رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حقایق جالب سریال Modern Family

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب سریال Modern Family یکی از محبوب‌ترین سیتکام‌های تلویزیون خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، در سال‌ها و دهه‌های اخیر سریال‌های سیتکام به بخش بزرگی از تلویزیون تبدیل شده‌اند و محبوبیت دیوانه‌واری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند. از سیتکام‌هایی نسبتا قدیمی مانند سریال Seinfeld و Friends گرفته تا سریال‌های نسبتا جدیدتر مانند The Office و How i Met Your Mother. سریال‌هایی که همگی طرفداران بسیار زیادی دارند و البته می‌توان به آن‌ها سریال محبوب دیگری به نام Modern Family را نیز اضافه کرد. سریالی که مانند آفیس به‌صورت مستند پیش می‌رود و مشکلاتی را به‌تصویر می‌کشد که تقریبا تمام خانواده‌های جهان کمابیش با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مشکلاتی پیش پا افتاده مانند علاقه‌ها و سلیقه‌های افراد مختلف تا مشکلاتی مربوط‌به زندگی خصوصی افراد حاضر در آن خانواده. به‌همین‌دلیل تماشای این سریال نه‌تنها بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود که تماشایش برای خانواده‌ها می‌تواند بسیار بامزه‌تر و جذاب‌تر تلقی شود. نخستین قسمت این سریال که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان خلق شده است در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۹ (اول مهر ۱۳۸۸) از شبکه ABC روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۵۰ قسمت از آن در قالب ۱۱ فصل در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۰ (۲۰ فروردین ۱۳۹۹) به پایان خود رسید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی کنیم به نکات و حقایق جالب سریال Modern Family؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

۱- از ایده تا ساخت

اگر از طرفداران سیتکام‌های تلویزیونی باشید قطعا اطلاع دارید که میان سریال مدرن فمیلی و سریال آفیس شباهت‌های زیادی وجود دارد. در هر دوی این سریال‌ها شخصیت‌های آن‌ها با افرادی پشت دوربین صحبت‌ می‌کنند و گویا درحال ساخت یک مستند از زندگی خود هستند. درابتدا قرار بود داستان سریال مدرن فمیلی تفاوت زیادی با نسخه منتشر شده آن داشته باشد. به‌این‌ترتیب که سازندگان آن قصد داشتند تیم سازنده این مستند و افرادی که پشت دوربین قرار گرفته‌اند نقش بسیار پررنگی در داستان سریال داشته باشند ولی این تصمیم درنهایت لغو شد و بازیگران تنها در اوقاتی از سریال درمقابل دوربین مشغول صحبت کردن می‌شوند.

کریستوفر لوید و استیون لویتان، سازندگان این سریال تلویزیونی داستان آن را به‌نحوی چیده بودند که یک فیلم‌ساز تازه‌کار از کشور هلند به آمریکا می‌آید و برای ساخت مستندی از خانواده دانفی، برای مدتی با آن‌ها زندگی می‌کند و مصاحبه شخصیت‌های این سریال درمقابل دوربین با حضور او انجام می‌شد. به‌این‌ترتیب این شخصیت نقش مهمی در روند اصلی داستان سریال داشت ولی درنهایت سازندگان سریال این موضوع را به‌طور کامل از فیلم‌نامه این سریال پاک کردند تا تنها مصاحبه‌های ساده شخصیت‌ها و تعامل محدود آن‌ها با دوربین به‌طوری که ما تماشا کردیم در این سریال باقی بمانند.

البته حذف این موضوع از فیلم‌نامه زمانی صورت گرفت که ساخت آن توسط شبکه ABC چراغ سبز دریافت کرده بود. قبل از این اتفاق کریستوفر لوید و استیون لویتان داستان این سریال را نزد شبکه‌های مختلفی در آمریکا بردند و ایده آن‌ها تقریبا توسط همه آن‌ها رد شد. شبکه CBS علاقه‌ای به ساخت یک سریال مستند‌گونه نداشت، شبکه NBC موفقیت‌های زیادی را با سریال‌هایی مانند The Office و Parks and Recreation به‌دست آورده بود و نیازی به ساخت این سریال نداشت و درنهایت این شبکه ‌ABC بود که با ساخت این سریال موافقت کرد.

پس از چراغ سبز شبکه ABC این شبکه تلویزیونی در نخستین اقدام خود به سازندگان سریال پیشنهاد کرد که نام آن را تغییر دهند. کریستوفر لوید و استیون لویتان در ابتدا قصد داشتند عنوان این سریال My American Family (خانواده آمریکایی من) باشد و برای داستان آن از داستان‌ها و اتفاقات واقعی رخ داده برای اعضای خانواده خودشان الهام بگیرند. البته این موضوع هم مانند سایر ایده‌‌های اولیه آن‌ها به سرانجام نرسید و درنهایت با پیشنهاد شبکه ABC عنوان این سریال به Modern Family تغییر پیدا کرد.

