رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تولید آیفون ۱۴ پلاس متوقف شد؟

اپل خواستار توقف تولید آیفون ۱۴ پلاس تا زمان ارزیابی مجدد تقاضا برای این مدل از سوی تیم تامین این شرکت شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا،‌ وب سایت اینفورمیشن به نقل از دو منبع آگاه در اپل نوشت: اپل چند هفته پس از آغاز عرضه آیفون ۱۴ پلاس، تولیدش را برای ارزیابی مجدد تقاضا برای این مدل میان رده، متوقف می‌کند.

اپل حداقل از یک تولیدکننده قراردادی در چین خواسته است فورا تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کند. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که بازار جهانی تلفن هوشمند ضعیف شده و طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، در سه ماهه سوم ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته، کاهش فروش داشته است و انتظار می رود تقاضا به مدت شش تا ۹ ماه دیگر همچنان ضعیف بماند.

آیفون ۱۴ پلاس در میان مدلهای جدید آیفون بود که هفتم سپتامبر رونمایی شدند و گزینه ارزان‌تری در مقایسه با مدلهای گرانتر آیفون پرو به شمار می‌رود. این مدل از هفتم اکتبر روانه بازار شد.

اپل ماه گذشته برنامه افزایش تولید مدل‌های جدید آیفون را با این انتظار که افزایش تقاضا برای مدل‌های جدید اتفاق نخواهد افتاد، لغو و به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرد اقدامات برای افزایش تولید گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ به میزان شش میلیون دستگاه در نیمه دوم امسال را محدود کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اپل چند هفته پیش از عرضه آیفون ۱۴ به بازار، پیش بینی خود از میزان فروش این گوشی را بالاتر برده بود و بعضی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت، آماده افزایش هفت درصدی سفارش تولید شده بودند. اما چین که بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است، دچار رکود اقتصادی شده که به سازندگان گوشی در این کشور ضربه زده و فروش آیفون را کاهش داده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.