حسام الدین آشنا مجرم است

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، احمد مومنی راد در این باره اظهار کرد: متهم پرونده حسام الدین اشنا به اتهام نشر اکاذیب قصد تشویش اذهان عمومی بود. در دو شکایت این پرونده قبلا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم، دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض (شعبه ششم) عودت داد.

وی افزود: دادگاه با قرائت قرآن و با حضور هیات منصفه ای غیر از اعضای دادگاه قبلی شروع شد و پس از سخنان رییس دادگاه، نماینده مدعی العموم به شرح کیفرخواست پرداخت و سپس با توجه به عدم حضور متهم، وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از او پرداخت و سپس متهم با تاخیر ۴۰ دقیقه ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. بعد از خاتمه دادگاه، هیات منصفه جرایم سیاسی وارد شور شد و پس از اتمام شور رای گیری بعمل آمد.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: نتیجتا هیات منصفه در یک اتهام و دو شکایت، متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.