۲- نولان گلد، بازیگر نقش لوک دانفی

شخصیت لوک دانفی را به‌خاطر دارید؟ شخصیتی که به‌خاطر ساده‌لوحی و کارهای احمقانه‌اش لحظات خنده‌داری را برای مخاطبان سریال رقم زد و به‌خاطر خنگ‌بازی‌های خود قطعا یکی از شخصیت‌های محبوب این سریال به‌شمار می‌رود. بااین‌حال بازیگر این نقش یعنی نولان گلد نه‌تنها خنگ نیست بلکه یکی از باهوش‌ترین افراد روی کره زمین تلقی می‌شود.

نولان گلد زمانی‌که تنها ۱۳ سال سن داشت دبیرستان را به پایان رساند که برای افراد معمولی تا سن ۱۸ سالگی طول می‌کشد. او پس از گذراندن تست‌های هوش متعدد در دانشگاه‌های مختلف توانست نمره هوش شگفت‌انگیز ۱۵۰ را کسب کند که او را درمیان باهوش‌ترین افراد روی کره زمین قرار می‌دهد. طبق صحبت‌های اطرافیان نولان گلد، او پیشنهاد‌های زیادی را از مراکزهای آموزشی پیشرفته در آمریکا رد کرد تا بتواند حرفه مورد علاقه خود یعنی بازیگری را دنبال کند. وی عقیده دارد با هوش بسیار زیادش می‌تواند به یکی از بهترین بازیگرهای آمریکایی تبدیل شود؛ اتفاقی که کمابیش برای او پس از حضور در سریال مدرن فمیلی رخ داد.

این توضیحات همه داستان نیست. او علاوه‌بر هوش بسیار بالا و استعداد چشمگیر در بازیگری توانایی خارق‌العاده‌ای در یکی دیگر از مدیوم‌های هنری یعنی موسیقی دارد. او قبل از ۲۰ سالگی می‌توانست به‌طور کامل با سازهای مختلف موسیقی کار کند و نواختن با بیش از هفت ساز را در حد کامل بلد بود. طبق صحبت‌های نولان گلد احتمالا وی به‌زودی یک آلبوم موسیقی نیز منتشر خواهد کرد. این موضوع که یک شخصیت ساده‌لوح توسط چنین نابغه‌ای به‌تصویر کشیده شده واقعا شگفت‌انگیز است. به‌دلیل هوش بسیار بالای این بازیگر بسیاری از ایده‌های جالب برای دیالوگ‌های مربوط‌به شخصیت لوک را خود نولان گلد به سازندگان سریال پیشنهاد می‌کرد و آن‌ها هم با بسیاری از این ایده‌ها موافقت کردند.

۳- احتمال حضور چند بازیگر برجسته به‌جای بازیگران اصلی سریال

این بخش به یکی از بخش‌های ثابت سری مقاله‌های حقایق جالب تبدیل شده است که در آن باهم نگاهی می‌کنیم به فهرست بازیگرانی که می‌توانستند در نقش‌های مختلف آن اثر حضور داشته باشند. با یکی از شخصیت‌های اصلی سریال یعنی فیل دانفی این مورد را آغاز می‌کنیم. شخصیتی که عاشق شغل خود و خانواده‌اش بود و راستش را بخواهید نمی‌توان بازیگر دیگری را به‌جای تای بورل در نقش فیل دانفی تجسم کرد؛ حتی اگر آن شخص بازیگری بسیار محبوب‌تر و بزرگ‌تر از تای بورل باشد.

درابتدا قرار بود نقش شخصیت فیل دانفی توسط مت له‌بلانک، بازیگر نقش جویی تریبیانی در سریال Friends به‌تصویر کشیده شود. تای بورل در مصاحبه‌ای با رسانه USA Today درباره این موضوع گفت: «پس از اینکه فیلم‌نامه سریال را مطالعه کردم متوجه شدم که پتانسیل بسیار بالایی دارد و نقش شخصیت فیل را هم بسیار دوست داشتم. بااین‌حال فکر می‌کردم بازیگران دیگری می‌توانند خیلی بهتر از من این نقش را ایفا کنند». پس از اینکه بورل پیشنهاد این نقش را یک بار رد کرد ولی درنهایت خود او وظیفه نقش‌آفرینی در نقش فیل را برعهده گرفت و آن را بدون نقص ایفا کرد و همچنین توانست برای بازی خود در نقش فیل جوایز ارزشمند زیادی را کسب کند.

