رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شاید بیش از ۹۰ درصد کاربران روزانه توییتر غیرواقعی باشند

ایلان ماسک جمعه اعلام کرد که فعلا خرید توییتر را متوقف می‌کند تا مشخص شود که تعداد واقعی کاربران جعلی این شبکه اجتماعی چقدر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، او حالا مدعی شده که تعداد این اکانت‌ها می‌تواند بیش از ۹۰ درصد کاربران فعال روزانه باشد. از آن سو، تیم حقوقی توییتر می‌گوید ماسک با اعلام اندازه نمونه آماری این پلتفرم، توافق عدم افشا را زیر پا گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک دیروز در توییتی اعلام کرد که برای راستی‌آزمایی ادعای توییتر مبنی بر این که تعداد کاربران جعلی کمتر از ۵ درصد است، از تیمش خواسته که نمونه‌ای تصادفی از ۱۰۰ دنبال‌کننده حساب Twitter@ را استخراج و بررسی کنند. او همچنین از بقیه خواست تا در این مسیر به او کمک کنند و نتایج خود را به اشتراک بگذارند.

ماسک در ادامه توضیح داد که هر نمونه‌برداری تصادفی معقولانه می‌تواند در این سازوکار استفاده شود، اما او ۱۰۰ نمونه آماری را انتخاب کرده چون این عدد دقیقا همان نمونه آماری مورد استفاده توییتر در محاسبه تعداد کاربران جعلی است. مدیرعامل تسلا حالا امروز در توییت دیگری اعلام کرده که تیم حقوقی توییتر گفته او با اعلام حجم نمونه آماری مورد استفاده توسط این شرکت، اسرار کمپانی را افشا کرده و توافق طرفین را زیر پا گذاشته است.

بسیاری باور دارند که تصمیم ماسک برای معلق کردن قرارداد خرید توییتر شگردی برای مذاکره مجدد و کاهش رقم معامله است. او امروز در توییت دیگری گفت این احتمال وجود دارد که تعداد کاربران جعلی یا اسپم بیش از ۹۰ درصد کاربران فعال روزانه باشد. آمار کاربران فعال روزانه از آن جهت اهمیت دارد که توسط سرویس‌های تبلیغاتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او همچنین در ادامه این توییت نوشت: «خیلی عجیب است که محبوب‌ترین توییت‌های تاریخ توییتر فقط توسط حدود ۲ درصد کاربران فعال روزانه لایک شده‌اند.»

پیش‌تر شرکت سرمایه‌گذاری Hindenburg Research گفته بود که ماسک می‌تواند توییتر را با مبلغ پایین‌تری خریداری کند، چون ارزش سهام آن بسیار کمتر است. حالا به نظر می‌رسد که استراتژی مدیرعامل ماسک این است که با پایین آوردن هرچه بیشتر ارزش سهام این شرکت، اهرم فشار قوی‌تر در مذاکره با توییتر داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.