رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دلار بالا رفت؛ طلا سقوط کرد

بهای طلا امروز چهارشنبه سقوط کرد زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده و اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تقاضا برای طلا با بازده صفر را کاهش داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۲۰ درصد کاهش به ۱۸۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و این در حالی است که در اواخر روز گذشته اندکی افزایش داشته است اما دوباره کاهش یافت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با کاهش ۰.۲۲ درصد به ۱۸۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پیش از افزایش گسترده نرخ بهره توسط فدرال رزرو به دلیل تلاش برای مهار تورم فزاینده ایالات‌متحده تقویت شد.

در حالی که طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه، منجر به افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده می‌شود. شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در زمان بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

کمیته بازار آزاد فدرال بانک‌مرکزی ایالات‌متحده قرار است بیانیه سیاسی را منتشر کند و پس از آن کنفرانس خبری جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برگزار شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: افزایش ۵۰ واحدی در حال حاضر توسط بازارها قیمت‌گذاری شده است و احتمالا طلا بار دیگر تحت فشار قرار خواهد گرفت البته بهبود کوتاه‌مدت امکان دارد زیرا احتمال سقوط دلار آمریکا هست.

بر اساس گزارش رویترز، دلار نزدیک به قله‌های ۲۰ ساله باقی ماند و باعث شد طلای با قیمت دلار برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۵۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین تقریبا بدون تغییر در ۹۶۱ دلار و ۶۲ سنت بود و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲۶۰ دلار و ۲۸ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.