ستاره آبی فروخته می‌شود؟!

استقلال در پایان هفته یازدهم با شکست دادن تراکتور و رسیدن به امتیاز ۲۲‌‌، دوباره صدر جدول را پس گرفت اما بازگشت آبی‌ها به صدر با امضای درشت مهدی قایدی امکان‌پذیر شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، بازیکن‌ ۲۱ ساله آبی‌ها این روزها مثل الماس می‌درخشد ،درست مثل فصل گذشته که با زدن‌۱۰‌گل و ساختن چندین گل تاثیرگذارترین بازیکن لیگ نوزدهم لقب گرفت. قایدی که در نوجوانی با استقلال قرارداد بست، حالا در ۲۱ سالگی به یک بازیکن کاملا حرفه‌ای و پخته تبدیل شده که با تکنیک ناب جنوبی‌اش و دریبل‌های دیدنی‌اش و حرکات گیج‌کننده‌اش در زمین بیش از هر زمان دیگری در دل فوتبال‌دوستان و هواداران استقلال جا باز کرده و البته به شدت هم در کانون‌توجه استعدادیاب‌ها و واسطه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

او در ماهی که گذشت، بدون‌شک ستاره بی‌چون و چرای استقلال و عصای دست محمود فکری بود. گلزنی در ۴‌ دیدار متوالی و زدن گل‌های حساس که‌‌۱۰‌امتیاز را نصیب استقلالی‌ها کرد و رد پای قایدی در همه آن‌ها مشهود و غیرقابل انکار است. باشوی کوچک یا نیمار آسیا یا هر لقبی که به شماره‌۱۰ آبی‌ها می‌دهند و انصافا هم لایق تعریف و تمجید است، در دی ماه ۴ گل به رقبای استقلال زده‌ که ۳ تای آن به تیم‌های مطرح کسب سهمیه و قهرمانی در لیگ امسال بوده است‌. گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس و تراکتور به همراه آلومینیوم اراک، ۴ تیمی هستند که در برابر ضربات قایدی مغلوب شدند، ضرباتی که همگی گل دوم آبی‌ها بوده است. ۳ گل او تضمین‌کننده پیروزی استقلال در برابر رقبا بوده‌ و گلش به پرسپولس منجر به تساوی کشیده شدن بازی در ثانیه‌های پایانی دربی شد آن‌هم به شکل بسیار زیبا و مهار‌نشدنی و عبور دادن توپ از بین پاهای ۲ بازیکن حریف.

قایدی فصل گذشته توسط آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال احیا شد و مرد ایتالیایی نوید ظهور یک ستاره جدید در دنیای فوتبال را داد و حتی از پیشنهاد انگلیسی او پرده برداشت. اما استقلالی‌ها چه آن زمان و چه بعدها که پیشنهاد ۳ تا ۵ میلیون دلاری تیم‌های متمول حاشیه خلیج فارس به باشگاه رسید، مهر«فروشی نیست» روی شماره ۱۰ زدند تا با او به رویاها و اهدافی که ترسیم کرده‌اند، برسند. هرچند مهدی قایدی فصل را خوب شروع نکرد و کمی ناامیدکننده ظاهر شد اما بازی به بازی شرایط او بهتر شد و با حضور شیخ دیاباته کنارش و البته هماهنگی بیشتر با امیرارسلان مطهری، شماره ۱۰ دوباره ستاره بودن را آغاز کرد و حالا با ۴ گل زده و تاثیرگذاری در دیگر گل‌های استقلال به ستاره بی‌بدیل آبی‌ها تبدیل شده است.

نکته دیگر و جالب توجه درباره قایدی این است که او با هر ۲ پا گل می‌زند و همان‌طور که حمید مطهری مربی پرسپولیس پس از دربی اعتراف کرد، حرکاتش غیرقابل پیش‌بینی و مهارش سخت است. با همه این اوصاف و این‌که داشتن چنین بازیکنی آرزوی هر تیمی است، درخشش قایدی و ترس از جدایی ناگهانی او باعث نگرانی آبی‌ها شده است. استقلالی‌ها که در این باره تجربه جدایی ناگهانی ستاره‌هایی چون مامه تیام، سید مجید حسینی، صیادمنش و‌…‌ را به دلیل اوضاع بد مالی باشگاه و درآمدزایی در خاطرشان دارند، نگران تکرار آن سناریو برای باشوی کوچک هستند، بخصوص که خبر می‌رسد او چند پیشنهاد خوب خارجی دارد و چندین میلیون دلار در انتظارش است. علاوه بر نگرانی بابت جدایی قایدی، موضوع مهم‌تر این است که از قرارداد ۵ ساله او با استقلال فقط یک سال باقی است و با پایان لیگ بیستم قرارداد این بازیکن هم به پایان می‌رسد.

این بدان‌معناست که در صورت ترانسفر قایدی به یک تیم خارجی استقلال هم ستاره‌اش را از دست خواهد داد و هم درآمدزایی نخواهد داشت. با وجود اشراف مسئولان باشگاه به این موضوع و هشدار هواداران در فضای مجازی و تذکر رسانه‌ها، مدیران استقلال هنوز اقدامی برای مذاکره و تمدید قرارداد قایدی نکرده‌اند و اگر دست روی دست بگذارند این بازیکن مثل علی کریمی و روزبه چشمی و بازیکنان پرسپولیس چون علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده بدون آن‌که ریالی عاید باشگاه ایرانی شود، جدا خواهند شد و باشگاه خارجی سود چند برابری خواهد کرد. البته یک فرضیه هم وجود دارد و آن این‌که شاید قایدی راضی به تمدید قرارداد نشده و در این صورت باشگاه برای آن‌که دستش از درآمدزایی این ستاره خالی نماند، احتمال ترانسفر قایدی در نیم‌فصل زیاد است و اگر چنین شود قطعا هواداران استقلال واکنش تندی به مدیریت و کادرفنی خواهند داشت، چرا‌که رسیدن به قهرمانی بدون داشتن ستاره‌هایی چون قایدی بسیار دشوار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.