رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ثبت نام لاتاری چگونه و در چه زمانی انجام می شود؟ + جزییات

اگر به دنبال رفتن به آمریکا از طریق شرکت در قرعه کشی هستید می توانید همه چیز درباره ثبت نام لاتاری و زمان اعلام نتایج آن را در این مطلب بخوانید.

اینتیتر – مهتاب جهاندار؛ احتمالا تا حالا درباره گرین کارت شنیده اید. گرین کارت در حقیقت نوعی مدرک رسمی است که نشان می دهد که یک فرد می تواند در کشور آمریکا به طور دائمی اقامت داشته باشد.

فردی که این کارت را دارد می تواند به طور قانونی در کشور آمریکا زندگی و فعالیت کند. داشتن گرین کارت یک آرزو برای کسانی است که می خواهند در آمریکا زندگی کنند. راه های مختلفی برای گرفتن گرین کارت وجود دارد، اما ساده ترین و کم هزینه ترین راه شرکت در قرعه کشی لاتاری است. لاتاری در زبان فارسی به معنی قرعه کشی است. در واقع، نام کامل این واژه “گرین کارت لاتاری” است که آن را به اختصار لاتاری می خوانند.

آمریکا هر ساله یک قرعه کشی برگزار می کند. این کار به منظور حفظ تنوع نژادی در آمریکا صورت می گیرد. به همین دلیل هر ساله افراد مختلفی را به قید قرعه از کشورهای مختلف فرا می خواند. به این افراد گرین کارت آمریکا تعلق می گیرد. در حقیقت، هر ساله،۵۰ هزار نفر از سراسر جهان در این قرعه کشی قبول می شوند و می توانند گرین کارت آمریکا را بگیرند. این تعداد به یک نسبت خاصی بین کشورها تقسیم می شوند. حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می توان برای لاتاری ثبت نام کرد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

ثبت نام لاتاری چگونه و در چه زمانی انجام می شود؟

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا باید کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید. از این رو افرادی که تسلط خوبی در این زبان ندارند، می توانند ثبت نام شان را در موسسه ها و مراکز مطمئن انجام دهند. برای ثبت نام وارد سایت اصلی لاتاری یعنی www.dvlottery.state.gov می شوید. در این سایت فرمی برای ثبت نام وجود دارد. در آن فرم اطلاعات مربوط به خودتان را قرار می دهید.

در این مرحله اطلاعات را باید دقیق و به درستی وارد نمایید تا در صورت برنده شدن مغایرتی در اطلاعات شما وجود نداشته باشد. اعلام برنده های لاتاری نیز از طریق همین سایت صورت می گیرد. نتایج این قرعه کشی حدودا شش ماه تا یک سال بعد از ثبت نام مشخص می شود.

برای ثبت نام در لاتاری باید شرایط لازم را داشته باشید. برای مثال برخی کشورها مانند چین و بریتانیا، مهاجران زیادی در آمریکا دارند. از این رو، شهروندان این کشورها تقریبا شانسی برای قبول شدن در لاتاری ندارند. اما اگر یکی از والدین شهروندان این کشورها در یکی از کشورهای مجاز به دنیا آمده باشد، آن فرد شانس شرکت در لاتاری را پیدا می کند. شما می توانید به طور رایگان در لاتاری ثبت نام کنید. اما اگر برای ثبت نام به دفتر و مراکز مهاجرتی مراجعه می کنید، باید هزینه ای را بابت ثبت نام بپردازید. این هزینه در واقع حق الزحمه کسی است که ثبت نام را برای شما انجام داده است.

گاهی افراد در لاتاری برنده می شوند اما بنا به دلایلی نمی توانند به آمریکا بروند. حال این سوال پیش می آید که آیا می توان امتیاز لاتاری را خرید و فروش کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه امتیاز لاتاری را خرید و فروش کنیم؟

اگر شما در لاتاری برنده شوید، نمی توانید امتیاز آن را بفروشید. این کار کاملا غیر قانونی است. هنگامی که شما فرم لاتاری را پر می کنید، اطلاعات خاصی از شما پرسیده می شود که باید با دقت به آن اطلاعات پاسخ دهید. لاتاری نیز قوانین خاص خود را دارد و در صورت عدم پاسخ درست به سوال ها شما شانس تان را برای شرکت در قرعه کشی از دست می دهید. بر اساس قوانین لاتاری، واگذاری امتیاز به فرد دیگر غیر قانونی است و اساسا کسی که لاتاری را برنده شود دلیلی برای واگذاری آن به غیر ندارد.

لاتاری ۲۰۲۳

نتایج لاتاری ۲۰۲۳ در اردیبهشت بر روی سایت لاتاری قرار گرفت. از این رو افرادی که برای این لاتاری ثبت نام کرده بودند می توانند به سایت اصلی لاتاری مراجعه کرده و نتایج را مشاهده نمایند.

لاتاری ۲۰۲۴

در اواسط مهر ۱۴۰۱ ماه دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ اعلام خواهید شد. به احتمال زیاد دستورالعمل امسال برای ثبت نام در لاتاری با سال های گذشته بسیار فرق دارد.

احتمالا امسال افرادی هم که پاسپورت ندارند می توانند در این قرعه کشی ثبت نام نمایند. زمان ثبت نام لاتاری اوایل اکتبر خواهد بود. به همین دلیل بر اساس ثبت نام در سال های قبل، ثبت نام در لاتاری اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.