طب سوزنی درد شدید را درمان می‌کند

درمان با سوزن سرد ممکن است با بازسازی اعصاب آسیب دیده درد را کاهش دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، آسیب عصبی می‌تواند منجر به دردی شود که سال‌ها یا حتی یک عمر ادامه دارد. با این حال، ممکن است روش جدیدی وجود داشته باشد، زیرا اکنون دانشمندان گزارش می‌دهند که قرار دادن اعصاب آسیب دیده در معرض سوزن سرد می‌تواند باعث بازسازی آن‌ها شود و درد را به شدت کاهش دهد.این روش که می‌تواند توسط رادیولوژیست مداخله‌ای انجام شود کرایونورولیز مداخله‌ای نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به طور خلاصه، شامل انجماد سوزن زیرپوستی، قرار دادن آن در زیر پوست بیمار و سپس استفاده از فناوری سی تی اسکن برای هدایت آن در تماس با عصب آسیب دیده است. انجام این کار در ابتدا باعث تحلیل رفتن عصب می‌شود و عملکرد خود را از دست می‌دهد، اما سپس به عنوان یک عصب سالم جدید بازسازی می‌شود.

نویسنده ارشد مطالعه در مورد این تکنیک گفت: پنج درجه آسیب اعصاب محیطی وجود دارد که توسط جراح مغز و اعصاب معروف به نام ساندرلند طبقه بندی شده است.
آن‌ها از آسیب جزئی (ساندرلند ۱) تا کاملا ترانسکت شده و غیرقابل ترمیم (ساندرلند ۵) متغیر هستند.

دانشیار پروفسور جی دیوید پرولوگو از دانشگاه اموری در آتلانتا، جورجیاچنین گفت:اتفاقی که برای عصب بعد از آسیب دیدگی ساندرلند ۲ می‌افتد این است که تحلیل می‌رود و سپس بازسازی می‌شود.این اتفاق پس از ساندرلند ۱ یا ساندرلند ۳ تا ۵ رخ نخواهد داد.

با قرار دادن عصب در معرض سرمای مناسب، برای مدت زمان مناسب، عمداً در ناحیه مناسب، آسیب عصبی بسیار خاص ساندرلند ۲ می‌تواند القا شود. بنابراین، ما با گرفتن آن عصب بیمار/آسیب دیده و القای ساندرلند ۲، توانایی بدن را برای بازسازی طبیعی آن عصب القا می‌کنیم.

پرولوگو و همکارانش این درمان را روی هشت بیمار مبتلا به درد مزمن عصبی آزمایش کردند. میانگین زمانی که از وقوع آسیب به اعصاب گذشته بود ۹ و نیم سال بود.

هیچ عارضه جانبی منفی در هیچ یک از افراد مورد آزمایش مشاهده نشد و همه آن‌ها به مرور زمان استفاده کامل از اندام آسیب دیده را به دست آوردند.
به گفته دانشمندان، این واقعیت تایید می‌کند که عصب آسیب دیده با موفقیت بازسازی شده است. علاوه بر این – و مهمتر از آن – شش نفر از شرکت کنندگان کاهش چشمگیری در درد را گزارش کردند.

هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما امید است که کرایونورولیز مداخله‌ای بتواند در نهایت نه تنها زمانی که اعصاب به دلیل ضربه آسیب دیده‌اند، بلکه در درمان بیماری‌های مزمن مانند نورالژی پودندال، جایگزین دارو‌های مسکن شود.مقاله‌ای در مورد این تحقیق در اواخر این ماه در نشست علمی سالانه انجمن رادیولوژی مداخله‌ای در بوستون ارائه خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.