رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دلیل تعطیلی برنامه طبیب چه بود؟ + ویدیو

اظهارات جنجالی یک پزشک جراح زانو در برنامه طبیب شبکه سه سیما پیرامون علت ازدیاد ابتلا به آرتروز در کشورهای مسلمان نسبت به کشورهای اروپایی، به تعطیلی موقت برنامه گفتگومحور طبیب در حوزه سلامت انجامید.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، حسن براتی، جراح زانو که به عنوان کارشناس، مهمان برنامه طبیب بود، در صحبت های خود استفاده از توالت ایرانی و نماز خواندن را عامل اصلی بالا بودن آمار آرتروز نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی توصیف کرد. اظهاراتی که منجر به توقیف برنامه طبیب از سوی معاونت سیما شد.

در همین راستا معاومت سیما با صدور بیانیه ای ضمن عذرخواهی از مخاطبان، اعلام کرد طبیب به دلیل ضعف مفرط در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود و در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است:

متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، از سوی مهمان ادعایی عجیب و غیرعلمی مطرح شد که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.

متاسفانه مجری برنامه نیز علی‌رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و اظهارات غیرمستند مهمان را تصحیح کند.

معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه های خلاف ضوابط متوقف می‌کند.

توضیحات پزشکی که صحبت هایش باعث توقیف برنامه طبیب شد

دکتر حسن براتی پس از جنجال‌های پیش آمده پیرامون اظهاراتش، ویدیویی از خود منتشر کرد و مدعی شد صحبت‌های منتشرشده از او در فضای مجازی تقطیع شده است و به هیچ عنوان توصیه به ترک نماز نمی کند، بلکه برای جلوگیری از آرتروز همواره به بیمارانش توصیه می‌کند نماز را روی صندلی بخوانند.

حواشی برنامه طبیب و توبیخ مجری آن

برنامه طبیب تا کنون کم حاشیه‌سازی نکرده است. پیش از این یکی از مهمانان این برنامه ادعا کرده بود می‌توان با زهر زنبور عسل کرونا را درمان کرد که انتقادات بسیاری را در پی داشت.

صحبت های تند پیمان طالبی، مجری برنامه طبیب درباره آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا و انتقاد تند از مسئولین کشور نیز پیش از باعث توبیخ او از سوی مدیر شبکه سه سیما شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.