رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان 

اگر به دنبال ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایتتان هستید، پیشنهاد  می کنیم که مطلب ” راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان ” را مطالعه کنید.

اینتیتر –  آرش شایان؛ اگر شما هم به تازگی در کنار کسب و کار آفلاین خودتان تجربه فروش محصول یا خدمات به صورت آنلاین را شروع کردید و یا وب سایتی راه اندازی کرده اما هنوز بازدید و به واسطه آن فروش خوبی ندارید، مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. در مطلب ” راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان ” سعی میکنم کوتاه ترین راه هایی را که خودم تجربه کردم در کنار استاندارهای لازمی که برای این مسیر نیاز دارید، به زبانی ساده و البته کاربردی با شما در میان بگذارم.

بیشتر بخوانید: 

چطور یک وب سایت خوب طراحی کنیم؟

شاید جواب این سوال برای بسیاری از مخاطبان این مطلب تکراری به نظر برسد. چون پیش خود میگویند که ما نیازی به پاسخ این سوال نداریم! اما لازم است بگویم یکی از مهمترین فاکتور ها در ساخت یک خانه خوب، داشتن نقشه ای با کیفیت است. نقشه ای که در آن به معماریش توجه کاملی شده باشد. 

تمامی وب سایت ها نیز دقیقا برای اینکه مخاطبشان را بیشتر در خود نگه دارند یا برای دسترسی به بخش های مختلف آنها را به زحمت نیندازند، نیازمند یک معماری تمام عیار هستند.

بازدید سایت

راه های راه اندازی یک وب سایت کدامند؟

قبل از معماری و طراحی سایت باید یادمان باشد که ما در صورتی که از این دانش بهره مند نیستیم، نیازمند همراهی و کمک متخصصان در این حوزه هستیم. 

برای وب سایتمان از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده کنیم؟

امروزه با گسترش فعالیت در فضای مجازی بیش از هر چیز نیاز به طراحی و البته توسعه وب سایت ها احساس می شود. از این رو با توجه  به شدت نیاز به این مقوله برای راه اندازی یک وب سایت راههای متعددی وجود دارد.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی که توسط توسعه دهندگان وب، به صورت کاملا شخصی سازی شده برای ما نوشته می شود و یا راه اندازی وب سایت توسط CMS های رایگان و متن باز مانند: وردپرس، جوملا ، دروپال و یا از همه اینها ساده تر سایت ساز هایی که همه ی طراحی ما را با یک درگ اند دراپ به انتها می رسانند.

راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان

اما نکته مهم در پاسخ به سوال اول، یعنی چطور یک وب سایت خوب طراحی کنیم؟ این است که با توجه به یک سری از استانداردهای مشخص که باید در ساخت یک سایت رعایت شود خیلی تفاوتی ندارد که از کدامیک از این سیستم های مدیریت محتوا استفاده میکنم زیرا تک تک آنها ملزم به رعایت آن ساختار هستند. اما اینکه سایت ما به لحاظ بصری چطور طراحی شده است، رنگ بندی سایت چقدر چشم نواز است، سادگی و در دسترس بودن همه بخش ها چقدر فراهم شده است، منو ها چقدر کامل هستند، به سایت ما کمک می کند تا بازدید و ترافیک بیشتری را در وب سایت خودمان تجربه کنیم.

برای میزبانی وب سایتمان از کدام هاستینگ سرویس بگیریم؟

یکی از نکات بسیار پر اهمیت که نقش بسیار مهمی در استقامت و پایداری یک بنا دارد، زیربنای مناسب و با کیفیت است. دقیقا هاستینگ خوب برای وب سایت ها نقش همان زیر بنا را ایفا می کند. هر چه زیربنای مقاوم تر و محکم تری داشته باشیم طبقات بیشتری را میتوانیم بر روی آن بنا کنیم.

بازدید سایت

البته چون قصد ندارم در این مطلب به معرفی نام های تجاری که در کشورمان به میزبانی وب مشغول هستند، بپردازم فقط به ذکر نکاتی مهم برای انتخاب بهتر یک هاستینگ خوب بسنده می کنم.

