رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تا چند ماهگی کودک باید شیر مادر بخورد؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیر مادر اساسی‌ترین ماده‌ای است که می‌تواند به‌تنهایی تمام نیازهای تغذیه‌ای شیرخوار را از بدو تولد تا پایان ۶ ماهگی تأمین کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از بهداشت نیوز، دکتر قاسم برجوئی‌فرد اظهار داشت: تداوم شیر مادر همراه با غذای کمکی در طول سال دوم عمر می‌تواند ضمن پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها در دوران کودکی بهترین الگوی رشد و تکامل را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: تأثیر شیر مادر از اولین ساعات و روزهای زندگی به‌خوبی اثبات شده است. به‌طوری که سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شروع شیر مادر در ساعت اول زندگی، موجب ادامه حیات نزدیک به یک‌میلیون نوزاد در سال می‌شود.

این مقام مسئول بهداشتی همچنین گفت: شیر مادر در کاهش بیماری‌های مزمن بزرگ‌سالی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، سرطان‌ها و دیابت در بزرگ‌سالی نقش دارد.

دکتر برجوئی‌فرد تأکید کرد: شیر مادر منجر به ارتباط بین مادر و کودک بدون توجه به موقعیت و شرایط وی شده و امنیت غذایی نوزادان را از همان ابتدا تأمین می‌کند.

وی افزود: همچنین قوانین مربوط به بحران کرونا مانند رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، منجر به مراجعه کمتر و تماس کمتر والدین با کارکنان بهداشتی گردید و درنهایت باعث کاهش سطح دانش و مهارت والدین و عدم مراجعه به‌موقع جهت دریافت خدمات شده است.

دکتر برجوئی فرد خاطرنشان کرد: مادران نیاز به حمایت برای دریافت خدمات بهداشتی، درمانی و حمایت در محل کار و جامعه به‌منظور تغذیه شیرخوار خود با شیر مادر را دارند این فرایند ” تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی نامیده می‌شود “.

در هفته جهانی شیر مادر ۱۰ تا ۱۶ مرداد با شعار ” قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیر مادر: آموزش و حمایت ” سعی در ارتقا آگاهی خانواده‌ها در تغذیه با شیر مادر می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.