توییتر قابلیت جدیدی مشابه Close Friends اینستاگرام را آزمایش می‌کند

توییتر سرانجام در حال آزمایش قابلیتی شبیه به «کلوز فرندز» (Close Friends) اینستاگرام با نام Twitter Circle است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، قابلیت در حال آزمایش این شبکه اجتماعی هم اکنون در دسترس برخی کاربران قرار گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۱۵۰ نفر را به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کنند. حساب رسمی توییتر از این قابلیت یعنی Twitter Circle به طور رسمی رونمایی کرد که با وجود آن کاربران می‌توانند ۱۵۰ نفر از فالوورها یا غیرفالوورهای خود را انتخاب کرده و آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنند. سپس در هنگام ارسال توییت جدید، از منوی Choose Audience می‌توان گزینه Twitter Circle را به جای Everyone انتخاب کرد تا توییت موردنظر فقط به لیست دوستان نزدیک نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید:

توییتر توضیح می‌دهد که این ویژگی هم اکنون در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و به همین دلیل فقط برخی از کاربران به آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، ظاهرا دکمه ریتوییت برای توییت‌هایی که فقط برای دوستان نزدیک ارسال می‌شوند، خاموش خواهد بود. بنابراین کاربران قادر نخواهند بود تا این دسته از پست‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته آن‌ها همچنان می‌توانند که از توییت اسکرین شات بگیرند یا محتوا قرار گرفته در آن را دانلود کنند. همچنین کاربرانی که در لیست دوستان نزدیک فرد دیگری قرار دارند، نمی‌توانند نام خود را از آن خارج کنند، اما همچنان می‌توانند مکالمات مربوط به آن را بی‌صدا (Mute) کنند.

این قابلیت حداقل از سال گذشته در دست ساخت بوده و ابتدا تابستان سال گذشته با نام «Trusted Friends» به آن اشاره شده بود. سپس در اواخر سال گذشته یک بار دیگر به آن اشاره شده بود اما این بار تحت عنوان «Twitter Flock». توییتر در همین حال، در حال کار روی دکمه ویرایش توییتر نیز است تا قابلیت ویرایش توییت‌ها را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

در حال حاضر، این ویژگی در دسترس تعداد محدودی از کاربران اندروید، iOS و وب قرار گرفته و هنوز مشخص نیست چه زمانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.