درباره انتخاب بازیگر نقش جی پریچت صحبت کنیم. قبل از نهایی شدن حضور بازیگر برجسته هالیوود یعنی اد اونیل در نقش جی پریچت این نقش توسط سازندگان سریال به بازیگر بزرگ دیگری یعنی کریگ تی نلسون پیشنهاد شده بود. نلسون پیشنهاد حضور در این سریال را تنها به‌خاطر دلایل مالی نپذیرفت و در مصاحبه‌ای درباره این موضوع گفت بااینکه فیلم‌نامه سریال را بسیار دوست داشته است ولی از دستمزدی که برای او درنظر گرفته بودند به‌هیچ‌وجه راضی نبود و آن دستمزد را بی‌احترامی به خودش می‌دانست. وی عقیده داشت بازیگری مانند او که سابقه بسیاری زیادی در هالیوود دارد باید دستمزد بیشتری نسبت‌به پیشنهاد اولیه سازندگان سریال Modern Family دریافت کند. به‌همین‌دلیل درنهایت ایفای نقش شخصیت جی پریچت برعهده اد اونیل قرار گرفت و او هم هیچ مشکلی با میزان دستمزد خود در این سریال نداشت.

داستان جالبی درباره بازیگران حاضر در این سریال وجود دارد که تمام بازیگران اصلی این سریال از همان ابتدای فصل نخست به یکدیگر قول دادند که همیشه خودشان و دیگر بازیگران سریال را با عنوان «بازیگر نقش مکمل» خطاب کنند و در تمام مراسم‌ها، جشنواره‌ها و مصاحبه‌ها هیچکدام از آن‌ها هیچوقت عبارت «بازیگر نقش اصلی» را استفاده نکند. موضوعی که واقعا تحسین‌برانگیز قلمداد می‌شود.

۴- داستان‌های حضور سوفیا ورگارا در این سریال

باور کنید یا خیر سوفیا ورگارا قبل از حضور در مراحل ساخت سریال Modern Family فکر می‌کرد بازیگر نقش شخصیت جی پریچت یعنی اد اونیل به‌طور کامل می‌تواند اسپانیایی صحبت کند و از این موضوع بسیار خوشحال بود که یک نفر در مراحل ساخت فیلم می‌تواند با زبان خودش با او حرف بزند. او در کشور کلمبیا زندگی می‌کرد و در آن زمان علاقه زیادی به سیتکام Married …With Children داشت. در این سیتکام اد اونیل نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کرد و نکته جالب جایی است که در کشور کلمبیا یک صداپیشه با زبان اسپانیایی به‌جای شخصیت اد اونیل در این سریال صحبت می‌کند.

این صداپیشه کسی نبود به جز آنتونیو باندراس. سوفیا ورگارا همیشه فکر می‌کرد صدای آنتونیو باندراس همان صدای واقعی اد اونیل به‌شمار می‌رود و زمانی‌که برای اولین‌بار در محل فیلم‌برداری با او صحبت کرد کمی جا خورده بود. نه‌تنها صدای اد اونیل شباهتی به صدای صداپیشه شخصیت او در آن سریال نداشت که او به‌هیچ‌وجه قادر نبود به زبان اسپانیایی صحبت کند.

یکی دیگر از داستان‌های جالب درباره سوفیا ورگارا به علاقه او نسبت‌به سگ خانواده پریچت یعنی استلا مربوط می‌شود. بااینکه خود شخصیت گلوریا با نقش‌آفرینی سوفیا ورگارا این سگ دوست‌داشتنی را به منزل آورد ولی هیچ‌وقت علاقه زیادی به او پیدا نکرد. برخلاف او شخصیت جی پریچت عاشق استلا بود و گلوریا از این موضوع بدش می‌آمد که جی تااین‌اندازه به استلا اهمیت می‌دهد.

نکته خنده‌دار جایی است که نه‌تنها در داستان سریال که در واقعیت نیز داستان دقیقا به همین شکل جریان داشت. سوفیا ورگارا به‌هیچ‌وجه از سگی که در مراحل فیلم‌برداری حضور داشت، خوشش نمی‌آمد و برخلاف او اد اونیل علاقه زیادی به این سگ داشت. همین موضوع ایده بسیار جالبی به نویسندگان و سازندگان سریال داد تا از علاقه کم سوفیا ورگارا نسبت‌به آن سگ استفاده کنند تا شخصیت گلوریا نیز دقیقا همین مسیر را طی کند و سوفیا ورگارا بتواند کاملا طبیعی از این سگ در داستان سریال خوشش نیاید.

