رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

می‌توان با جهش تولید در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن ایستادگی کرد

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای رسیدن به جهش تولید موانع قانونی برداشته شود، گفت: با جهش تولید می‌توان در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن ایستادگی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، شهروز برزگر با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال «جهش تولید» و ابراز امیدورای برای غلبه بر ویروس کرونا با وحدت و همدلی مردم اظهار کرد: نام گذاری چند سال متمادی گذشته درباره موضوعات اقتصادی نشان دهنده اهمیت مساله اقتصادی در کشورمان همچون سایر کشورهای دنیا است چون با بهبود وضعیت اقتصادی خیل عظیمی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه باید عمده برنامه های کشور معطوف به بهبود وضعیت اقتصادی باشد که در این صورت می توان امتیازات سیاسی کسب کرد، بنابراین هر چه از نظر اقتصادی قوی تر باشیم در مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم غنی تر می شویم. بدون پول، درآمد و اقتصاد بدون پشتوانه قوی، مباحث سیاسی و کلان کشور هم ضعیف خواهد بود.

به گفته برزگر برای قوی ماندن علاوه بر مباحث نظامی باید در اقتصاد هم قوی بود، لذا برای رسیدن به این هدف و همچنین تحقق اهداف شعار سال جهش تولید باید موانع قانونی برداشته و موانع تولید را کم کرد.

وی کاهش سودهای بانکی و استفاده از متخصصان جوانان و بهره گیری از دانش فنی به روز را به عنوان الزامات رسیدن به جهش تولید مطرح کرد و افزود: باید با کوتاه کردن دست دولت در عرصه تولید میدان را برای ورود بخش خصوصی باز کرد؛ بخش خصوصی برای رسیدن به سود، کالاهایی با کیفیت بالا تولید می کند که نتیجه نهایی آن ورود به بازار جهانی است. کالاهایی با کیفیت زیاد و قیمت تمام شده کم می تواند جهش تولید را رقم زند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای جامعه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی گفت: مجلس به عنوان قانون‌گذار می تواند قوانین مورد نیاز برای حمایت از تولید کنندگان را وضع کرده و موانع تولید را بردارد. دولت هم به عنوان متولی امر ساز و کارهای لازم برای تولید را فراهم کند تا بخش خصوصی وارد میدان شده و کارهای کلان را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس با یادآوری منابع غنی در کشور و وجود نیروی کار جوان و متخصص افزود: برای رسیدن به اهداف جهش تولید باید دولت کوچک و چابک‌ شده تا بخش خصوصی بتواند وارد عرصه تولید شود. در این صورت نقدینگی به سمت تولید رفته و دیگر بی جهت کالاهای اساسی به خصوص طلا، خانه، ارز و ماشین گران نمی شود.

برزگر با تاکید بر اینکه با جهش تولید می‌توان در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن ایستادگی کرد، گفت: امیدوارم همه مسئولان و مدیران برای یک بار هم که شده باور کنند مالک اصلی کشور مردم هستند و باید با اعتماد به آن ها و بخش خصوصی اجازه ورودشان به چرخه تولید را داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.