توییتر قابلیت جدید فروش محصولات را در دسترس کسب و کارها قرار می‌دهد

توییتر قصد دارد قابلیت‌های مرتبط با فروش مستقیم محصولات را به پلتفرم خود اضافه کند. برای شروع، ماژول مخصوص خرید به قسمت بالای پروفایل تعداد محدودی از کسب و کارها اضافه می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، شایان ذکر است که قابلیت جدید، اولین اقدام پلتفرم تحت مدیریت جک دورسی، جهت آزمایش و افزودن ویژگی‌های مرتبط با خرید به سرویس‌های خود نیست، اما فروش مستقیم محصولات در آن تاکنون سابقه نداشته است. با تغییر گفته شده، کسب و کارها می‌توانند تعدادی از محصولات منتخب خود را بین پروفایل اصلی و تایم لاین جهت نمایش به کاربران قرار دهند. البته تنها برندهای محدودی از امکان جدید توییتر بهره‌مند شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به گیم استاپ اشاره کرد که نامی آشنا برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. توییتر زمان دقیقی جهت دسترسی سایر برندها به ویژگی جدید خود ارائه نداده است.

قابلیت گفته شده در حال حاضر تنها محدود به ایالات متحده است و فقط کاربران اپلیکیشن iOS توییتر که از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود آن را مشاهده نمایند. خریداران دیگر نیازی به خروج از توییتر برای وارد کردن مشخصات و پرداخت نخواهند داشت و انجام تمامی فرایند خرید درون سرویس‌های توییتر امکان‌پذیر است.

«بروس فلک»، مدیر محصول توییتر در بیانیه معرفی قابلیت مذکور گفته است:

مردم همیشه در حال صحبت کردن پیرامون محصولات در توییتر هستند و ما از این که ماژول خرید می‌تواند پلی میان صحبت‌های کاربران درباره کالاها و یافتن محصولات واقعی در توییتر و خرید آن‌ها، باشد هیجان‌زده هستیم. ما در حال تلاش برقراری همکاری عمیقی با سایر کسب و کارها هستیم و گروهی از بهترین برندها را به عنوان ناظر و مشاور جهت معرفی محصولات گردآوری خواهیم کرد. به کمک قابلیت‌های ماژولار می‌توانیم پروفایل‌های سفارشی را برای کسب و کارها، برندها و تولیدکنندگان محتوا فراهم کنیم که به افزایش تعامل با کاربران و درآمد حاصل از حساب‌های کاربری منتهی می‌شود.

قبل از توییتر، شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیگری مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و پینترست هم چنین قابلیتی را درون سرویس‌های خود فراهم کرده بودند. حتی توییتر نیز در گذشته کلید مخصوص خرید را برای توییت‌ها فعال کرده بود اما ارائه ویژگی گفته شده در سال ۲۰۱۷ متوقف شد. ماژول خرید جدید نشان می‌دهد که مدیران توییتر به دنبال روش‌های جدیدی جهت کسب درآمد از پلتفرم خود هستند تا تنها به نمایش تبلیغات اتکا نداشته باشند. چندی پیش نیز شاهد معرفی اشتراک ویژه پولی از سوی توییتر بودیم که انتقادهای بسیاری در پی داشت. ویژگی Tip Jar نیز جهت حمایت مالی آسان و مستقیم کاربران از تولیدکنندگان محتوا به تازگی معرفی شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.