درباره استلا صحبت کردیم جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که نقش سگ خانواده پریچت در سریال مدرن فمیلی توسط دو سگ مختلف ایفا شده است. تا قبل از فصل سوم این سریال این نقش توسط سگی به نام بریجت ایفا می‌شد و به‌دلیل بالا رفتن سن او صاحبانش حق استفاده از او در این سریال تلویزیونی را لغو کردند تا برای همیشه نزد آن‌ها باقی بماند. پس از این موضوع سازندگان سریال به‌دنبال سگی کاملا مشابه‌با بریجت می‌گشتند که درنهایت توانستند سگی به نام بیاتریس را پیدا کنند و این سگ از فصل سوم تا انتهای سریال وظیفه نقش‌آفرینی در نقش استلا را برعهده داشت.

۵- محل فیلم‌برداری

تقریبا تمام مراحل فیلم‌برداری سریال Modern Family در شهر لس‌آنجلس انجام شده ولی در یک استودیو فیلم‌سازی و شایعه فیلم‌برداری این سریال در خانه‌های واقعی به‌هیچ‌وجه صحت ندارد. تصاویر مربوط‌به نمای بیرونی خانه‌های سه خانواده اصلی این سریال نمای بیرونی سه خانه کاملا تصادفی در شهر لس‌آنجلس به‌شمار می‌روند که هیچ ربطی هم به یکدیگر ندارند.

بااینکه مراحل فیلم‌برداری این سریال در استودیو فیلم‌سازی انجام شده ولی سازندگان سریال از ترفند جالبی برای به‌تصویر کشیدن قسمت‌های مختلف خانه‌ها استفاده کرده‌اند. برای مثال تمام تصاویر مربوط‌به اتاق خواب‌های خانواده دانفی در یک اتاق ضبط شده‌اند. به‌این‌صورت که اعضای تیم تدارکات فیلم به‌طور مدام وسایل موجود در اتاق را تغییر می‌دادند تا به‌این‌ترتیب هرکدام از اتاق‌های این خانه شکل بگیرند. این موضوع برای سایر خانه‌های این سریال نیز صدق می‌کند و تصاویر تمام اتاق‌های هرخانه تنها در یک اتاقِ تعبیه شده در استودیو تهیه شده‌اند.

۶- اریل وینتر بازیگر نقش الکس و مشکل بزرگ او با مادر خود

شخصیت الکس با نقش‌آفرینی اریل وینتر تفاوت‌های زیادی با خواهر بزرگ‌تر خود یعنی هیلی دارد؛ او بسیار باهوش‌تر است و به‌خاطر تلاش و پشت‌کار خود آینده بهتری نسبت‌به برادر ساده‌لوح و خواهر افاده‌ای خودش خواهد داشت. قبل از اینکه به داستان مهمی درباره اریل وینتر بپردازیم به این نکته اشاره کنیم که این بازیگر کمربند بنفش در رشته تکواندو دارد. او به‌خاطر مشکلاتی که در زندگی شخصی خود داشته علاقه زیادی به دفاع شخصی و ورزش‌های رزمی پیدا کرده و به‌همین‌دلیل ورزش تکواندو را به‌طور حرفه‌ای دنبال کرده است.

به مشکلات زندگی اریل وینتر اشاره کردیم اما چه مشکلاتی؟ شاید باور این موضوع سخت باشد ولی یکی از مهم‌ترین مشکلات او در زندگی شخصی‌اش رابطه او با مادرش به‌شمار می‌رفت. او در ابتدای مراحل ساخت سریال Modern Family تنها ۱۱ سال سن داشت و مادر او همیشه همراهش در مراحل فیلم‌برداری حضور پیدا می‌کرد. طبق گزارش رسانه هالیوود ریپورتر، مادر اریل وینتر در زمان نقش‌آفرینی اریل درباره وزن، بدن و حتی نقش‌آفرینی دخترش جلوی تمام اعضای تیم سازنده سریال نظرهایی گستاخانه می‌داد و به‌طور واضح به اریل وینتر بی‌احترامی و توهین می‌کرد.

به‌همین‌دلیل سازندگان سریال برای اینکه از اریل وینتر مراقبت کنند تصمیم گرفتند تا جلوی ورود مادرش به محل فیلم‌برداری را بگیرند و ورود او به استودیو را ممنوع کردند. همچنین در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل اتهامات قضایی درباره آزارهای روحی و روانی وارده به این بازیگر نوجوان توسط خانواده او، اریل وینتر به‌طور قانونی از خانه خانوادگی‌اش بیرون آورده شد و در سال ۲۰۱۶ توسط رای دادگاه، به‌طور کامل از زیر سایه خانواده خود رها شد و خانواده او نیز به‌طور قانونی دیگر هیچ حقی نسبت‌به او نداشتند و دیگر نمی‌توانستند او را مورد آزار و اذیت قرار دهند. به‌همین‌دلیل با متوجه شدن این موضوع علاقه او به ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی احتمالا منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. اریل وینتر همچنین در مصاحبه‌ای گفت که تمام دوران خوش کودکی خودش را به‌خاطر رفتارهای خانواده‌اش از دست داده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.