رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دکمه بررسی به‌روزرسانی‌ به اپلیکیشن گوگل پلی اضافه می‌شود

گوگل دکمه بررسی به‌روزرسانی‌ها برای گوگل پلی را به اپلیکیشن آن در اندروید اضافه می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت،‌ یکی از نکات قوت سیستم‌عامل اندروید، امکان آپدیت شدن اپلیکیشن‌های اساسی و پیش‌فرض سیستم‌عامل بدون وابستگی به آپدیت‌های سیستم‌عامل است. اپلیکیشن گوگل پلی که منبع اصلی دانلود اپلیکیشن‌های اندروید به حساب می‌آید، امکان به‌روزرسانی به‌صورت مستقل از سیستم‌عامل را نیز دارد اما تاکنون گزینه‌ای برای بررسی به‌روزرسانی‌ها در این اپلیکیشن وجود نداشت.

درعوض یک روش مخفی برای این عمل وجود داشت و کاربران می‌توانستند با‌ضربه‌زدن روی نسخه‌ی گوگل پلی در قسمت About، نسخه‌ی جدید آن را در صورت موجود بودن نصب کنند اما از آنجایی که هیچ نشانه‌ی واضحی از این عملکرد آشکار نبود، اکثر کاربران از وجود آن اطلاعی نداشتند.

به‌گزارش ۹to5Google، اکنون گوگل دکمه‌ای مستقل را به این عمل در اپلیکیشن گوگل پلی اختصاص داده است که افراد راحت‌تر بتوانند آن‌را به‌روزرسانی کنند. اگرچه گزینه‌ی به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی روشن باشد، کاربران در بسیاری از مواقع نیازی به بررسی آپدیت‌ها ندارند و نسخه‌ی جدید گوگل پلی در پس‌زمینه به‌طور خودکار و بدون اطلاع کاربر به‌روز می‌شود. با این حال اگر لازم باشد کاربر به‌صورت دستی این کار را انجام دهد، در آپدیت جدید که از سمت سرور اعمال می‌شود می‌تواند در بخش تنظیمات و قسمت About گزینه‌ی Update Play Store را انتخاب کند.

این دکمه‌ هنوز به‌طور گسترده در همه‌ی دستگاه‌ها فعال نشده است. فقط یکی از کاربران این‌ گزینه را در پیکسل ۶ خود مشاهده کرده است و گزارشی دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد این قابلیت روی یک گوشی با اندروید ۱۰ نیز فعال شده است.

با توجه به اینکه گوگل بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری خود را تحت سرور آزمایش کرده و به‌صورت تدریجی برای کاربران منتشر می‌کند، ازاین‌رو انتظار می‌رود این گزینه در آینده برای همه‌ی افراد دردسترس قرار گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.