رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

توصیه وزارت بهداشت به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه ما برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری در حاشیه جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی استان خوزستان گفت: اربعین یکی از باشکوه‌ترین تجمعات بشری در سراسر جهان محسوب می‌شود و سلامت مردم در چنین موقعیتی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در شرایط کنونی، واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: امیدوارم از موضوع واکسیناسیون استقبال شود، چرا که تاثیر واکسن در پیشگیری از ابتلا به بیماری ثابت شده و توصیه می‌شود کسانی که قصد حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) را دارند، نسبت به تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در جهش‌ جدید کرونا علاوه بر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری تاثیر قابل توجهی دارد.

حیدری به ضعف سیستم ایمنی در اکثر سالمندان اشاره کرد و گفت: این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری بوده و بایستی تا حد امکان در مراکز شلوغ و پر جمعیت حضور نداشته باشند و یا در صورت حضور، تمامی موارد ایمنی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری را به جد رعایت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در حال حاضر چرخه ویروس در حال گردش بوده و آمار بستری‌ها روند صعودی دارد، بهتر است مراسم در فضای باز برگزار شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.