  • پشتیبانی خوب و متعهدانه
  • ارائه SSL یا همان درگاه امن
  • ارائه دهنده پلن های متفاوت برای نیاز های مختلف
  • ارائه دهنده سرور های ابری
  • ارائه سرور های سفارشی شده برای وردپرس – ووکامرس و …
  • داشتن بالاترین عدد UP TIME ( پایداری و در دسترس بودن سایت در شبانه روز ) 
  • اجرای تجهیزات سروها بر بستر دیتا سنتر های قوی در کشور
  • میزبانی توسط سرور های داخلی و خارجی 
  • داشتن تجهیزات به روز
  • ارائه سرعت لود بالا با کانفیگ مناسب و اشتراک حداقلی برای پلن های اشتراکی

البته قطعا موارد بسیار دیگری نیز هستند که می توانیم به آنها بپردازیم اما این نکات از نظر من بسیار مهم تر آمد. شما با یک تحقیق ساده در بین ارائه دهندگان سرویس های میزبانی قطعا می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سرعت سایت در میزان بازدید چقدر نقش دارد؟

از SEO و الگوریتم های آن هم اگر بگذریم، با وجود رقبا و منابع زیاد برای یک مخاطب قطعا حوصله آنها کمتر از قبل شده است. پس قطعا اگر مخاطب ما با سرعت بیشتری بتواند به خواسته خود برسد بدون شک تاثیر زیادی در تصمیم گیری وی برای خرید و یا انتخاب خدمات ما دارد.

راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان 

البته داشتن سرعت مناسب و بالا به عوامل زیادی مثل کدنویسی درست و اصولی، استفاده از یک هاستینگ با کیفیت و موارد بسیار دیگری بستگی دارد. اما نکته مهم برای بدست آوردن بازدید بالا همان سرعت مناسب بالاست که البته با استفاده از ابزارهایی مانند سایت gtmetrix می توانید به بررسی سرعت لود سایت خود بپردازید و با برطرف کردن ارور های احتمالی آن به بالابردن سرعت وب سایت خود کمک کنید.

قدم بعدی در افزایش بازدید سایت چیست؟

پس از انجام برخی از کارهای زیر ساختی که گفته شد باید به غنای سایت خود و توجه به SEO داخلی و خارجی آن بپردازیم.

قدم مهم بعدی از نظر من تولید محتوا است. بدون شک تولید محتوای مناسب یکی از راه های مهم ورود به موتور های جستجویی نظیر GOOGLE و BING است.

افزایش بازدید سایت

مشخصات یک محتوای خوب چیست ؟

صرفا با تولید محتوا به بازدید خوب نمی رسیم ،مگر اینکه این محتوای ما برای مخاطب ما راضی کننده باشد. البته تولید محتوای با کیفیت خود نیازمند آموزش  و یادگیری مطالب بسیاری است اما اینجا سعی میکنم در ادامه به مهم ترین نکات از نظر خودم اشاره کنم.

  • عنوان خوب و جذاب بنویسیم ( عنوان خوب ) 
  • قبل از نگارش به تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم ( کلمات کلیدی )
  • به هیچ عنوان کپی نکنیم حتی یک محتوای تکراری را مجدد و به قلم خودمان بنویسیم ( منحصر به فرد ) 
  • محتوای باکیفیت و کاملی به مخاطب خود ارائه دیم ( طولانی ) 
  • در نگارش محتوا توجه داشته باشید که آن را طوری بنویسید که قابلیت بروزرسانی داشته باشند ( به روز رسانی )
  • به سوالات احتمالی مخاطبان خود پاسخ دهید ( سوال و جواب ) 
  • لینک دهی مناسب داخلی به محتوا های قبلی با امتیاز بالا و مرتبط ( لینک دهی داخلی ) 
  • استفاده از لینک های خارجی با کیفیت ( لینک دهی خارجی ) 
  • استفاده از تگ های H برای میان تیتر های ( تگ H )

از کدام ابزار ها برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

یکی از نکات مهم در تولید محتوا که بر روی  افزایش بازدید بسیار موثر است، تحقیق کلمات کلیدی است. اما این کار را اگر همان طور که در عنوان این مطلب یعنی راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان به شما گفتیم، بخواهیم به صورت رایگان به شما معرفی کنیم باید از ابزارهای رایگانی که برای این کار وجود دارد استفاده کنیم.

