رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خودرو‌های الکتریکی با فناوری ناسا ۵ دقیقه‌ای شارژ می شوند

پژوهش‌های جدید انجام شده در دانشگاه پردو نشان می‌دهد که شاید بتوان با کمک یکی از فناوری‌های ناسا، خودرو‌های الکتریکی را در عرض پنج دقیقه شارژ کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک فناوری ناسا که برای ماموریت‌های ماه، مریخ و فراتر از آن توسعه یافته است، می‌تواند یک وسیله نقلیه الکتریکی روی زمین را تنها در پنج دقیقه با خنک کردن گرمای تولیدشده توسط رسانای حامل جریان الکتریکی شارژ کند.

پژوهشگران “دانشگاه پردو” (Purdue University) با استفاده از ماژول موسوم به “FBM” ناسا به عنوان یک طرح اولیه، میزان گرمای عبوری از سیم‌ها را به طور چشمگیری کاهش دادند.

از آنجا که برق‌رسانی به یک وسیله نقلیه در یک ایستگاه شارژ حداقل ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، بسیاری از مردم به دلیل راحتی ترجیح داده‌اند از خودرو‌های بنزینی خود استفاده کنند، اما این سیستم جدید، یک خودرو را سریع‌تر از آن چه لازم است، شارژ می‌کند.

ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک که در حال ممنوع کردن فروش خودرو‌های جدید بنزینی تا سال ۲۰۳۵ هستند، احتمالا از این فناوری استقبال می‌کنند.

این سیستم ساخته‌شده توسط ناسا در ابتدا برای “ایستگاه فضایی بین‌المللی” (ISS) ابداع شد و برای اطمینان از موفقیت آن در ماموریت‌های فضایی آینده، در شرایط ریزگرانش آزمایش شده است.

ایده ورای فناوری مورد نظر این است که آزمایشگاه در حال گردش و سایر فضاپیما‌ها به نوعی فناوری نیاز دارند که بتواند گرما را به طور مؤثر در سراسر سیستم‌ها منتقل کند؛ در غیر این صورت سیستم‌ها ممکن است بسوزند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.