رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درخواست نامزد ریاست جمهوری آمریکا از بایدن برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

نامزد دموکرات پست ریاست جمهوری آمریکا از جو بایدن خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جروم مایکل سگال، کارشناس امور خاورمیانه و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای سال ۲۰۲۴ از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: بایدن اولین رئیس جمهور آمریکایی از حدود نیم قرن پیش است که برای صلح میان اسرائیل و فلسطین تلاش نمی‌کند. بایدن گفت که راهکار تشکیل دو کشور دور از دسترس است.

سگال گفت: این اظهارات ترحم برانگیز است. بایدن با صراحت گفت که راهکار تشکیل دو کشور دور از دسترس است اما واقعیت این نیست. فلسطینی‌ها در سال ۱۹۸۸ استقلال و تشکیل کشور را اعلام کردند و حدود ۱۶۲ کشور کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. فلسطین عنوان ناظر را در سازمان ملل دارد و تنها به دلیل مخالفت آمریکا عضو کامل سازمان ملل نیست.

وی تأکید کرد: بایدن اگر واقعاً دنبال تحقق راهکار تشکیل دو کشور است پس باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. اگر آمریکا این کار را بکند اروپای غربی نیز این کار را خواهند کرد. کشور فلسطین با حاکمیت در غزه آغاز خواهد شد و حماس مشروعیت یک کشور جدید را به رسمیت خواهد شناخت و در داخل یک کشور دموکراتیک بر سر قدرت رقابت خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.