رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

توافق ایران و عربستان به کجا رسید؟

وزیر خارجه عراق با اشاره به تداوم مذاکرات ایران و عربستان گفت که این دو کشور درخصوص مسائل زیادی به توافق رسیدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، واد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت که ایران و عربستان می توانند به مذاکرات خود در بغداد ادامه دهند تا روابط دو جانبه را عادی و اختلافات خود را حل کنند.

وی گفت: روند مذاکرات ادامه خواهد داشت و ممکن است دور جدید در سطح افسران اطلاعاتی باشد و ما امیدواریم که بعد از دور جدید اوضاع تغییر کند.

فواد حسین گفت که تهران و ریاض در خصوص مسائل زیادی به توافق رسیدند و درحال حاضر مساله انجام مذاکرات بیشتر در سطح وزرای خارجه همچنان مطرح است.

وزیر خارجه عراق پیش از این در گفت‌وگو با شبکه روداو گفت که ایران و عربستان تاکنون پنج دور مذاکرات در سطح اطلاعاتی و امنیتی برگزار کردند.

وی گفت: با دو طرف ایرانی و سعودی دیدار داشتم و تلاش می کنیم که مذاکرات را به سطح وزرای خارجه برسانیم، تلاش های ما ادامه دارد و باید ببینیم چه چیزی رخ می دهد.

فواد حسین با اشاره به اینکه محتوای پنج دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان به طور رسمی اعلام نشد، تاکید کرد که عراق اکنون با دو طرف در ارتباط است.

وزیر خارجه عراق درخصوص تاثیر مذاکرات توافق هسته ای بر مذاکرات ایران و عربستان گفت: نمی خواهم وارد این بحث شوم اما تمام امور به هم مرتبط هستند. روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا روی هم تاثیرگذار هستند اما این تاثیرگذاری مستقیم نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.