رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تحلیل روانشناختی رفتار امبر هرد در دادگاه + تصاویر

زبان بدن امبر هرد با احساسات متناقض او در دادگاه همخوانی ندارد، پس از آنکه وی برای اولین بار در شکایت بلاک باستر همسر سابقش، جانی دپ، در جایگاه قرار گرفت و از خود دفاع کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو،‌ این بازیگر ۳۶ ساله حاشیه ساز بالاخره این فرصت را یافت تا در مقابل ادعاهای دپ از خود دفاع کند، در شرایطی که دپ خود را قربانی بیگناه خشونت خانوادگی دانسته بود و نه امبر هرد را. هرد در این دفاعیات از خشونت ها و رفتارهای عجیب و غریب جانی دپ و حتی تجاوز وی به خود گفت. ستاره فیلم آکوامن در حالی که گریه می کرد به دادگاه ویرجینیا گفت که او مدام توسط شوهر سابق حسودش کتک کرده و حتی او در جستجوی کوکایینش اندام های خصوصی او را جستجو کرده و در این ماجرا لباس های او را پاره کرده است.

بیشتر بخوانید:

جودی جیمز، کارشناس زبان بدن یا همان بادی لنگویج گفته است که دشوار است احساسات را در چنین دادگاهی خواند زیرا هر دوی این زوج سابق بازیگرانی طراز اول بوده و به خوبی می دانند چطور بازی کنند که توجه مخاطبان را در سراسر جهان به خود جلب نمایند. بدون شک هرد و دپ توسط وکلای مدافع خود راهنمایی شده اند تا چطور دفاعیاتشان را انجام دهند اما حرکات و ژست های صورت کوچکی هستند که می توانند احساسات واقعی این دو را فاش کنند، در حالی که نمی توانند گناهکار بودن یا بیگناهی یکی از این دو را به طور کامل ثابت نمایند.

امبر هرد

وقتی هرد برای اولین بار در جایگاه قرار گرفت، او عامدانه پاسخ هایش را با لبخند رو به هیئت منصفه بیان می کرد، در تلاشی برای انسانی جلوه دادن رفتارهای خود ایجاد یک ارتباط عاطفی با آن ها. اما در جریان این شهادت همراه با روایت های شنیع، این بازیگر با بغض کردن و هق هق و منقبض کردن بینی اش بدون اینکه واقعاً اشکی از چشمش بیاید سعی داشت هیئت منصفه را تحت تاثیر قرار دهد. حرکات و ژست های دست او با کلماتی که به زبان می آورد همخوانی داشت و پیش از به زبان آوردن کلماتش، از آن ها برای ژست گرفتن استفاده می کرد که به گفته جودی نشانه ای از بیان واقعیت است. او همچنین به دپ خیره شده بود، در حالی که دپ تلاش می کرد او را نگاه نکند، که می تواند یک بازی تحکیم قدرت باشد یا تلاشی برای باز بودن و صداقت.

امبر هرد

پیش از این، جانی دپ به خاطر آرامش و جوک هایی که در جایگاه می گفت توانسته بود نظر کارشناسان را به خود جلب کند در حالی که هرد در سکوت کامل نشسته بود و گاهگاهی درگوشی با تیم وکلایش صحبت می کرد. اما وقتی در جایگاه قرار گرفت، هرد نمایشی فعال تر از خودش نشان داده و با تغییر حالت از لبخند به هق هق، روابط پرتنش خود با دپ را روایت می کند. هرد هفته ها در دادگاه نشسته و منتظر بوده تا روایت خود از ماجرا را بیان کند. و وقتی در نهایت پریروز در جایگاه قرار گرفت، در ابتدا از او خواسته شد خودش را معرفی کردن و سن شغلش را بگوید و دلیل حضورش در دادگاه را بیان کند. این بازیگر به سرعت رویش را به هیئت منصفه کرد و به سوالات پاسخ داد در شرایطی که دپ در این شرایط بیشتر به سمت پایین خم شده و بدون اینکه طرف خاصی را نگاه کند شهادتش را ارائه کرد.

امبر هرد

جودی در این باره می گوید:

مسیر خیره شدن امبر و سخن گفتنش وقتی برای اولین بار در جایگاه قرار گرفت بسیار مهم است.در ایالات متحده بسیار معمول است برای افراد که پاسخ هایشان را رو به هیئت منصفه بیان کنند اما به نظر می رسد که امبر به سرعت ارتباطات شخصی و تلاش هایی برای جلب توجه را اینجا انجام می دهد، که با لبخند زدن به سمت قاضی آغاز می شود، پیش از آنکه سرش را به سمت هیئت منصفه بچرخاند تا پاسخ هایش به سوالات تیم حقوقی را رو به آن ها بگوید. موهایش نیز به سمت چپ گردنش انداخته شده اند، بدین معنی که هیئت منصفه تصویری واضح از صورت او دارد، هم از نمای کناری و هم زمانی که وی برگشته و مستقیماً رو به آن ها پاسخ می دهد.

