رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رشد موهایتان کم است؟ امگا۳ مصرف کنید

مطالعات محدودی بر روی تاثیر خواص امگا ۳ بر رشد مو صورت گرفته که نشان می‌دهند این اسیدها توانایی افزایش رشد و ضخامت موها را دارند، هرچند هنوز باید مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، امگا ۳ را می‌توان با مصرف مواد غذایی مختلفی مانند ماهی‌های چرب و برخی روغن‌های گیاهی و همچنین مکمل‌ها (قرص و…) دریافت کرد. در این مطلب به بررسی شواهد مختلف در مورد تأخیر امگا ۳ بر رشد مو پرداخته شده است.

اسیدهای چرب امگا۳، آن نواعی از مواد مغذی خاص هستند که در مواد غذایی خاصی یافت می‌شوند. این مواد مغذی در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش اساسی‌ دارند. انواع اصلی امگا ۳ عبارتند از:

  • آلفا لینولنیک اسید (ALA)
  • ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA)
  • دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

آلفا لینولنیک اسید (ALA) را می توان از طریق مصرف روغن‌های گیاهی مانند روغن کانولا و تخم کتان به دست آورد. ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) نیز در ماهی‌ها و سایر مواد غذایی دریایی یافت می‌شوند.

نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که امگا ۳ می‌تواند به رشد مو کمک کند. تحقیقی بر روی موها در سال ۲۰۱۸ نشان داد که یکی از منابع اصلی امگا ۳، یعنی روغن ماهی می‌تواند باعث افزایش رشد موها شود.

در این تحقیق، محققان فولیکول‌های سبیل موش را جدا کرده و آن ها را با روغن تخمیرشده ماهی خال مخالی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، تحریک کردند. بعد از ۱۴ روز مشخص شد که رشد موهای تحت تاثیر امگا۳ بیشتر از سایر موها شده است.

محققان در این مطالعه اثرات روغن ماهی تخمیر شده و DHA را بر روی نوع خاصی از سلول های فولیکول مو بررسی کردند و هر دو ماده باعث تحریک این سلول‌ها و در نتیجه، رشد موها شدند.

در سال ۲۰۱۵ مطالعه دیگری نیز بر روی انسان انجام شد که اثرات مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ بر ریزش موی خانم‌ها را بررسی می کرد. به نیمی از ۱۲۰ شرکت کننده در این تحقیق، به مدت ۵ ماه مکمل‌های امگا ۳ داده شد. دانشمندان پس از این مدت دریافتند گروهی که مکمل مصرف کرده‌اند شاهد رشد بیشتر موهای خود بوده‌اند، در حالی که گروه دیگر (افرادی که مکمل مصرف نکردند) هیچ تحریک یا افزایش رشدی را تجربه نکردند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.