رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سقوط طلای جهانی از اوج

قیمت طلا امروز دوشنبه از بالاترین سطح سه هفته اخیر که در جلسه قبل ثبت شده بود، سقوط کرد زیرا دلار آمریکا تا حدودی جایگاه خود را به دست آورد و شمش به قیمت دلار را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۹.۸ درصد کاهش به ۱۶۷۲ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۶۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت شمش در روز جمعه پس از آن که داده‌های مشاغل ایالات‌متحده امیدها را نسبت به کاهش تهاجمی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده افزایش داد، سه درصد افزایش یافت زیرا دلار تقریباً دو درصد سقوط کرد.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس گفت: کاهش قیمت‌ها در مقابل یک حرکت بزرگ نسبت به جلسه قبل غیرعادی نیست، طلا با افزایش تدریجی دلار در حال عقب‌نشینی است. سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، تمرکز خواهند کرد. این داده‌ها احتمالاً حرکت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در جلسه دسامبر آینده روشن می‌کند.

سیمپسون افزود: در حالی که بازارها در حال حاضر به دنبال افزایش ۵۰ واحدی نرخ هستند، تورم داغ احتمالاً شانس افزایش ۷۵ واحدی را خواهد داشت و دلار را بالاتر و طلا را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره جذابیت دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با دو درصد کاهش به ۲۰.۴۳ دلار رسید، پلاتین با ۱.۵ درصد کاهش به ۹۴۶ دلار و ۴۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸۵۱ دلار و ۶۸ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.