«شورولت سیکر ۲۰۲۲» معرفی شد

چند ماه پیش وزارت صنعت چین تصاویری از یک کراس اوور زیبا و جمع و جور را ویژه بازار این کشور منتشر کرد و اکنون شاهد رونمایی رسمی از سیکر به عنوان جدیدترین کراس اوور شورولت ویژه بازار چین هستیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از اسب بخار، شورولت سیکر (Seeker) در نمای ظاهری دارای طراحی تهاجمی است. جلوپنجره بزرگ و مشبک به همراه خط عضلانی کرومی در پیشانی و چراغ های دو قسمتی در جلو از مواردی هستند که این چهره خشن و تهاجمی را برای سیکر به ارمغان آورده اند. همچنین این خودرو به رینگ های ۱۸ اینچی مجهز شده که اگر استایل کلی آن برایتان آشناست به این دلیل بوده که شورولت سیکر با بیوک انویژن استایل ظاهری مشترکی دارد. لازم به ذکر است که هر دو این خودروها محصول جوینت ونچر SAIC-GM هستند.

کابین شورولت سیکر و امکانات آن

درون کابین سیکر شاهد طرحی به نسبت راننده محور هستیم. دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی به عنوان سیستم اطلاعات – سرگرمی و کلاستر دیجیتالی در داشبورد جانمایی شده اند. مانیتور خودرو با چرخشی ۹ درجه ای به سمت راننده، ارگونومی بهتری را به ارمغان آورده است. نکته جالب توجه دیگر استفاده از تریم چرمی سوزنی برای پوشش داشبورد است که حس خودروهای لوکس را القا می کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی سیکر می توان به مواردی نظیر سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد با عابر پیاده، سیستم کمک راننده حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، صندلی های جلو برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، اتو ترانک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و… اشاره کرد.

ابعاد خودرو

شورولت سیکر دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۳۷، ۱۸۲۳ و ۱۵۶۴ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. این خودرو وزنی معادل با ۱۴۱۰ کیلوگرم دارد.

مشخصات فنی سیکر

برای شورولت سیکر ۲۰۲۲ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ Ecotec استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است و یک گیربکس CVT نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو می رساند. شتاب صفر تا صد سیکر ۷.۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر است.

قیمت

شورولت برای محصول جدید خود در چین بازه قیمتی ۱۹۹۵۰ تا ۲۳۵۰۰ دلار را در نظر گرفته است. نکته جالب در خصوص قیمت این خودرو، قرارگیری آن در رده خودروهای قابل ورود به بازار ایران است که البته سیاست های کلی کشور و روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا هیچ گاه اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.