سوپر اسپرت برقی چینی با درهای شبیه لامبورگینی معرفی شد

خودروی الکتریکی سانگ‌سن موتورز SS GT به عنوان کوپه چهاردر برقی با درهای قیچی‌وار در جلو شبیه به لامبورگینی و دو موتور برقی به قدرت ۵۱۶ اسب بخار و قیمت حدود ۴۷ هزار دلار معرفی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، شرکت چینی سانگ‌سن موتورز (Songsan Motors) روی تولید موتورسیکلت تمرکز دارد، اما اخیراً در تلاش است تا در بخش خودروسازی نیز محصولاتی به مشتریان ارائه دهد. به گزارش carscoops، این خودروساز در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۱ دو خودروی الکتریکی را به نمایش گذاشت. جدیدترین محصولات سانگ‌سن موتورز شامل سدان سبک قدیمی و کوپه چهاردر مدرن‌تر، اما به همان اندازه عجیب و غریب‌تر به نام SS GT می‌شود.

سانگ‌سن موتورز SS GT در اصل در نمایشگاه خودرو شانگای ۲۰۲۱ معرفی شد. درحالی‌که خودروی الکتریکی به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۱ هنوز در فرم مفهومی است، این شرکت پیشنهاد می‌کند که برای تولید با قیمت تخمینی ۴۶،۶۶۹ دلار (۲۹۸،۰۰۰ ین) به فروش خواهد رسید.

سانگ‌سن موتورز به ​​دلیل برهم زدن طراحی خودروهای نمادین مانند شورولت کوروت C1 یا اتوبوس فولکس‌واگن شناخته شده است، اما این بار آن‌ها رویکرد طراحی متفاوتی را انتخاب کردند. کانسپت SS GT با بدنه‌ای منحنی، گل‌گیرهای متورم، خطوط پیچ‌خورده و چراغ‌های LED تهاجمی تمام عرضی در هر دو طرف، بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

با کمی تخیل، قسمت پشتی خودروی الکتریکی SS GT از طراحی مرسدس-AMG ویژن گرن توریسمو مدل سال ۲۰۱۳ الهام می‌گیرد، اگرچه به نظر می‌رسد رایانه شخصی طراحان درحالی‌که برنامه ۳D هنوز فایل‌های CAD را ذخیره می‌کرد، خراب شده است و نتیجه نهایی آنقدرها هم موفقیت‌آمیز نیست. رنگ نارنجی روشن و رینگ‌های کرومی کمی پر زرق و برق هستند و الهام‌گیری از لامبورگینی در درهای قیچی‌وار جلوی کوپه چهاردر به طول ۵،۰۰۰ میلی‌متر (۱۹۶/۹ اینچ)، عرض ۲،۰۰۰ میلی‌متر (۷۸/۷ اینچ) و ارتفاع ۱،۴۵۶ میلی متر (۵۷/۳ اینچ) ادامه می‌یابد.

با وجود فضای سخاوتمندانه در خودرو، داخل کابین تنگ و کم‌جا به نظر می‌رسد. این خودروی مفهومی دارای تودوزی چرمی روی صندلی‌ها، کفپوش‌های خاکستری و طراحی نسبتاً ابتدایی برای داشبورد است که از حروف «Songsan Motors» با فونت سفید بزرگ روی داشبورد استفاده می‌کند.

مانند تمام خودروهای قبلی سانگ‌سن موتورز، SS GT براساس پلتفرم بی‌وای‌دی (BYD) ساخته شده است. در واقع زیر بدنه، پلتفرم سدان برقی بی‌وای‌دی هان پنهان می‌شود. با این حال، سانگ‌سن موتورز به لطف بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، ظرفیت پیمایش الکتریکی ۸۰۰ کیلومتری (۴۷۹ مایلی) را در اختیار قرار می‌دهد. دو موتور الکتریکی ترکیبی ۵۱۶ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند که در عرض ۳/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروساز چینی جدول زمانی برای عرضه خودروی الکتریکی SS GT در بازار ارائه نکرده است؛ اگرچه تخمین قیمت به این معنی است که احتمالا تولید انبوه آن نزدیک باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.