رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شیوه عجیب خرید اقساطی خودرو در اروپا و آمریکا

خودروسازان بزرگ جهان ۶۰ تا ۷۰ درصد خودروهای خود را به شیوه لیزینگ می‌فروشند. شیوه‌ای که سبب می‌شود مصرف‌کننده با پرداخت پول کمتری، ماشین به‌روزتری سوار شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، در ایران اما از اظهارنظرهای مقامات اینگونه بر می‌آید که لیزینگِ خودرو اساسا غیرقانونی است و اگرشرایط لیزینگ هم در میان باشد، مصرف‌کننده باید پول بیشتری بدهد.

شیوه لیزینگ خودرو در شرکت‌های معروف خودروسازی جهان مانند بنز و بی‌ام‌و را بررسی کرده است و به این سوال جواب می‌دهد که چه میزان از فروش خودروهای جهان از طریق لیزینگ است و این شیوه چه مزیتی دارد؟

«لیزینگ» نوعی قرارداد است که در آن، خریدار می‌تواند کالایی را به صورت قسطی از فروشنده بخرد. این نوع قرارداد، عموما برای خریدِ کالاهای بادوام (مثل خانه، خودرو یا لوازم خانگی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همین حالا، شرکت‌های لیزینگ خودرو در ایران هم وجود دارند و حتی سهام آنها در بورس تهران معامله می‌شود. با این همه، خرید خودرو در قالبِ قرارداد لیزینگ، عملا سال‌هاست متوقف شده و حتی در سال ۱۳۹۹ از سوی پلیس غیرقانونی اعلام شد. با این همه، این شکل از خرید خودرو، نه فقط در سراسرِ دنیا بسیار محبوب است، که در برخی کشورها و برخی برندهای خودرو، بر خریدِ نقدی ارجحیت دارد.

کدام خودروسازان دستی بر آتشِ لیزینگ دارند؟

آمارهای سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهند که حدود ۷۷ درصد از تمام خودروهای شرکت «ب. ام. و» به شیوه لیزینگ به فروش رسیده‌اند و این شرکت از این منظر، در آن سال در دنیا در جایگاه نخست قرار داشته است.

رتبه چهارم در اختیار شرکت «مرسدس بنز» است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۶۷ درصد از تمام خودروهای تولیدی توسط «مرسدس بنز» به صورت لیزینگ به فروش رسیده‌اند. «ولوو» دیگر خودروسازِ اروپاییِ حاضر در این فهرست است. در زمان مورد بررسی، حدود ۵۹ درصد از خودروهای تولیدیِ این شرکت به صورت لیزینگ به فروش رسیده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.