رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تعصب نژادی برای «فرندز» ۴ میلیون دلار آب خورد

یکی از سازندگان «فرندز» برای جبران تخطی از اصل تنوع نژادی در این سریال، ۴ میلیون دلار خرج می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، مارتا کافمن، از سازندگان سریال پربیننده فرندز (Friends)، در نظر دارد ۴ میلیون دلار به یک پروژه مطالعات آفریقایی و آمریکایی- آفریقایی اعطا کند چون از سلطه بازیگران سفیدپوست بر این سریال احساس شرم و گناه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کافمن در گفت‌وگو با روزنامه لس‌آنجلس تایمز عنوان کرد این پول را به دانشگاهی که در آن تحصیل کرده، یعنی دانشگاه برندایس در ماساچوست، اهدا خواهد کرد.

سریال فرندز از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴، در ۱۰ فصل و ۲۳۶ قسمت پخش و با استقبال مخاطبان به یکی از محبوب‌ترین کمدی موقعیت‌های تاریخ، تبدیل شد. فرندز در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه امی به دست آورد و در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین سریال کمدی را برای فصل هشتم از آن خود کرد. این سریال در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در رده بیست و یکم و در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ مجله امپایر در رده هفتم قرار دارد.

اما پس از آن که پلیس مینیاپولیس در سال ۲۰۲۰ جورج فلوید را به آن شکل وحشیانه به قتل رساند و جرقه اعتراضات نژادی در آمریکا روشن شد، سریال فرندز نیز مورد انتقادات فراوان قرار گرفت. بسیاری از مردم در تعجب بودند که چطور در محله متنوعی چون آپر وست ساید منهتن کاراکترهای سریال با هیچ فرد رنگین پوستی برخورد و مراوده نمی‌کنند.

کافمن می‌گوید در ابتدا حس می‌کرد در حق سریال فرندز اجحاف شده است و انتقادات برایش سخت و دلسرد کننده بودند اما حالا می‌داند که منتقدان حق داشتند.

وی در این باره گفت: بعد از ماجرای جورج فلوید بود که فهمیدم چطور در چنگال نژادپرستی نهادینه شده گیر افتاده بودم. این آن لحظه ای بود که فکر کردم به چه طرقی در این جریان نقش داشتم و می‌دانستم که باید ایراداتم را رفع کنم.

کافمن اعتراف کرد فقدان تنوع نژادی در سریال فرندز نشان داد که آن زمان او هم نژادپرستی نهادینه شده را درونی سازی کرده بود.

وی تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته درس های زیادی گرفتم. اعتراف به مقصر بودن و پذیرفتن اشتباه کار ساده‌ای نیست. این که به خودت در آینه نگاه کنی دردناک است. خجالت زده ام که ۲۵ سال پیش عقل الانم را نداشتم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.