جشنواره فیلم ونیز تغییری در برنامه برگزاری خود نمی‌دهد

دبیر جشنواره فیلم ونیز از برگزاری این رویداد در زمان همیشگی خود با وجود نگرانی از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، با وجود نگرانی از شیوع کرونا، جشنواره فیلم ونیز هنوز قصد دارد طبق برنامه و در اوایل ماه سپتامبر برگزار شود.

روبرترو چیکوتو دبیر جشنواره فیلم ونیز، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای به خبرگزاری ایتالیایی آنسا گفت: هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز طبق برنامه و در تاریخ ۲ الی ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار خواهد شد. او تایید کرد که آن‌ها این رویداد را با وجود نگرانی‌هایی که در مورد ویروس کرونا وجود دارد، لغو نمی‌کنند و به تعویق نخواهند انداخت.

چیکوتو در ادامه در مورد احتمال همکاری جشنواره ونیز و کن اعلام کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای با کن برای برگزاری یک رویداد مشترک نداریم. بعد از دو بار تغییر تاریخ برگزاری جشنواره کن، تری فیرمو کارگردان هنری جشنواره کن احتمال همکاری با جشنواره ونیز را افزایش داد.

وی گفت: با جشنواره کن همه چیز امکان پذیر است، اما برای من جای تعجب است که تیری فیرمو می‌گوید همچنان به بررسی اوضاع می‌پردازد و کاری را که می‌خواهد انجام دهد، اعلام نمی‌کند. به هر حال ما طبق برنامه خود پیش می‌رویم و هیچ مذاکره‌ای با مسئولان کن صورت نداده‌ایم.

در حالی که ایتالیا در شرایط کنونی در تعطیلی به سر می‌برد و رقم مرگ و میر این کشور به بیش از ۲۳ هزار نفر رسیده، مسئولان جشنواره فیلم ونیز اصرار بر برگزاری این رویداد دارند. در ماه ژانویه اعلام شده بود که کیت بلانشت ریاست هیئت داوران جشنواره ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است را عهده دار خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.