رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دمنوش‌هایی مؤثر برای مقابله با اضطراب

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف دمنوش‌های گیاهی متناسب با طبع در مقابله با استرس و اضطراب روزمره تأثیر چشمگیری دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، یونس حیدری گفت: استفاده از سرکه‌ها، به‌ویژه سرکه سیب در درازمدت سبب ضعف اعصاب می‌شود. همچنین استفاده طولانی‌مدت از آن سبب لرزش دست و بروز پارکینسون می‌شود.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از ترشی، چای سیاه، چای سبز، خوردن غذاهای سوخته و غذاهای تند حاوی حجم زیادی فلفل و زنجبیل به دلیل افزایش فشار خون سبب ضعف اعصاب می‌شود، همچنین مصرف غذاهای اسیدی خصوصا هنگام صبح و در حالت ناشتا مانند آبغوره و لیموترش سبب اختلال در سیستم عصبی می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه “اصولاً دمنوش‌های تقویت‌کننده اعصاب دارای طبع گرم هستند”، تصریح کرد: مصرف دمنوش ترکیبی گیاه زیرفون به همراه هل باد و به‌لیمو فوق‌العاده آرامبخش، ضد تپش قلب، خواب‌آور و تقویت‌کننده اعصاب است.

حیدری تاکید کرد: دمنوش ترکیبی گل ساعتی، پنیرک صحرایی و هوفاریقون دارای طبع معتدل بوده، فوق‌العاده آرام‌بخش و مقوی اعصاب است و استفاده از آن شب‌ها قبل از خواب توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: دمنوش ترکیبی شقایق، زعفران و بابونه فوق‌العاده نشاط آور، آرام‌بخش، تقویت‌کننده اعصاب و حافظه است. دمنوش گیاه نعنا فلفلی تنظیم‌کننده سیستم عصبی و هورمون در خانم‌ها بوده و آرامبخش، تقویت‌کننده کبد و ضدتهوع است.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: استفاده از دمنوش ترکیبی لاواند، گل محمدی، چند پر گل شقایق و بنفشه دارای طبع معتدل بوده و برای همه مزاج‌ها مفید است. استفاده از آن سبب ایجاد آرامش شده و جایگزین خوبی برای چای است.

حیدری افزود: دمنوش چای سفید به همراه زنجبیل و به‌لیمو دارای طبع گرم و آرام‌بخش است اما در افرادی که دارای طبع خیلی سرد و دارای اضافه وزن هستند توصیه می‌شود. افراد قبل از استفاده از دمنوش‌ها باید مزاج خود را بشناسند و با توجه به آن از دمنوش‌های مؤثر استفاده کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.