ریزش بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

روند فروش عمده بزرگ‌ترین ارز دیجیتال که از هفته گذشته آغاز شده بود هنوز ادامه دارد. این روند ریزش بیت کوین را به‌شدت تسریع کرده و برای اولین در سه ماه اخیر، قیمت این رمز ارز به زیر ۴۰ هزار دلار رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، بر اساس گذارش کوین گکو (CoinGecko)، بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار، امروز به قیمت ۳۹۰۴۰ دلار مبادله شد. این قیمت نسبت به بالاترین قیمت تاریخ این ارز که ۶۴۸۰۴ دلار بود افتی ۴۰ درصدی داشته است.

ریزش بیت کوین در پی صدور بیانیه‌ای توسط سه موسسه بانکداری و پرداختی در چین که در آن بر تحریم رمز ارزها توسط بانک مرکزی این کشور تأکید شد اتفاق افتاد. این گروه به مؤسسات مالی هشدار داد که از امور مربوط به ارزهای دیجیتال، ازجمله؛ تجارت یا مبادله ارز فیات برای رمز ارزها پرهیز کنند. (تحریم رمز ارزها در چین و هشدار به سرمایه‌گذاران!)

این بیانیه همچنین خطرات تجارت رمز ارزها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت که ارزهای دیجیتال پشتوانه واقعی ندارند، قیمت آن‌ها به‌راحتی دست‌کاری می‌شود و مبادله کندگان این بازار توسط قانون چین محافظت نمی‌شوند.

درست یک هفته پیش، بیت کوین با قیمتی بیشتر از ۵۷۰۰۰ دلار مبادله می‌شد، اما پس‌ازاینکه ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا دیگر بیت کوین را برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی خود قبول نخواهد کرد، قیمت بیت کوین شاهد افت چشمگیری شد.

ماسک دوباره در ادامه هفته در مرکز توجه قرار گرفت و نگرانی‌های خود را در مورد آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت کوین بیان کرد و اشاره کرد که ممکن است تسلا تمام دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد.

اگرچه مدیرعامل تسلا بعدها روشن کرد که این شرکت بیت کوین خود را نفروخته‌است، حرف قبلی وی کار خود را کرده بود و قیمت این رمز ارز ۱۵درصد دیگر کاهش یافت.

این تغییر نظر ماسک تنها سه ماه بعد از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین و اعلام اینکه بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای محصولاتش خواهد پذیرفت اتفاق افتاد.

ازآنجاکه در ۸ام فوریه که تسلا بیت کوین خریداری کرد، این رمز ارز حدود ۳۹۰۰۰ دلار مبادله می‌شد، ریزش بیت کوین عملا سود و ضرر سرمایه‌گذاری تسلا را صفر کرده است.

نمودار قیمت ارزهای دیجیتال دیگر بازار نیز تقریبا همگی قرمز می‌باشند. اتریوم که دومین رمز ارز بزرگ ازنظر سهم بازار نیز با افت قیمت ۱۵ درصدی به زیر ۳۰۰۰ دلار رسید.

رمزارزهای بزرگ دیگر، ازجمله؛ بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، بیت کوین کش (BCH) و عزیزدردانه جدید ایلان دوج کوین (DOGE) نیز همگی کاهش قیمت‌های بالای ۱۰ درصد را شاهد بودند. این روند نزولی بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کاسته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.