رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در فضای مجازی قانونمند می شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: بر اساس طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از این پس تبلیغات نامزدها در فضای مجازی قانونمند شده از سوی دیگر در حوزه تخلفات انتخاباتی نیز پیش بینی هایی صورت گرفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمد حسن آصفری با اشاره به جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، بیان کرد: بعد از ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ مبنی بر اصلاح قانون انتخابات، این اولین بار است که مجلس تا این مرحله رسیده و در تلاش است قانون انتخابات مجلس را اصلاح کند. طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس ۷۷ ماده دارد که در این طرح به موارد متعددی پرداخته شده است.

نقش احزاب در انتخابات مجلس پررنگ‌تر می شود

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح به نقش احزاب در انتخابات پرداخته شده است تا در تعرقه های رای لیست ائتلاف ها نیز قرار بگیرد. در حوزه قانونمند کردن تبلیغات نامزدها در فضای مجازی تدابیری اندیشیده شده است. تا به امروز تبلیغات نامزدها در فضای مجازی غیر قانونی بوده است اما بر اساس این طرح تبلیغات نامزدها در فضای مجازی قانونمند خواهد شد.

بازه زمانی استعفای مدیران ملی کمتر خواهد شد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در خصوص بازه زمانی استعفای مدیران نیز تغییراتی در قانون انتخابات صورت گرفته است. مدیران به دو گروه تقسیم شده اند. یکی مدیران ملی و دیگری مدیران شهرستانی است. بازه زمانی استعفای مدیران شهرستانی بیشتر شده است و بازه زمانی استعفای مدیران ملی کم تر شده است. در حوزه تخلفات انتخاباتی نیز اصلاحاتی صورت گرفته است.

تلاش بر این است انتخابات سال ۱۴۰۲ بر اساس قانون جدید برگزار شود

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص حضور نمایندگان نامزدها پای صندوق های رای نیز پیش بینی هایی صورت گرفته است. از سوی دیگر در این طرح بر برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز تاکید شده است. نمایندگان نیز پیشنهادات متعددی در این طرح دارند که باید در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد. قاعدتا مجلس باید ظرف سه هفته بررسی این طرح را به سرانجام برساند. تلاش ما بر این است تا این طرح هرچه زودتر در مجلس به سرانجام رسیده و انتخابات سال ۱۴۰۲ مجلس بر اساس این قانون جدید برگزار شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.