امبر هرد

این کارشناس زبان بدن در ادامه در مورد روانشناسی رفتار امبر هرد در دادگاه می گوید:

تاثیرش این خواهد بود که وی خود را در نگاه هیئت منصفه انسان جلوه می دهد به جای اینکه خود را منزوی کرده و سلبریتی نشان دهد که از پیش صحبت های منفی درباره اش شنیده اند. این تصویر به آن ها نشان می دهد که وی آنقدر برایشان ارزش قائل است که مستقیماً به آن ها پاسخ می دهد و این حس را در هیئت منصفه ایجاد می کند که آن ها کنترل نهایی را در مورد حکم در دست خواهند داشت. این کار به ایجاد یک سری ارتباطات اولیه کمک می کند. هیئت منصفه همچنین چشم های او را می بیند و چشم ها یکی از آشکارسازترین اندام های بدن در زمینه احساسات و عواطف درونی به شمار می آیند. وقتی می توانیم حرکات چشم را ببینیم بیشتر به افراد اعتماد می کنیم و به همین خاطر این ژست می تواند نشان دهد که او چیزی برای مخفی کردن ندارد. البته این موضوع همزمان با ژست شوهر سابقش تضاد بصری کامل دارد، کسی که قوز کرده و چشمانش را با عینک های دودی پوشانده بود، به نوشته ای جلوی دستش نگاه کرده یا تنها با تیمش صحبت می کرد.

امبر هرد

هرد اما باعث شده بسیاری او را به درآوردن ادای گریه کردن متهم کنند، در شرایطی که در جایگاه قرار گرفته و اتهامات هولناک بدرفتاری جانی دپ علیه خود را روایت می کرد. در شرایطی که هرد بدرفتاری دپ با خود را روایت می کرد و سعی داشت خود را منقلب نشان دهد، هیچ اشکی از چشمش جاری نشد. وی سعی می کرد رو به هیئت منصفه چانه خود را در حالت منقلب شدن به تصویر بکشد و بدین ترتیب احساسات درونی خود را منتقل نماید.

جودی در این باره نیز می گوید:

دوربین ها طوری قرار گرفته بودند که سخت بود تشخیص داد آیا اشکی در چشم او حلقه زده یا چشم هایش قرمز شده بودند یا خیر. این موضوع نیز مانند همه چیزهای دیگر پیچیده است. وقتی افراد گناهکار سعی می کنند گریه کردنشان را نشان دهند اغلب تلاش دارند چشم های خشکشان را مخفی کنند، آن ها را با دست هایشان بمالند، آن ها را سخت به هم بفشارند یا با دستمال و فشار پاک کنند. وقتی گریه شان واقعی باشد، اشک های جاری شده اغلب در اثر دلسوزی برای خود جاری می شوند. در امبر این واکنش قطع می شد. اما آیا این بازی کردن یا بد بازی کردن است یا واکنش بیگناهی پیچیده به کسی با احساسات ترکیبی؟ او با جزییات حرف می زد و ژست هایش از شوکه شدن تا حیرت کردن تا تنفر و عصبانیت متفاوت بود. او سرش را بالا نگه می داشت و هرگونه نشانه ای از اشک ریختن در تغییر تُن صدایش و منقبض شدن چانه اش مشخص بود.

امبر هرد

حالت بدن نیز می تواند چیزهای زیادی در مورد احساسات یک شخص بگوید، حتی اگر به او آموزش داده شده باشد که به شکل خاصی رفتار کند. در جریان شهادت جانی دپ، او بسیار آرام و با رفتاری ثابت دیده می شد، در شرایطی که امبر هرد روی صندلی اش نشسته و به روایت های جانی دپ از آزارهای خودش گوش می داد. اما وقتی هرد در جایگاه قرار گرفت، او بیشتر در خودش فرو رفت.

