رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرح استیضاح وزیر ارتباطات کلید خورد

نماینده مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر ارتباطات خبر داد. به گفته مسلم صالحی عدم تحقق برنامه‌های زارع‌پور در جلسه رای اعتماد طبق برنامه زمان‌بندی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به ویژه در روستاها از جمله محورهای این استیضاح است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، برخی نمایندگان مجلس که از عملکرد وزیر ارتباطات و وزارتخانه متبوعش رضایت ندارند، خواستار استیضاح وی شدند. «مسلم صالحی»، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، از طرح استیضاح زارع‌پور خبر داده و گفت: «طرح استیضاح وزیر ارتباطات را صبح امروز با ۱۰ امضا کلید زدیم و در سامانه بارگذاری کردیم تا برای امضاء در دسترس نمایندگان قرار بگیرد.»

عدم توزیع عادلانه اعتبارات، انتصابات ناکارآمد در بدنه وزارت ارتباطات، عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در جلسه رای اعتماد طبق برنامه زمان‌بندی، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به ویژه در روستاها و پایین بودن خدمات‌رسانی در حوزه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای درخواست استیضاح وزیر ارتباطات هستند.

گفتنی است طبق قانون اساسی، استیضاح زمانی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. سپس این استیضاح بایستی اعلام وصول شده و وزیر با حضور در مجلس، به سوالات نمایندگان پاسخ داده و در نهایت مجددا رای اعتماد بگیرد.

گفتنی است نمایندگان مجلس طی یک سال گذشته بارها انتقادات فراوانی نسبت به کیفیت و قیمت اینترنت داشته‌اند. به طور مثل آذرماه ۱۴۰۰، نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با بیان انتقاد خود از کاهش سرعت اینترنت در کشور، خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «پای خود را از روی سیم بردارید».

عرضه اینترنت کوپنی میان سه دهک اول جامعه نیز با انتقادات برخی نمایندگان همراه بوده و آن را توهین دانسته بودند. توسلی در این باره گفته بود: «وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست و در حالی که برخی شهر‌های و روستا‌ها فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند؛ به‌جای حل مشکلات اساسی در اقدامی توهین‌آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.