رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تداوم ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا شهریور

طبق تقویم زمانی ثبت سفارش کتب درسی، ثبت نام کتاب های درسی کلاس اولی‌ها، پایه هفتمی‌ها و پایه دهمی‌ها از روزششم تیرماه آغازشده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از بیست و دوم فروردین ماه سال جاری آغاز شد. بر این اساس برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) فرصت ثبت سفارش به اتمام رسیده است و برای پایه‌های ورودی اول ابتدایی تا نهم شهریور ماه و برای پایه های هفتم و دهم نیز تا پانزدهم شهریور ماه ادامه دارد.

قیمت خرید کتاب‌های درسی با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. امکان ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت ها به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود. به گفته علوی تبار، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

از اواسط شهریورماه فرایند توزیع کتاب‌ها از استان به مدارس آغاز و توزیع کتاب‌ها فقط از طریق مدارس انجام می‌شود. امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور از همکاری کتابفروشی‌ها بهره نمی‌بریم. بعد از آنکه ثبت‌نام های دانش آموزان انجام شد و آنها کتاب‌های خود را در اختیار گرفتند؛ مهرماه ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌ها آغاز می شود تا علاقمندان و فرهنگیان بتوانند از این طریق کتاب‌های مدنظرشان را سفارش دهند.

آنطور که حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اخیرا اعلام کرده است تا کنون ۹۰ درصد دانش آموزان خریدهای اینترنتی کتاب‌های درسی خود را انجام داده و ۱۰ درصد دانش آموزان باقی مانده اند که شامل دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم می‌شوند که هنوز کتاب‌های خود را خریداری نکرده اند.

به گفته وی فروش اینترنتی کتاب‌های درسی تا شهریور ادامه دارد، اما خانواده‌ها هر چه سریعتر نسبت به خرید کتاب‌ها اقدام کنند، زیرا بعد از شهریور امکان خرید وجود نخواهد داشت و خانواده‌ها ناچار به خرید کتاب‌ها از بازار آزاد با چند برابر قیمت خواهند شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.