جودی در ادامه نظر کارشناسانه خود را چنین تشریح می کند: «امبر در طول پاسخگویی به سوالات اولیه در خودش فرو رفت و به سمت جلو خم شد در شرایطی که روایتش را آغاز می کرد». در سراسر شهادتش، امبر با دست راستش بازی می کرد، در حالی که سوء رفتارهای جانی را روایت می نمود، اما دست چپش بی حرکت مانده بود. جودی می گوید که این ژست او با احساساتش سازگار بوده است. وی می گوید: «دست راستش مشهود بود وقتی لحظات دراماتیک گذشته اش را روایت می کرد و به طور کلی، ژست های او پیش از کلماتش شکل می گرفت، که معمولاً نشانه ای از واقعیت گویی است. او دائماً از ژست ها و حرکات می کرد که بار دیگر نشان می دهد وی آن ها را در ذهنش تصور می کرده است». جانی دپ دائماً از نگاه خیره همسر سابقش در جایگاه دوری می کرد. اما در مقابل، هرد دائماً به او خیره شده و وقتی روایت بدرفتاری های دپ را می کرد به او خیره می شد.

امبر هرد

جودی در این باره نیز می گوید: «در حالی که جانی به ندرت و شاید هیچگاه به همسر سابقش نگاه نمی کرد، کسی که درست مقابل او ایستاده بود، به نظر می رسد که هرد به او نگاه می کند. این نیز می تواند به دو شکل متفاوت آنالیز شود: آیا این حسی از تحکم داشتن و قدرت بود یا نشانه ای از باز بودن و صداقت؟». یکی از احساسات متناقض هرد در جریان شهادتش، نیمه لبخند و نیمه مچاله شدن و انقباض بینی اش بود. این ژست نشان می داد که او چطور سعی دارد حس آرامشش را در آن شرایط نشان دهد اما کاملاً راحت نبود، اغلب اوقات دنبال کلمات مناسب می گشت. جودی در این باره نیز تصریح می کند: «دیدیم که او در مورد کودکی اش و بستگانش صحبت می کرد و می توان گفت درست است اگر بگوییم که حالات چهره او پیچیده بود که از احساسات پیچیده حکایت داشت، حتی وقتی که دارد در مورد چیزی خوشحال کننده صحبت می کند. لبخندش تنها با بالا رفتن یک طرف دهانش همراه بود».

همچنین هرد مرتباً بینی اش را منقبض می کرد که به نظر جودی تلاش هرد برای اعتبار بخشیدن بیشتر به سخنانش بوده است.

امبر هرد در دفاعیات تازه خود چه گفت؟

امبر هرد در جایگاه پاسخگویی به سوالات در دادگاه ویرجینیا به هق هق افتاد و مدعی شد که جانی دپ با یک بطری مشروبات الکلی به او تجاوز کرده است. هرد مدعی شد که این اتفاق در مارس ۲۰۱۵ در استرالیا و در دوران فیلمبرداری Pirates of the Caribbean 5 رخ داده است. این همان ماجرایی است که با بریدن انگشت جانی دپ نیز همراه می شود. دپ مدعی شده که هرد یک بطری مشروبات الکلی را به سمت او پرت کرده که باعث قطع شدن بخشی از انگشت وی شده است. هرد مدعی است که هرگز شاهد بریده شدن یا قطع شدن انگشت دپ نبوده است. هرد در مورد این ماجرا چنین می گوید:

یک لحظه او روی من قرار گرفته بود، فریاد می زد از تو لعنتی متنفرم، تو زندگی لعنتی ام را خراب کردی. روی کانتر آشپزخانه بودم، گردنم را گرفته بود و روی من قرار داشت. به چشم هایش خیره شده بودم، دیگر او را نمی دیدم. او کس دیگری بود، همه جا سیاه بود. هرگز در عمرم تا به این حد نترسیده بودم. به من نگاه می کرد. می خواستم به نحوی به او بگویم که من هستم. می خواستم جاین را سر عقل بیاورم. سرم را به پشت بار می کوبید و نمی توانستم نفس بکشم. به یاد دارم تلاش کردم بلند شوم تا به او بگویم که واقعاً دارد به من آسیب می زند. نمی توانستم نفس بکشم. نمی توانستم سر عقل بیاورمش. نمی توانستم بلند شوم.

چیز بعدی که به یاد دارم این بود که به پشت روی بار افتاده بودم. به نورهای آبی نگاه می کردم. پشتم روی کانتر بود. فکر می کردم دارد به صورتم مشت می زند. فشار را روی استخوان ناحیه شرمگاهیم حس می کردم. می توانستم حرکت کردن دست هایش را حس کنم. انگار که داشت به من مشت می زد. تنها می توانستم فشارش را حس کنم. یادم نیست چه گفتم، فقط به یاد دارم که خشکم زده بود و نمی خواستم حرکت کنم. به یاد دارم که اطراف اتاق را نگاه کردم، تمام بطری های شکسته، شیشه های خرد شده را نگاه کردم و به یاد دارم که نمی خواستم حرکت کنم زیرا نمی دانستم که آن نیز شکسته است یا نه. نمی دانستم بطری که در داخل بدن من فرود برده بود شکسته بود یا نه.

