رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خودروهای غیرقابل تصادف با هوش مصنوعی

مدیر عامل لومینار می گوید در طراحی و توسعه هوش مصنوعی برای خودران ها «نتایج ملموسی» به دست آمده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از سایپانیوز، آستین راسل Austin Russell مدیر عامل لومینار در مصاحبه با برنامه معروف شمارش معکوس کلامان گفته است «در آینده نزدیک خودروها ذهن مخصوص خودشان را خواهند داشت.»

شرکت فناوری های لومینار Luminar Technologies که در زمینه لیدار [تلفیقی از لیزر و رادار] کار می کند، با شرکت خودروسازی ولوو شراکت دارد و با همکاری هم در حال طراحی خودروهایی هستند که نمی توان با آنها تصادف کرد و حالا مدیر عامل این شرکت می گوید در زمینه خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] به نتایج ملموسی دست پیدا کرده است.

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو در حال استانداردسازی استفاده از فناوری های لیدار در تمامی محصولات این شرکت است و اولین خودرویی که از این فناوری های جدید بهره مند می شود خودروی تمام برقی نسل جدید XC90 ولوو است. راسل می گوید: «قابلیت های این فناوری بسیار فراتر از رانندگی بدون نیاز به راننده در بزرگراه ها است. آن چه در این فناوری ها مد نظر است، رسیدن به بالاترین سطح ایمنی و ساخت خودروهایی است که اصلاً نمی توان با آن تصادف کرد و خوشبختانه نتایج ملموس از همین حالا قابل مشاهده شده است.»

مجله معروف فوربس Forbes آستین راسل را جوانترین میلیاردر خودساخته معرفی کرده که با همت خودش به اینجا رسیده است. راسل می گوید فناوری آنها به تدریج به معیاری برای بهینه کاوی در صنعت خودران تبدیل خواهد شد.

لیدار در حقیقت روشی برای اندازه گیری مسافت های متغیر با استفاده از لیزر و رادار است و می تواند برای تصویربرداری سه بعدی اشیا هم مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از لیدار برای تهیه نقشه های با رزولوشن بالا هم استفاده می شود. لیدار هم در صنایع هوافضا و هم در اقیانوس شناسی کاربردهای زیادی پیدا کرده است.

تقریباً همه خودروسازان برتر جهانی کم و بیش روی ساخت خودران ها سرمایه گذاری کرده اند و بخش تحقیق و توسعه این شرکت ها سخت مشغول پژوهش و آزمایش در این زمینه است. شرکت خودروسازی تسلا هم که سامانه ی کمک به راننده خود را تحت عنوان خودران معرفی کرده است، این روزها به شدت زیر ذره بین ناظران و سیاست گذاران است. آستین راسل اعتقاد دارد در این مسابقه ی نفس گیر از سایر شرکت ها جلوتر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.