خداحافظی‌ خرازی از «ندا»

صادق خرازی دبیرکل و موسس حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای خطاب به اعضای این حزب، کناره‌گیری خود از کلیه فعالیت‌‌های حزبی را اعلام کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم،‌ صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، در آستانه برگزاری هشتمین کنگره سراسری حزب متبوعش، طی بیانیه‌ای خطاب به اعضای این حزب نه تنها از دبیرکلی بلکه به نظر می‌رسد از عضویت در این حزب اصلاح‌طلب انصراف داده است.

خرازی که موسس حزب ندای ایرانیان نیز به شمار می‌رود، در بخشی از بیانیه خود خطاب به اعضای حزب، عنوان کرده است: «اکنون در این مسیر از زندگی‌ام از یکایک شما خداحافظی می‌کنم و تک‌تک اعضای محترم حزب را به خدای حکیم دانا، پروردگار خبیر و بصیر و توانا می‌سپارم. مطمئن هستم با اخلاص و عمل صالح آینده‌ای درخشان پیش روی شما قرار می‌گیرد».

«ندای ایرانیان» یک سال پس از پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مرداد سال ۹۳ از وزارت کشور درخواست مجوز کرد. محوریت این حزب با اعضای اصلی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب، شورای مشاورین سید محمد خاتمی و دیپلمات‌های نزدیک به دولت روحانی است. برغم عضویت تعدادی از اعضای حزب منحل شده جبهه مشارکت ( از تندروترین احزاب اصلاح‌طلب در دهه ۸۰) در حزب ندا، این تشکل سیاسی همان ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که به تأسی از دولت تدبیر و امید به دنبال پیگیری مشی سیاسی اعتدال‌گرایانه در کشور است.

از چهره‌های سیاسی شناخته شده این حزب می‌توان به شهاب طباطبایی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مجید فراهانی عضو شورای پنجم شهر تهران اشاره کرد.

یکی از اعضای شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تایید خبر کناره‌گیری صادق خرازی از حزب ندا، گفت: تصمیم آقای خرازی مبنی بر کناره‌گیری از کلیه فعالیت‌های حزبی صرفاً به معنا این است که وی برای مدتی قصد کنش‌گری در عرصه سیاسی کشور را ندارد ولی در عین حال به عنوان یکی از چهره‌های سیاسی‌ شناخته شده حتماً در حوزه‌ تخصصی خود ادامه فعالیت داده و به اعضای حزب نیز مشاوره خواهد داد.

این عضو شورای مرکزی حزب ندا با اشاره به گزینه‌های مطرح برای جایگزینی خرازی در سِمت دبیرکلی، خاطرنشان کرد: چهره‌هایی چون مجید فراهانی، شهاب طباطبایی، محمد بیرانوندی _نماینده سابق خرم‌آباد در مجلس_ سجاد سالک از مدیران سابق وزارت ورزش و عیسی چمبر از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی آقای خرازی هستند و با توجه به در پیش بودن کنگره حزب که قرار است در ۳۱ تیر ماه برگزار شود، بالطبع انتخاب دبیرکل جدید نیز یکی از دستور کارهای اصلی کنگره پیش رو خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.