رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تیم مذاکره‌کننده با مدیریت عاشورایی از منافع کشور پاسداری کند

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد:‌ ما به دشمنان و آمریکای جهان‌خوار می‌گوییم که ایران را امتحان نکنید. اگر نیاز به مذاکره دارید که قطعا نیز دارید با شرایط این ملت کنار بیایید و دست از زیاده‌خواهی‌ها بردارید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا،‌ حجت الاسلام محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: خوشبختانه مسئولان کشور مسائل اقتصادی را به جریان مذاکرات گره نزدند و مسیر خنثی‌سازی را دنبال می‌کنند. نظام تصمیم گرفته پای مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها بایستد. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز با قدرت اجرایی می‌شود. اخیرا نیز خبرهای شورانگیزی در خصوص فعال‌سازی چرخه غنی‌سازی شنیدیم که جای تشکر دارد. ما با قوت مسیر خود را ادامه داده و از حقوق ملت دفاع می‌کنیم.

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده نیز برای رفع تحریم‌ها عازم وین شدند و ان شاءالله با مواجهه عاشورایی و مدیریت عاشورایی قاطعانه از منافع کشور و مردم پاسداری می‌کنند. ما نیز به دشمنان و آمریکای جهان‌خوار می‌گوییم که ایران را امتحان نکنید. اگر نیاز به مذاکره دارید که قطعا نیز دارید با شرایط این ملت کنار بیایید و دست از زیاده‌خواهی‌ها بردارید.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه اظهار کرد:‌ اخیرا شاهد بودیم که سامانه بارشی جدیدی با عنوان مانسون در سطح کشور فعالیت کرد و ما بارش‌های فراوانی را داشتیم. به خاطر طبع این پدیده در بسیاری از مورد بارش‌ها سیل‌آسا شد و در برخی موارد دشواری‌های فراوانی در زندگی مردم ایجاد کرد. به درگاه الهی به خاطر نزول رحمت قدردانی کرده و به خانواده‌هایی که براثر سیلاب عزیزان خود را از دست دادند تسلیت می‌گوییم. ان شاءالله به همت مسئولان مشکلاتی که در منازل،‌ کسب و کارها و در حوزه کشاورزی و دامداری برای مردم ایجاد شده حل و فصل شود و با کمک‌های مومنانه مردم نیز افراد آسیب‌دیده مورد حمایت قرار گیرند. از اقدامات سریع مسئولان و حضور به موقع مسئولان عالی‌رتبه در کنار مردم تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزء ۶ کشور حادثه‌خیز جهان است، تصریح کرد: از ۴۱ نوع حادثه طبیعی، ۳۱ نوع آن در کشور ما وجود دارد. از سیل گرفته تا کویرزایی در کشور ما دیده می‌شود. سیاست‌گذاری‌ درست و تنظیم قوانین مناسب و اصلاح ساختارها برای رویارویی با این حوادث از ضروریات است. سازوکار فعلی کشور در مدیریت سوانح نیاز به بازنگری دارد. خیلی باید قوی‌تر از این در این حوزه مدیریت صورت گیرد تا در چنین شرایطی عملکرد بهتری داشته باشیم. باید نقشه جامع و مدیریت واحدی برای مواجهه با این حوادث طبیعی صورت گیرد.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: اما در خصوص سیل، بند ۴ سیاست‌های کلی مربوط به منابع آب که به بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری بازمی‌گردد و مورد تأکید رهبر انقلاب نیز می‌باشد باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این امر تحقق یابد هم جلوی سیل گرفته می‌شود و هم منابع آب‌های سطحی در سفره‌های زیرزمینی ذخیره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب بیان کرد:‌ این دیدار فرصتی شد تا ائمه جمعه و کارگزاران نماز جمعه و همه دوستداران نماز جمعه بار دیگر به اهمیت بیش از پیش این فریضه الهی توجه کرده و ائمه جمعه بار دیگر متوجه وظایف خود شدند. رهبر انقلاب توصیه‌های روشن و صریحی به ائمه جمعه داشتند و لازم است که همه ما در نهاد نماز جمعه دست به دست هم دهیم تا به نماز جمعه مطلوب نزدیک شده و باید وظایف خود را بازخوانی کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: ائمه جمعه در جایگاه پدری برای گروه‌ها، اقوام و جناح‌ها بوده و باید خطبه‌های ترازی نیز ارائه کنند. در اجلاسی که با مسولان عالی‌رتبه کشور و سران قوه برگزار شد ائمه جمعه به نیابت از ملت ایران مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بازگو کردند و خیلی صریح و خیرخواهانه مطالب مطرح شد، پاسخ‌ها نیز امیدبخش و قانع‌کننده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز جا دارد از زحمات و برنامه‌های این دولت که دولت مردمی با سبک زندگی مردم می‌باشد قدردانی کنیم، اما توقع داریم از موفقیت‌های خود با مردم صحبت کنند و اطلاع‌رسانی دقیق‌تری به مردم صورت گیرد. در نشستی که با سران داشتیم بسیاری از این موفقیت‌ها بازگو شد که امیدبخش نیز بود اما به شکل شایسته‌ای این موارد به جامعه اطلاع‌رسانی نشده است. اگر ناکامی‌هایی نیز وجود دارد باید مردم در جریان قرار گیرند. مسئله بسیار مهمی که رهبری در تنفیذ بر آن تأکید داشتند عدالت است. رهبری فرمودند که همه برنامه‌ها و مصوبات دولت باید دارای پیوست عدالت باشد و فاصله طبقاتی را کاهش دهد و محور آن مبارزه با فساد باشد. ما امروز نیاز داریم تا سرمایه‌های مردمی به سمت تولید آورده شوند. امروز تولیدکنندگان واقعی، رزمندگان خط مقدم جهاد اقتصادی هستند.

حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: قرآن کریم بزرگداشت شعائر الهی را از تقوای دل می‌داند. حج، نماز جمعه و نماز جماعت از شعائر الهی است که با بزرگداشت آن‌ها دین اقامه شده و بزرگ داشته می‌شود. خداوند تعظیم و بزرگداشت شعائر دین را دوست می‌دارد. اهتمام همه جانبه مومنان به نشانه‌های دین منجر به تقویت تقوا در جامعه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با بزرگداشت این شعائر مومنان سهم بالایی از تقوای عمیق قلبی خواهند برد. اگر حرم دل در پرتو عنایت الهی روشن شود فرد در رفتار و مناسبات اجتماعی و خانوادگی خود نیز با تقوا خواهد بود.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: اگر قلب به تقوای الهی مزین شود اندیشه و اعمال انسان نیز به تقوا مزین می‌شود. غیرت، حجاب و عفت نیز از شعائر الهی بوده و قطعا بزرگداشت و تعظیم این شعائر منجر به تقویت تقوای قلب مومنان خواهد شد. بدون شک صدرنشین شعائر الهی مجالس و برنامه‌های حسینی است. این مجالس حیات و دوام دین است. اگر امروز حج داریم و نماز جمعه داریم و نهضت اسلامی زنده است و نظام اسلامی در کشور پابرجاست به برکت امام حسین (ع) است. طبق کلمات روشن اهل معرفت یکی از راه‌های قرب الهی برگزاری مراسمات حسینی است. باید این مراسم‌ها تا جایی که امکان دارد با کیفیت، پررونق، آکنده از شور و معرفت و سرشار از شعور و حماسه برگزار شود.

وی در ادامه تأکید کرد: امام حسین (ع) در مکتب عاشورا در حماسه بزرگی که همراه با اصحاب و اهل بیت مکرم خود رقم زد همه فضیلت‌ها و کرامت‌های انسانی،‌ الهی و اخلاقی را ارتقا داد و در آن امتحان بزرگ و بی‌نظیر به حجت بالغه الهی تبدیل شد. در پرتو این حجت برجسته و باعظمت همه بشریت در مسیر هدایت الهی قرار گرفتند. کاری که امام حسین (ع) انجام داد منحصر به فرد است اما در میان همه فضیلت‌هایی که این حماسه حسینی به جامعه بشری عرضه کرده است موضع برجسته آن مقاومت بود.

وی افزود: اگر گام اول قیام برای خداست آنچه که به قیام خدایی قوام می‌دهد و آن را حفظ می‌کند استقامت و مقاومت است. بعد از آنکه برای خدا قیام کردید انواع امتحان‌ها به سراغ شما می‌آید. گاهی ترس و گاهی گرفتاری‌های اقتصادی، اجتماعی و گاهی جنگ است. اما در نهایت انسان مومن فاتح است. ملت ایران بعد از پیروزی در انقلاب حسینی با این امتحان‌ها مواجه شد اما تنها راه کامیابی و موفقیت مقاومت و استقامت است. هیچ راه دیگری وجود ندارد. بعد از آنکه در مسیر الهی گام برداشتیم نوبت استقامت فرا می‌رسد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مقاومت بزرگترین درسی بود که امام حسین (ع) در عالی‌ترین درجه انجام داد و پیش روی همه آزادی‌خواهان و مومنان جهان قرار داد. ملت ما نیز در تمام این سال‌ها با هدایت امام راحل و امام حاضر با مقاومت در برابر همه فشارها و سختی ها ایستاد. محرم جامعه ما را انسجام می‌بخشد و امید را در دل مومنان روشن کرده و منجر به تجدید عهد با امام حسین (ع) ‌می‌شود. از شگفت‌انگیزترین صحنه‌های عاشورا که در روز هفتم در مجالس حسینی از آن صحبت می‌کنند و آسمان‌ها و زمین به اعجاب هستند مربوط به حضرت علی‌اصغر (ع) است. امروز در مصلای امام خمینی (ره) نیز برنامه پرفضیلتی با عنوان «شیرخوارگان حسینی» برگزار شد که آثار تربیتی فوق‌العاده‌ای دارد.

حاج علی اکبری در پایان بیان کرد:‌ در چند روز گذشته شهدای مدافع حرم به کشور آورده شدند. این شهدا نماد غیرت و جوانمردی و رشادت هستند. ملت ایران می‌داند که اگر این جوانان رشید و با غیرت نبودند امروز ما شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کردیم. سلام خدا بر این شهدا و خانواده‌های صبورشان. چه خوب امتحانی دادید و چه خوب در این عرصه درخشیدید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.