بازدید سایت

اولین و شاید مهم ترین و در دسترس ترین این ابزار ها خود GOOGLE است. کافی است کلمه ای را در این موتور جستجو تایپ کنید با فاصله و بسیار هوشمندانه خودش نزدیکترین عبارات به کلمه جستجو شده توسط شما را پیشنهاد می دهد و یا حتی در انتهای هر صفحه جستجو نیز میتوانید به پیشنهادات دیگر گوگل نیز دسترسی داشته باشید. 

این عبارات پیشنهادی در واقع به ما نشان می دهد که بیشترین نیاز مخاطبان در این موتور جستجو چیست؟ همان طور که تحقیقات بازار برای تولید کنندگان محصول نقش کلیدی دارد تا بر اساس نیاز مشتریان خود به تولید محصولاتشان بپردازند، پیشنهادات گوگل نیز برای ما همان اطلاعات بازاری است که از آن به نیاز مخاطبانمان برای تولید محتوا پی می بریم.

ابزار بعدی سایت بسیار بزرگ و قدرتمند MOZ است. این وب سایت با داشتن توانایی های بسیاری در حوزه SEO سایت به جز برطرف کردن نیاز ما برای تحقیق کلمات کلیدی مناسب، امکانات بسیار دیگری را برایمان فراهم می آورد. تنها کافی است سری آدرس این سایت به نشانی www.moz.com بزنید. 

ابزار فوق العاده بعدی برای اکستنشن باز های کروم گزینه بسیار مناسب و منحصر به فردی است. Keywordseverywhere نام افزونه و البته وب سایتی است که با نصب آن از طریق این لینک بر روی مرورگر کروم خود میتوانید امکانات زیادی را به مرورگر خود و در هنگام جستجو در گوگل اضافه کنید.کار اصلی و مهم این افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی نزدیک تر به جستجوی شما و با ارائه اطلاعاتی دقیق تر از پیشنهادات خود گوگل است.

 

البته ابزار های بسیار دیگری برای این کار وجود دارند که می توان با یک جستجوی ساده از آنها نیز استفاده کرد اما تجربه شخصی من برای رسیدن به بهترین کلمات کلیدی ابزار هایی بود که برای شما معرفی کردم.

معرفی وب سایتمان به موتور های جستجو چقدر در بازدید سایت موثر هستند؟

همان طور که میدانید امروز تقریبا همه ما با هر طیفی سنی که باشیم برای مشاوره در هر زمینه ای ابتدا سری به گوگل میزنیم و با آن مشورت می کنیم. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی راه های  رسیدن ما به پاسخ سوالاتمان را سریع تر می کنند. اما هر یک از این موتورهای جستجو از الگوریتم ها و الگو های خاص خود پیروی می کنند. برای اینکه بتوانیم طبق این الگوریتم ها به تولید محتوا بپردازیم و یا وب سایت خودمان را در آنها فراخوانی کنیم نیازمند ثبت سایت خودمان در این موتورهای جستجو هستیم.

 

بازدید سایت

پرداختن به روش های ثبت وب سایت در موتورهای جستجو خود نیازمند یک مبحث مفصل و جداگانه است. پس برای جلوگیری از طولانی شدن بی مورد این مطلب پیشنهاد می کنم با جستجو در همین موتور های جستجو با روش های ثبت وب سایت در موتور های جستجو آشنا شوید. 

نکته مهم  به واسطه  ثبت شدن در موتورهای جستجو یعنی همان ورود به اقیانوس بی انتهای آنهاست که به ما کمک می کند با فراهم شدن فرصت دیده شدن بیشتر به بازدید سایتمان کمک بیشتری کرده باشیم.