نمی توانستم حسش کنم، احساس درد نداشتم. هیچ حسی نداشتم. آنقدر شیشه های خرد شده دیدم که نمی دانستم می داند بطری شکسته است یا نه و به یاد دارم که با خودم می گفتم که خواهش می کنم ولم کن، امیدوارم که بطری شکسته نباشد. نمی دانم این ماجرا چطور تمام شد. نمی دانم چطور از روی کانتر پایین آمدم. فقط به یاد دارم که توی دستشویی بودم. به یاد دارم که داشتم استفراغ می کردم… کنترل مثانه ام را از دست داده بودم. تنها اوغ زدن را به یاد دارم، روی کف زمین خون جاری بود.

تیم حقوقی جانی دپ مدعی است صحبت های امبر هرد چنان با جزییات جدید و استادانه طراحی شده که قابل باور نیست و می خواهند با بررسی های کارشناسانه، دروغ بودن این ادعاها را مشخص نمایند. هرد مدعی شده که جانی دپ بعد از این ماجرا به او گفته نتوانسته بخوابد یا غذا بخورد. هرد در ادامه شهادت خود می گوید:

بحثمان شد. او مرا به داشتن رابطه جنسی با ادی ردمین [همبازی هرد در فیلم The Danish Girl] متهم می کرد. او فکر می کرد که با بیلی باب تورنتون کار می کنم اما من یک سال پیش تر با او همکاری کرده بودم. در مورد او خیلی ناراحت بود.

امبر هرد در ادامه مدعی می شود که جانی دپ به او خیانت کرده است. وی گوید که یک روز جانی دپ از حال رفته و او دیده که جانی به زنی دیگر پیام می داده است، زنی که از همان آغاز رابطه هرد و جانی، با جانی رابطه داشته است. هرد می گوید که تاریخ ارسال این پیام ها درست بعد از عروسی اش با جانی دپ در فوریه ۲۰۱۵ بوده است. بازیگر آکوامن مدعی می شود که روز بعد به سراغ این زن رفته و مشخص شده که با هم رابطه جنسی داشته اند. هرد در این باره می گوید:

وحشت کرده بودم. بلافاصله در این مورد با او بحث کردم. آن لحظه اصلاً برایم مهم نبود که مرا بکشد، چیزی که در درگیر شدن با او امکانش وجود داشت. دیگر برایم مهم نبود. او قبلاً قلب مرا تکه تکه کرده بود. بر سرش فریاد می زدم، نام های زشتی برایش به کار می بردم. به او گفتم که گورش را از خانه گم کند. بر سر همدیگر فریاد می زدیم. به یاد دارم به خاطر خیانتش و انجام کار به این شکل به شدت از دستش عصبانی بودم. درست بعد از عروسی ام. فکر می کردم که همه چیز دارد بر سرم خراب می شود. بسیار دردناک بود… با دستش موهایم را از پشت گرفته بود و مرا به سمت پایین می کشد و به صورتم ضربه می زد… خواهرم، ویتنی، خودش را بین جانی و من قرار داد. دیدم که با او گلاویز شده. وقتی خواهر کوچولویم را دیدم و اینکه جانی داشت او را پرت می کرد. دیگر صبر نکردم، در سرم به کیت ماس و پله ها فکر کردم و به سمت او حمله کردم.

در این بخش از صحبت هایش، هرد به ادعاهایی در مورد اینکه جانی دپ با کیت ماس، سوپرمدل مشهور، درگیر شده و او را پرت کرده بود اشاره دارد. در شرایطی که هرد این ادعا را مطرح می کرد، جانی دپ سرش را به نشانه واقعی نبودن این ادعا تکان می داد. هرد در ادامه شهادت خود در دادگاه مدعی می شود در جریان یک پرواز در دسامبر ۲۰۱۵، دپ به سر او ضربه زده و این ضربه چنان شدید بوده که فکر می کرده خواهد مرد. وی می گوید که در این پرواز جانی دپ او را به داشتن رابطه با جیمز فرانکو متهم کرده و خودش را در توالت هواپیما زندانی کرده در حالی که زوزه می کشیده و هرد نیز این صداها را ضبط کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.