رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سینماها در روز اول سال چقدر فروختند؟

سینماها در نخستین روز سال ۱۴۰۲، پذیرای بیش از ۲۶ هزار مخاطب بودند که این تعداد مخاطب، گیشه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را رقم زدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، در نخستین روز سال جدید، سینماهای سراسر کشور با کمی تاخیر، نمایش فیلم را آغاز کردند بنابراین نمی‌توان به این روز، به مثابه یک روز کامل سینمایی نگاه کرد.

در این روز، ۲۶ هزار و ۶۵ نفر در ۸۴۶ سانس به سینما رفتند. نتیجه این میزان استقبال، گیشه ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است که برای سینماها رقم خورد. البته که طی روز گذشته، برای نخستین‌بار، از نرخ‌های جدید بلیت رونمایی شد و بسیاری از سینماها ترجیح دادند تا به جای اعمال طرح بلیت شناور، از قیمت‌های ثابت برای سانس‌های نوروزی بهره ببرند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون سینماهای مدرن با قیمت ۶۰ هزار تومان، سینماهای ممتاز، ۴۵ هزار و سینماهای درجه ۱ نیز با قیمت ۳۰ هزار تومان، بلیت‌هایشان را عرضه می‌کنند و به دلیل این افزایش قیمت است که با وجود مخاطب ۲۶ هزار نفری برای روز نخست امسال، گیشه توانسته رقم خود را به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برساند. این آمار برای نخستین‌روز سال گذشته، حدود ۴ هزار نفر بیشتر بود.

پرمخاطب‌ترین فیلم روز گذشته سینماها، کمدی فسیل بود که در چندین سینمای بزرگ پایتخت به سانس‌های فوق‌العاده رسید. جدیدترین ساخته کریم امینی بیش از ۱۵ هزار مخاطب داشت و توانست ۸۰۱ میلیون تومان بفروشد.

بخارست با ۳۵۰۰ مخاطب، به فروش ۱۸۷ میلیون تومانی دست یافت. ملاقات خصوصی نیز سومین فیلم پرمخاطب روز گذشته بود که ۲۲۰۰ مخاطب را جذب کرد و توانست ۱۲۴ میلیون تومان بفروشد.

این انتظار وجود دارد که با تعدد سانس به نسبت روز نخست سال و البته تبلیغات دهان‌به‌دهان مردم، بر میزان استقبال از سینماها افزوده شده و شاخص‌های این مقوله با رشد خوبی همراه شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.