رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تأیید هویت دو مرحله‌ای واتس‌اپ برای نسخه‌های دسکتاپ و وب

در روز‌های اخیر خبر‌های جدیدی از ویژگی‌های کاربردی و به‌روز پیام‌رسان واتساپ منتشر شده که طبق گزارش یکی از آن‌ها، واتساپ در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام خود را از واتساپ اندروید به iOS انتقال دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی کالا،‌ اگرچه این قابلیت برای نسخه‌های موبایلی این اپلیکیشن است، اما این شرکت نسخه‌های دسکتاپ و وب پلتفرم خود را از یاد نبرده و تصمیم دارد این نسخه‌ها را نیز با انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر بهبود ببخشد. به گزارش WABetaInfo، واتساپ در حال توسعه‌ی افزودن تأیید هویت دو مرحله‌ای به نسخه‌های دسکتاپ و وب پلتفرم خود است.

بیشتر بخوانید:

از آنجایی که بسیاری از افراد برای کار و برقراری ارتباط به این برنامه تکیه کرده‌اند، به نظر می‌رسد که مجرمان نیز سعی می‌کنند با کلاهبرداری از کاربران واتساپ سوء استفاده کنند. در حالی که این اپلیکیشن سعی کرد با آگاه کردن کاربران برای افزودن تأیید هویت دو مرحله‌ای و حتی اجازه‌ی باز کردن قفل این اپ با Touch ID یا Face ID این کلاهبرداری‌ها را کمتر کند، اما تعداد افرادی که حساب کاربری خود را از دست می‌دهند یا مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند بیشتر از قبل شده است.

از آنجایی که واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را برای کاربران بسیاری از کشور‌ها منتشر کرده، کاربران می‌توانند به نسخه‌ی دسکتاپ یا وب واتساپ بدون نیاز به آنلاین بودن در نسخه‌ی موبایلی این پلتفرم دسترسی داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، افزودن تأیید هویت دو مرحله‌ای به کاربران کمک می‌کند تا امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهند و نگذارند مهاجمان سایبری از حساب آن‌ها سوء استفاده کنند.

WABetaInfo در گزارش خود نوشته: «در صورت ثبت‌نام حساب کاربری واتساپ، پس از وارد کردن کد ۶ رقمی، واتساپ یک پین شخصی برای ورود به حساب کاربری از شما می‌خواهد. این شرکت قصد دارد تا مدیریت تأیید هویت دو مرحله‌ای را آسان‌تر کند، بنابراین آن‌ها در حال کار بر روی معرفی این ویژگی در نسخه‌ی وب/دسکتاپ واتساپ در به‌روزرسانی آینده هستند. پس از انتشار این قابلیت، فعال یا غیرفعال کردن تأیید هویت دو مرحله‌ای در نسخه‌ی وب/دسکتاپ واتساپ امکان‌پذیر خواهد بود. این مقوله به‌خصوص زمانی که گوشی خود را گم می‌کنید و پین خود را به خاطر نمی‌آورید، بسیار مهم است.»

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی برای آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتای عمومی در دسترس خواهد بود، زیرا این ویژگی هنوز در روزهای اولیه‌ی توسعه است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که واتساپ در حال آماده‌سازی آن است، امکان مشاهده‌ی تصویر زمینه چت هنگام برقراری تماس صوتی در نسخه‌ی iOS این پیام‌رسان است. WABetaInfo می‌گوید که در حال حاضر، واتساپ تصویر زمینه چت مورد نظر شما را در هنگام برقراری تماس صوتی نشان نمی‌دهد (شما می‌توانید والپیپرهای مختلفی را برای چت‌های مختلف انتخاب کنید) اما همیشه هنگام تماس‌های صوتی تصویر زمینه پیش‌فرض را به شما نشان می‌دهد.

این پلتفرم محبوب که سال گذشته قابلیت‌های بسیار کاربردی را به اپ خود افزوده، امسال نیز قصد دارد با این ادامه‌ی این روند روبه جلوی خود نظر مساعد کاربران بیشتری را به خود جلب کند. این شرکت در به‌روزرسانی آینده‌ی خود قصد انجام تغییرات زیادی را دارد و یکی از آن‌ها اصلاح طراحی لیست چت‌ها برای کاربران iOS است.

این تغییر واتساپ، به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران اعمال شده و هدف این پلتفرم از این تغییر، بهبود رابط کاربری است تا کاربران راحت‌تر از قبل به لیست چت‌های خود دسترسی پیدا کنند. واتساپ می‌خواهد صفحه‌ی لیست چت خود را با طراحی کاربردی‌تری بهبود ببخشد. برای مثال این پیام‌رسان برنامه‌ای تنظیم کرده تا هر زمان که شخصی برای شما پیامی ارسال می‌کند، عکس‌ پروفایل مخاطبین شما در نوتیفیکیشن ظاهر شود.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، این شرکت در آخرین به‌روزرسانی بتا واتساپ، تغییر دیگری را به ارمغان می‌آورد که به شما امکان می‌دهد به پیام‌های صوتی در پس‌زمینه گوش بدهید. بعد از اینکه شما یک پیام صوتی را پخش کردید و به صفحه اصلی این اپلیکیشن یا یک چت دیگر رفتید، پلیر صوتی جدید در بالای برنامه به شکل یک نوار ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد پیام صوتی را متوقف یا دوباره به آن گوش کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.