خواستم نام آنها را اعلام کنم اما الان از خواندن نام الان پرهیز می کنم ولی خواهشم از وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون حهش تولید این است که موضوع را پیگیری کنند.

رییس مجلس در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان دریاره عدم اجرای قوانین گفت: اگر قانونی اجرا نشده ما نمایندگان به عنوان مردم باید در روزهای سه‌شنبه که روزهای نظارتی مجلس است موضوع را پیگیری کنیم. در زمینه موضوع تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت مجدداً جلسه‌ای خواهیم داشت و از کمیسیون جهش تولید و وزارت اقتصاد می خواهم گزارشی را تهیه و ارایه دهند و در آن زمان درباره دستگاههایی که به قانون عمل نکرده باشند، حتما ماده۲۳۴ را در مجلس برای رسیدگی قضایی به موضوع دنبال خواهیم کرد.

قالیباف در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: به لطف خدا طرح جهش تولید دانش بنیان در اواخر سال قبل در مجلس تصویب و تا چند روز آتی ایلاغ می‌شود؛ امیدوارم امسال سال پر خیر و برکتی برای اشتعال و تسهیل در کسب و کار باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.