چطور با آنالیز رقبا به بهبود رتبه و همچنین افزایش بازدید سایتمان کمک کنیم؟

در بازار واقعی، رقابت درست یکی از مهم ترین اصول پیشرفت یک کسب و کار است. البته در فضای واقعی قطعا این کار بسیار سخت تر از فضای مجازی است. چون با وجود ابزار های مختلف و با گذاشتن زمان مناسب برای بررسی رقبا می توانیم همیشه در رتبه خود تغییر ایجاد کرده و روز به روز به رشد آن کمک کنیم. البته این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت، درست است که بدست آوردن اطلاعات از رقبا در بازار های حقیقی سخت تر از فضای مجازیست اما نباید فراموش کنیم همانطور که آنالیز رقبا برای ما بر بستر وب به لطف ابزارها فراهم تر است رقبای ما نیز به همان اندازه می توانند رفتار ما را بررسی کنند.

نکته مهم استمرار در این کار و عملکرد به هنگام است. هر چه زودتر از نیازهای مخاطبان خود مطلع شوید زودتر دست به کار بر طرف کردن نیازهایشان می زنید، پس از رقبای خود فاصله بیشتری خواهید گرفت.

یکی از معروف ترین ابزار هایی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند سایت Alexa است. به نظر من مهم تر از کمکی که این سایت به ما در تحلیل رقبا می کند، ملاک و اهمیت رتبه های این سایت در کشور ما است.

راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان 

الکسا نه تنها می تواند رتبه رقبای ما در زمینه فعالیت مان را به ما نشان دهد، بلکه با نشان دادن رتبه سایت خودمان در بهبود شرایط بازدیدمان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. برای استفاده از این وب سایت میتوانید از این لینک سایت الکسا را مشاهده کنید.

تفاوت محتوای متنی با محتوای صوتی و یا تصویری چیست؟

همان طور که می دانیم متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است. از همین رو با وجود مدل شبکه های اجتماعی و ویدیو محور بودن آنها اکثر مخاطبان به دیدن یک ویدیو آموزشی بیشتر از خواندن یک مطلب روی خوش نشان می دهند. البته این بدان معنی نیست که محتوای متنی ارزش کمتری دارد اما با توجه به مواردی که ذکر شد برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش بازدید نباید از فرصت تولید محتوای ویدیویی نیز غافل شویم.

به همان اندازه که تولید محتوای ویدیویی جذاب و پر مخاطب است ،به دلیل مشغله زیاد اکثر کاربران، آنها برای آموزش از هر فرصتی استفاده می کنند مثلا ممکن است در ترافیک زمان زیادی را صرف کنند اما در هنگام رانندگی نمی توانند مطلبی را بخوانند، از این رو گوش دادن به پادکست ها و محتواهای صوتی در زندگی امروز به روشی مناسب برای کسب اطلاعات و افزایش دانش تبدیل شده است. 

این فرصت مناسبی است برای تولید کنندگان محتوا که از طریق تولید محتواهای صوتی بخش زیادی از این مخاطبان را به وب سایت خود جذب و در نهایت به افزایش بازدید وب سایتشان بینجامد.

آیا شبکه های اجتماعی در افزایش بازدید وب سایت ها هم موثر هستند؟

امروزه شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها با همه گیری زیاد و در اختیار قرار دادن امکانات بسیار این فرصت را فراهم آورده تا تولید کنندگان محتوا با استفاده از آنها بتوانند پلی برای هدایت مخاطبان از این بستر ها به وب سایت هایشان باشند. 

فضای مجازی

البته این نکته بسیار مهم نیز نباید نادیده گرفته شود، بازنشر مطالب و محتواها در شبکه های اجتماعی به افزایش اعتبار سایت ما نزد موتور های جستجو بسیار تاثیر گذار است. این افزایش اعتبار به معنای رضایت بیشتر موتور های جستجو از ماست و این رضایتمندی به نمایش بیشتر به مخاطبان و در نتیجه افزایش بازدید سایت ما است.

از ایمیل مارکتینگ و تبلیغات چطور می توانیم برای سایت خودمان بازدید کسب کنیم؟

همیشه یکی از مهمترین و بهترین راه های بهتر و بیشتر دیده شدن تبلیغات بوده و هست. تبلیغات به ما کمک می کند تا افراد بیشتری با محصولات و یا خدمات ما آشنا شوند.

