رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سفر دور دنیا در کرونا!

«هر چند که شرایط دنیا هنوز بر محدودیت سفر تاکید دارد اما خوشبختیم که با کتاب و جادوی تخیل همچنان می‌توان به دور دنیا سفر کرد و افق نگاه خود را گسترش داد.»

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، طرح بامداد کتابخانه‌ها و ترویج خواندن با بیان این جمله در پیامی سوم اردیبهشت مصادف با «روز جهانی کتاب و کپی‌رایت» را به دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی تبریک گفته است.

در پیام بامداد کتابخانه‌ها (راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌های کوچک و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در مناطق محروم) وابسته به شورای کتاب کودک، آمده است: سوم اردیبهشت مصادف با «روز جهانی کتاب و کپی‌رایت» بر دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی مبارک باد. این روز به مناسبت ترویج کتاب‌خوانی، نشر کتاب و رعایت کپی‌رایت نام‌گذاری شده است.

تجربه‌ جهانی قرنطینه‌ خانگی و محدودیت روابط اجتماعی در یک سال گذشته نشان داد که کتاب همچنان یکی از قدرتمندترین رسانه‌های جهان است. در بعضی از کشورهای دنیا آمار کتاب‌خوانی در یک سال گذشته دوبرابر شده است. هر چند که شرایط دنیا هنوز بر محدودیت سفر تاکید دارد اما خوشبختیم که با کتاب و جادوی تخیل همچنان می‌توان به دور دنیا سفر کرد و افق نگاه خود را گسترش داد.

مردم سراسر جهان از سوی یونسکو در این ماه به این چالش دعوت شده‌اند که موضوعات بیشتری را به کتاب‌خوانی خود بیفزایند و به همراه کودکان خود کتاب بخوانند.

ضمن بزرگداشت همه‌ کتاب‌خوانان و ناشرانی که در این شرایط دشوار با صبوری و تلاش به فعالیت خود ادامه می‌دهند، امید می‌بندیم که همگام با جامعه‌ جهانی، توجه عموم مردم و دست‌اندرکاران به کپی‌رایت جلب شود و این مفهوم بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

طرح «بامداد کتابخانه‌ها و ترویج خواندن» در شورای کتاب کودک در سال ۱۳۷۵ متولد شد. این طرح سه دهه فعالیت‌ و سهم پایدار در اجرای برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی کودکان داشته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.