رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دانستنی‌های عجیب از سینما‌

حقایق جالبی در مورد سینما‌ها وجود دارند که ممکن است هر کسی که طرفدار سینماست از آن‌ها اطلاع نداشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه دیدن یک فیلم پر هزینه و مهم در سینما‌ها از تماشای آن در خانه مهیج‌تر است. این یکی از دلایلی است که عده زیادی مرتب به سینما می‌روند. برایت ساید، موارد جالبی را در مورد سینما‌های آمریکا ذکر کرده است که شاید هر کسی از آن‌ها مطلع نباشد. در ادامه آنها را بخوانید:

۱) بخش مهم درآمد سینما‌ها از بلیت فروشی نیست

به گزارش Bright Side، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما سینما‌ها از فروش پاپ کورن و مواد خوراکی به مراجعه کنندگان بیشتر از فروش بلیت درآمد زایی می‌کنند. سینما‌ها باید در دو ماه اول اکران مبلغ زیادی را به استودیو‌ها بدهند. بعد از این دو ماه، تمامی سود معتلق به خود سینماست. به همین دلیل است که تعدادی از فیلم‌ها با گذشت شش ماه از اکران همچنان نمایش داده می‌شوند.

۲) سرقت زیاد فیلم‌ها در سینما

قاچاق فیلم‌ها کار نادرستی است، اما برخی روز اول نمایش به سینما‌ها می‌روند که از روی فیلمی که به تازگی اکران شده فیلمبرداری کنند. کارمندان سینما تلاش می‌کنند از این اقدام جلوگیری کنند و گاهی این افراد را بیرون می‌اندازند. در آمریکا اگر کارکنان سینما از سرقت فیلم‌ها جلوگیری کنند، ۵۰۰ دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

۳) کودکان و نوجوانان می‌توانند فیلم‌های رده بزرگسال را ببیند

بسیاری از سینما‌ها تلاش می‌کنند از این اتفاق جلوگیری کنند، اما گاهی اجتناب ناپذیر است. حقه‌ای که به دست برخی از نوجوانان استفاده می‌شود این است که دو بلیت می‌خرند که یکی از آن‌ها مربوط به فیلم غیربزرگسال است. آنها بعد از ورود به سمت سالنی می‌روند که فیلم رده بزرگسال نمایش داده می‌شود.

۴) گریه و فرار مخاطبان از سالن سینما

شدیدترین واکنش احساسی شما به یک فیلم چه بوده است؟ ممکن است به دلیل تاثیر گذار بودن فیلم گریه کرده باشید یا ممکن است به دلیل یک سکانس ترسناک روی خود را از پرده نمایش برگردانده باشید. عده زیادی در سینما‌ها نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند و برای مثال یکی از مخاطبان در هنگام تماشای فیلم «خام» از حال رفت. به همین دلیل کارکنان سینما همیشه به وسایل کمک‌های اولیه مجهز هستند.

۵) افراد زیادی از دیدن فیلم‌های سه بُعدی خودداری می‌کنند

عصر طلایی فیلم‌های سه بعدی رو به پایان است، اما نه فقط به دلیل اینکه بلیت این نوع از فیلم‌ها گران است؛ دلیل دیگری نیز برای ترجیح فیلم‌های دو بعدی به سه بعدی وجود دارد. زمانی که از عینک سه بعدی استفاده می‌شود، چشم‌ها به مغز القا می‌کنند که شما در حال حرکت هستید. اما گوش میانی که مسئول حفظ ثبات است به مغز می‌گوید که شما تکان نمی‌خورید. این تناقض‌ها باعث ایجاد ناراحتی در مخاطب می‌شود.

۶) در صورت خرابی تصویر فریاد کمکی نمی‌کند

در حالی که یک پروژکتور سینمایی در طول روز تنظیم می‌شود، در زمانی که فیلم را تماشا می‌کنید کسی در اتاقک نخواهد نشست. دستگاه‌های دیجیتالی تمام کار را خودشان انجام می‌دهند. پس زمانی که مشکلی پیش آمد باید به یکی از کارکنان اطلاع داد و فریاد زدن به سمت اتاق پروژکتور بی فایده است چراکه کسی در آن حضور ندارد.

۷) سینما‌ها در آخر هفته پر از زباله هستند

یک فاصله کوتاه بین نمایش دو فیلم برای کارکنان کافی نخواهد بود که سینما را دوباره تمیز کنند. به همین دلیل ممکن است زمین‌ها چسبنده باشند و یا یک آدامس را زیر صندلی خود پیدا کنید. اگر مایل به تماشای فیلم در یک سینمای تمیز هستید، سعی کنید صبح‌ها به سینما بروید. در آمریکا نیز عده‌ای تمایل ندارند که در شب‌های شنبه که شلوغ است به تماشای فیلم بروند.

۸) گاهی اوقات در طول نمایش فیلم دعوا می‌شود

یک درگیری هر جایی می‌تواند شکل بگیرد که سینما را نیز شامل می‌شود؛ اگرچه دلیل برای درگیری وجود نداشته باشد و کسی هم برای دفاع از یک فیلم به زور متوسل نشود. البته کسی که عاشق دعوا باشد همیشه یک دلیل پیدا می‌کند.

۹) شما تحت نظر هستید!

در هر سینما، دوربین‌هایی وجود دارد که به سمت محل نشستن مخاطبان تنظیم شده است. این دوربین‌ها نه تنها یک وسیله امنیتی هستند، بلکه کمک می‌کنند که از اتفاق افتادن درگیری‌ها و یا سرقت فیلم‌ها جلوگیری شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.