تداوم «گرد و خاک» در شرق کشور طی ۵ روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم گرد و خاک طی پنج روز آینده در شرق کشور و به ویژه منطقه زابل خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور با بیان اینکه طی پنج روز آینده در شرق کشور، تداوم بادهای ۱۲۰ روزه همراه با گرد و خاک، به ویژه در منطقه زابل را خواهیم داشت، اظهار کرد: طی این مدت در برخی مناطق استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود، همچنین یکشنبه و دوشنبه این وضعیت در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود و طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات همچنین این را هم گفت که در پنج روز آینده شرق دریای عمان و جمعه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۲۶ تیرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۴ و ۲۵ تیرماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.