رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در ماه اخیر شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی لوازم خانگی تولید داخل بوده‌ ایم

سخنگوی دولت با اشاره به تأکید رهبر انقلاب برای کنترل قیمت لوازم خانگی از کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی لوازم خانگی تولید داخل خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه، در تشریح مصوبات هفته گذشته دولت اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهور جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مهمی برای کاهش و کنترل قیمت ها اتخاذ شد به ویژه تامین ارز مورد نیاز و کاهش قیمت برنج و گوشت. و از صنعت معدن هم خواسته شده تا کالاها با ۲۰ تا ۵۰درصد کاهش قیمت به نردم عرضه شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای کنترل قیمت لوازم خانگی در ماه اخیر شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی لوازم خانگی تولید داخل بوده‌ایم و امیدوارم ایک مسیر با جدیت پیش برود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره سهام عدالت گفت: تا پایان امسال سود سهام عدالت توزیع می شود و با توجه به همکاری‌های خوب وزارتخانه‌های مرتبط امیدوارم شاهد واریزی سود سهام عدالت باشیم و دوبرابر سال گذشته سهامداران سود دریافت خواهند کرد.

بهادری جهرمی درباره تسهیل صدور مجوز کسب و کار و اهمیت آن اظهار داشت: ۱۳ سال از تصویب قانون گذشته و با توجه به کوتاهی ها در سنوات گذشته مشکلاتی در صدور مجوز وجود داشت.

وی متذکر شد که دولت سیزدهم در ۶ ماه فعالیت خود سعی کرده این کوتاهی‌ها را جبران کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی هم وزارت کار موفق شد همه ۵۰۹ مجوز را ۱۰۰درصد الکترونیکی صادر کند و به محض ثبت اطلاعات، همان لحظه برای متقاضی مجوز صادر شد.

بهادری جهرمی افزود: برای ۱۵۹ حوزه که مجوز محور بود مدارک برای مراجع ذیربط ارسال و بعد از سه روز تعیین تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر مجوز در حوزه میراث فرهنگی صادر شد که ۳۹ هزار و ۶۱۲ مجوز ثبت شده، ثبت‌محور بوده و در لحظه مجوز دریافت کردند و بقیه مجوزمحور بوده‌اند که پس از ثبت مدارک و سه روز تعیین تکلیف توانستند مجوز دریافت کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: مجوزهای ۲۰ دستگاه اجرایی در درگاه ملی انجام می شود و تا دیروز ۱۵ دستگاه ۱۰۰ درصدی به این درگاه متصل شده اند و دیگر امضای طلایی در این دستگاه‌ها نداریم.

وی همچنین گفت که ۹۴۴ مجوز مختلف مشمول این درگاه هستند و با همین سرعت عملیاتی می‌شوند.

سخنگوی دولت درباره دستورات رییس‌جمهور به‌ خودسازان برای اصلاح و بهبود وضعیت خودروسازی در کشور گفت: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروسازان نداده و این دستورها مبتنی بر کار کارشناسی است.

وی افزود: ضرب‌الاجل مشخص شده و دولت اطناب را نپذیرفته و هر یک از ۸ دستور زمان‌بندی خاص خود را دارد و دوات مصمم است عقب‌ماندگی در حوزه خودروسازی را جبران کند و مانند آزادسازی سواحل مماشات نخواهد کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که آیا محدودیت‌هایی برای مسافران نوروزی که دُز سوم واکسن دریافت نکرده‌اند در نظر گرفته می‌شود، گفت: تدبیر دولت این است که با جلب مشارکت عمومی مردم و همیاری آنان بحران کرونا را مدیریت کند تا مانعی برای اشتغال و سایر ابعاد و زوایای زندگی مردم ایجاد نشود.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه تزریق دز سوم واکسن برای ستاد ملی مقابله با کرونا مهم بوده و ملاک است، ادامه داد: برای سفرهای نوروزی این دُزها و داشتن PCR منفی تأکید شده است.

وی تصریح کرد: خودروها مشخص هستند و اگر سرنشین‌ خودرویی در سفر دُزها را تزریق نکرده باشد معلوم می‌شود و واحدهای اقامتی باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند و فعالیت این واحدها مشروط به رعایت تزریق دُزهای واکسن یا تست منفی PCR است.

بهادری جهرمی همچنین گفت که اماکن متبرکه و بازارهای محلی نیز مکلف شده‌اند این شیوه‌نامه‌ها را مراعات کنند.

به گفته‌ او، اگر مردم همیاری کنند شاهد محدودیت‌های بیش از این نخواهیم بود گرچه تصمیم‌گیری‌های کرونا به لحظه و با توجه به شرایط است.

سخنگوی دولت درباره فعالیت دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی اظهار داشت: رویه دولت از اول این بوده که مسائل مردم و پیشرفت کشور را با مذاکرات گره نمی‌زند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تجارت خارجی ما به ۹۰ میلیارد دلار رسیده، توضیح داد: تجارت خارجی‌ طی همین مدت کوتاه فعالیت دولت مردمی ۴۰ درصد رشد داشته است و ۴۵ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که ۷۳ درصد ارز از این صادرات غیر نفتی به روش‌های مختلف به کشور بازگشته است.

وی تصریح کرد: در این ۶ ماه دولت توانسته ۶ مرکز تجاری در کشورهای ترکیه، امارات، چین، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه ایجاد کند و رشد اقتصادی و تجارت خارجی ما با ایجاد این مراکز تجاری به ۴۱۲ درصد رشد رسیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.