رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ربیعی: مفهوم کار در حال تغییر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید، با توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات(آی سی تی) مفهوم کار در حال تغییر است که نیاز به تدابیر جدید در حوزه کار دارد.

 «علی ربیعی»وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های شرکت خدمات ارتباطی رایتل همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در مجموعه تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: سهم اشتغال در صنعت نسل دوم بالا نیست.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: همچنین به دلیل سهم پایین سرمایه گذاری در بخش انرژی نمی توان اشتغال بالایی در این حوزه ایجاد کرد، بنابراین باید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام های بیشتری برای توسعه اشتغال ایجاد شود، زیرا این بخش بسرعت در جهان در حال پیشرفت است.
وی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را زیر مجموعه خدمات مولد عنوان کرد و گفت: سهم اشتغال در حوزه یاد شده در سال ۱۳۹۶ به ۱۲درصد خواهد رسید، در حالیکه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان تاکید کرده سهم اشتغال را در این حوزه به ۲۰ درصد افزایش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون کسب و کار به شکل سنتی انجام می شد. حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پدیده جدیدی است که زمینه های جدید کار را ایجاد می کند.
وی لازمه اشتغال جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجدید نظر در قوانین کار عنوان کرد و گفت: کمیته سه نفره ای از وزیران تعاون،کار و رفاه اجتماعی،فناوری اطلاعات و ارتباطات و کشور تشکیل شده تا زمینه های گسترش و موانع کسب و کار را در فضای مجازی مورد بررسی قرار دهیم.
ربیعی گفت: هم اکنون ما با پدیده ای به نام 'کارگر دانشی 'مواجه هستیم و باید برای شکل اتحادیه و یا کانون های صنفی آنها تصمیم گیری کنیم.
وی تاکید کرد: کمیته یاد شده بسرعت در حال پیگیری حقوق و موارد دیگر درباره توسعه کسب و کار در حوزه یاد شده و همچنین کارگران دانشی است. متاسفانه ما از دنیا عقب هستیم و باید تلاش کنیم به اندازه سهم خودمان از جمعیت جهان سهم قابل توجهی بدست آوریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در فضای مجازی اپراتورهای مجازی می توانند به کمک ما برای توسعه اشتغال در این حوزه بیایند.
 مراسم رونمایی از پروژه های ارتباطی شرکت رایتل صبح امروز با حضور محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی و سید حسین هاشمی استاندار تهران در محل مجموعه تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد.
در این مراسم پروژه های راه اندازی وای-فای در ۱۰ نقطه، افتتاح LET، راه اندازی نسخه ششم آدرس اینترنتی (IPV6)، راه اندازی فیبر BAKBONتهران، راه اندازی نرم افزار رآی فون، افتتاح سامانه وب چت مرکز تماس رایتل، افتتاح سرویس ریز ارتباطات، افتتاح شبکه توزیع محتواو (DCB)، افتتاح مرکز عملیات امنیت رایتل و مرکز تماس مشتریان این اپراتور افتتاح شد.
همچنین این اپراتور قرارداد همکاری با پنج اپراتور مجازی تلفن همراه و تفاهمنامه با سازمان نظام پزشکی کشور را امضا کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.