تقلب فدراسیون از روی دست ویلموتس!

اکثر کارشناسان معتقدند در بهترین حالت دادگاه عالی ورزش مبلغ غرامت به ویلموتس را کاهش می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، مارک ویلموتس همچنان سکوت کرده و انگار نمی‌خواهد در بی‌خبری محض یک پرونده جنجالی، اطلاعات تازه‌ای را فاش کند. فدراسیون فوتبال ایران بعد از تمام اتفاقات جنجالی سال گذشته، در مشورت با معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این نتیجه رسید اگر می‌خواهد در پرونده ویلموتس به جایی برسد، باید سکوت اختیار کند. این روزها اگر از هر مقام فدراسیون در این باره سوال بپرسید، جواب می دهد: «بی خبرم.» به عنوان مثال وقتی از علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال سوال می کنیم می گوید: «من اطلاعی ندارم. فقط آخرین بار نامه فیفا را در هیات رئیسه فدراسیون نشان دادند و گفتند باید جواب شان را بدهیم چون تهدید کردند چرا غیر فوتبالی ها در این پرونده دخالت دارند. بعد از آن من دیگر مطلع نیستم.»

مهدی نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال هم هر بار با چنین سوالی روبرو می شود، یک جواب دارد: «بی اطلاعم و پیگیری ها از طریق دیگر مسئولان انجام می شود.» پرونده مستقیما توسط مهدی تاج رئیس سابق و همینطور بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود. نفر دوم که اصلا علاقه‌ای ندارد با رسانه‌ها حرف بزند. بهاروند ماه هاست سکوت کرده و لام تا کام حرف نمی زند، شاید به این دلیل که نمی خواهد ناخواسته نامش در پرونده پررنگ شود و رسانه‌های روی او زوم کنند.

تاج اما در پس پرده، به دور از فضای رسانه‌ای جلساتی را درباره پرونده ویلموتس حتی با وزیر ورزش داشته. خبر رسیده به تازگی این دو با یکدیگر دیدار داشته و ساعتی با هم گفت و گو کرده اند. بعد از رای محکومیت ایران از سوی فیفا، تاج و سلطانی فر خود را در یک جبهه دیدند. به همین دلیل از یک جای کار به بعد، حامی هم شدند. حتی سلطانی فر سروقت رئیس جمهور رفت و پرونده را به معاونت حقوقی او کشاند.

آخرین خبرها از بررسی درباره پرونده ویلموتس حکایت از آن دارد که تیم حقوقی ریاست جمهوری مشغول مکاتبه و رایزنی است. قرار است دو وکیل خوب خارجی به پرونده اضافه شوند. اینکه آیا وکلا کارشان را آغاز کرده اند سوالی است که کسی پاسخ نمی دهد. فدراسیون دوست ندارد مثل گذشته اطلاعاتی درباره پرونده بدهد و می خواهد دقیقا مثل ویلموتس رفتار کند. در واقع آنها از روی دست مربی بلژیکی تقلب کرده اند. گراندز(مشروح) رای در اختیار تیم حقوقی ریاست جمهوری است. آنها بسیار امیدوار هستند تا در دادگاه عالی ورزش cas بتوانند رای را برگردانند. محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پیش بینی آینده این پرونده می گوید: «به نظر من در بهترین حالت رقمی از آن رقم ۶ میلیون دلاری کم می شود. من فکر نمی‌کنم رای به طور کامل بشکند. احتمالا این را مسئولان هم می دانند ولی به هر حال باید تلاش کنند مبلغ کمتر شود. اگر یک میلیون یورو هم کاهش پیدا کند به هر حال برای ما سود است.» اکثر کارشناسان چنین نظری دارند و معتقدند رای به طور کامل نمی شکند و احتمالا طبق قوانین سوئیس که متفاوت با قوانین فیفاست، دادگاه عالی ورزش از رقم کلی می‌کاهد.

در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقات رخ داده هم به نظر می‌رسد رسانه‌ها در ماجرای دفاعیه ایران در دادگاه کاس، فدراسیون یا وزارت ورزش را تحت فشار نگذاشته اند. آنها هم تا حدود زیادی این پرونده را به فراموشی سپرده اند تا طرف ایرانی بتواند در آرامش و به دور از حواشی کار خود را جلو ببرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.