اما یک تبلیغ موثر برای کسب و کار آنلاین چیست؟ جواب درست به این سوال می تواند گره بسیار بزرگی از معمای افزایش بازدید وب سایت های ما بگشاید.

البته شاید فکر کنیم اندازه و یا هزینه ای که برای تبلیغات مان انجام میدهیم مهمترین ملاک و معیار سنجش اعتبار آن تبلیغ است. اما باید بگویم برای کسب و کارهایی که بیشتر بر بستر آنلاین فعالیت می کنند دیده شدن بر روی بیلبورد های بزرگ اتوبان ها بسیار کمتر می تواند به رشدشان بینجامد. برای وب سایت ها بهتر است در همان فضای مجازی بیشتر دیده شوند تا این بیشتر دیده شدن موجب افزایش بازدید برای وب سایتشان شده و در نتیجه فروش آنلاین بیشتر تجربه کنند.

البته من به هیچ عنوان تبلیغات بیلبوردی و شهری  و حتی تلویزیونی را بد و بی ارزش نمی دانم اما اینجا قرار ما بر این بود که راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان را برای شما بنویسم پس حتما اگر قرار به تبلیغات هم باشد بهتر است راه هایی را به شما معرفی کنم که بتواند کمک بیشتری به افزایش بازدید و ترافیک سایت شما بکند.

راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان 

حتما تبلیغات را مغایر با پیشنهادهای رایگان می دانید و همگی بر این باور هستید که تبلیغات بدون هزینه امکان پذیر نیست!

من برای شما دو راهکار ساده و رایگان را معرفی میکنم مطمئن هستم خودتان راهای بهتری را کشف میکنید.

اولین روش تبلیغات بدون هزینه، ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی است. به سادگی با استخراج ایمیل های مشتریان و مخاطبان سایت خود میتوانید دوباره برای آنها با ارسال یک ایمیل دعوت نامه ای تازه صادر کنید تا آنها را به سایت خود کشانده و از حضور مجدد آنها هم به بازدید خود کمک کرده باشید هم احتمال فروشتان را بالا ببرید.

دومین روش قدری شبیه روش اول است با این تفاوت که برای مخاطبان و مشتریان خود به جای دعوتنامه یا اطلاعیه از تخفیف های خود یک خبر نامه محتوایی ارسال می کنید. با این کار می توانید با تولید یک محتوای خوب مخاطبانتان را ترغیب کنید تا برای خواندن بقیه مطلبتان به وبسایتتان مراجعه کنند.

این نکته را فراموش نکنید آن بخشی از مطالبتان را برایشان ارسال کنید که جذابیت بیشتری دارد و کمک می کند تا مخاطب مشتاق شود و برای خواندن بقیه آن مطلب به سایت شما مراجعه کند.

بیان این نکته هم خالی از لطف نیست که با ارسال مطالب کامل برای مخاطبانتان میتوانید با ایجاد حس اعتماد بدون آنکه مجبور باشند، به سایت شما مراجعه کنند با خواندن مطلب خوب شما دوباره برایشان تکرار شده و یادآوری این مطلب خوب باعث شود تا سری به وب سایت شما بزنند.

سومین روش که یکی از بهترین روش های تبلیغات رایگان است، مذاکره با وب سایت های نزدیک و هم سطح خودتان برای تبادل و تهاتر تبلیغات است. همان طور که از معنی تهاتر پیداست یعنی پایا پای در ازای تبلیغ محصول و خدمات آن سایت در وب سایت خودمان با نمایش متقابل، از ترافیک آن سایت به افزایش بازدید سایت خودمان کمک کنیم.

الان که بیشتر دقت کردم متوجه شدم بیان راه های افزایش بازدید سایت آنقدر زیاد هستند که اگر بخواهیم همه آنها را بنویسیم قطعا باید روزها و شب ها من بنویسم و شما بخوانید. اما خیالتان راحت باشد قول می دهم مطلب” راه های افزایش بازدید سایت به زبان ساده و رایگان ” را دوباره به روز رسانی و مطالب جدید تر را دوباره به آن اضافه کنم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.